در چهار چوب هفته یازدهم لیگ دسته دوم آزادگان

تساوی ارتش سرخ گیلان در هوای بارانی شهر بابل

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،در چهار چوب هفته یازدهم لیگ دسته دوم آزادگان،عصر امروز تیم سپیدرود رشت در برابر تیم خونه به خونه بابل در ورزشگاه هفت تیر این شهر در مقابل دیدگان دو هزار تماشاگر زیر هوای بارانی شهر بابل با نتیجه یک بر یک متوقف شد.

سپیدرود رشت سد دزفول را ویران کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،در چهار چوب هفته یازدهم لیگ دسته دوم آزادگان،عصر امروز  تیم سپیدرود رشت در برابر  تیم خونه به خونه بابل در ورزشگاه هفت تیر این شهر در مقابل دیدگان دو هزار تماشاگر زیر هوای بارانی شهر بابل با نتیجه یک بر یک متوقف شد. DSC_1376

به نقل از سایت باشگاه سپیدرود,برای تیم سپیدرود رشت در این مسابقه سید محمد حسینی، محمدرضا الماسخاله، میثم شاکری (مجتبی اسماعیل زاده از دقیقه ۵۵)، میلاد پورمحسن، مصطفی حاجتی، میعاد یزدانی، میر عماد میرجوان (از دقیقه ۸۹ حسین محبی)، میثم فردوسی، سید هادی موسوی، مصطفی حبیبی، محمد همرنگ (از دقیقه ۶۷ مجید جمشیدی). به سرمربیگری افشین ناظمی به بازی گرفته شدند.

کارت زرد: اسماعیل صمدی دقیقه ۳۴، حسین بابایی دقیقه ۴۲، محمد نجفی دقیقه ۷۹ (خونه به خونه) – رضا الماسخاله دقیقه ۴۵، عماد میرجوان دقیقه ۶۲ (سپیدرود)

اخراج: حسین بابایی دقیقه ۸۵، محمد نجفی دقیقه ۸۷ (خونه به خونه)

داور: مهدی نجار

کمک داوران: علی رعیت ، رضا سید محمدی

شرح بازی:

جدال تیم های دوم و چهارم جدول در حالی که دو تیم تنها دو امتیاز با هم اختلاف داشتند حساس ترین بازی روز دوم دور برگشت لیگ دسته دوم را رقم زد. مسابقه ای که می توانست در پایان چهره یکی از سه تیم صعود کننده را تا حدی مشخص نماید.

در این بازی خونه به خونه از دو بازیکن خود به نام های محسن محمدرحیمی و سامان نورمحمدی به دلیل سه کارته بودن و اخراج در بازی با شهرداری دزفول محروم بود و سپیدرود هم جبار دادفر را به دلیل سه کارته شدن در اختیار نداشت.

نیمه نخست:

بازی با پرس فشرده بازیکنان میزبان روی دروازه سپیدرود آغاز شد، به نحوی که در همان ده دقیقه ابتدایی چندین کرنر پیاپی روی دروازه سپیدرود ارسال شد که سرانجام بر روی یکی از همین ضربات کرنر خونه به خونه توانست گل نخست بازی را به ثمر برساند.

پس از گل خونه به خونه تا حدودی عقب نشینی نمود و این سپیدرود بود که با تدارک دیدن چندین حمله از جناحین و همچنین دل بستن به ضربات شروع مجدد توانست چند موقعیت را روی دروازه میزبان ترتیب دهد که البته هیچکدام حاصلی برای سرخ پوشان رشتی در بر نداشت.

زمین گل آلود و نا مناسب هفت تیر بابل هم مزید بر علت شده بود تا سپیدرودی ها نتوانند بر روی زمین کار با توپ را به راحتی انجام دهند و بیشتر به سانترهای بلند از طرفین بر روی دروازه میزبان دل بسته بودند.

بابلی ها که نمی توانستند در برابر حملات سپیدرودی ها مقاومت کنند در دقایقی از بازی در نیمه نخست دست به بازی خشن زدند که حاصل آن دریافت دو کارت زرد بود. ضربه سر هادی موسوی در واپسین دقایق بازی می توانست بازی را به تساوی بکشاند که با واکنش مناسب حسین نائیجی دروازه خونه به خونه بسته ماند تا سرانجام سپیدرودی ها در نیمه ای که یک طرفه در اختیار خود داشتند با شکست به رختکن بروند.

نیمه دوم:

سپیدرود در نیمه دوم هم به مانند نیمه نخست با در اختیار گرفتن توپ و میدان قصد جبران نتیجه را داشت. اما پس از گذشت دقایقی خونه به خونه با برتری در درگیری های تن به تن توانستند خود را به مهمان تحمیل نمایند.

مهمترین اتفاق ده دقیقه ابتدایی بازی اعلام یک خطای پنالتی بود که بر روی بهروز زبیعی مهاجم خونه به خونه روی داده بود که ضربه پنالتی محمد نجفی بازیکن لاهیجانی خونه به خونه را سیئ محمد حسینی به زیبایی مهار نمود.

بعد از آن بازی تقریبا متعادل دنبال شد. مهترین فرصت سپیدرودی ها تک به تک اسماعیل زاده تازه وارد بود که ضربه آخر را بسیار آرام نواخت. ضربه سر میعاد یزدانی هم که با فاصله اندک راهی کرنر شد یکی دیگر از موقعیت های دیگر رشتی ها برای کسب تساوی بود.

در ادامه ناظمی با انجام دو تغییر سعی در هجومی کردن بازی کرد و سرانجام این سپیدرود بود که در دقیقه ۸۱ توانست بازی را به تساوی بکشاند. خشونت بابلی ها در نهایت کار دستشان داد و در دقایق ۸۵ و ۸۸ دو بازیکن آنها توسط داور از زمین اخراج شدند.

در نهایت این بازی با تساوی به اتمام رسید تا رود خروشان شمال با توجه به برگزاری سه بازی پی در پی خانگی همچنان از شانس های بالای صعود به مرحله بعد در گروه چهارم باقی بماند.

شرح گل:

دقیقه ۹ خونه به خونه ۱-۰ سپیدرود: پس از ارسال دو کرنر پیاپی سرانجام در یک رفت و برگشت توپ زیر پای احد شفیعی افتاد تا او با یک بغل پای تکنیکی گل نخست بازی را به ثمر برساند.

دقیقه ۸۱ خونه به خونه ۱-۱ سپیدرود: در پی ارسال کرنر بر روی دروازه خونه به خونه در یک رفت و برگشت توپ زیر پای میعاد یزدانی افتاد که او با یک ضربه پای زیبا پیام آور شادی برای رشتی ها شد.

اتفاقات ویژه:

۱) فرهاد کاظمی که به عنوان مدیر فنی و مرد همه کاره این تیم جای فرشاد پیوس را گرفته بود در این بازی در جایگاه ویژه حضور داشت. همچنین نیکبخت واحدی و علی رضا محمد هم به تازگی به تیم میزبان پیوسته بودند در کنار کاظمی در جایگاه حاضر بودند. سهراب انتظاری مهاجم مازندرانی دهه ی هشتاد پرسپولیس یکی دیگر از مهمان های ویژه این مسابقه بود. همچنین مهرداد میناوند هم در این بازی به عنوان دستیار کرمانی مقدم بر روی نیمکت حضور داشت.

۲) گزارشگر مازندرانی شبکه طبرستان اطلاعات خوب و دقیقی از پیشینه ارتش  سرخ گیلان داشت و حتا نام بسیاری از بازیکنان سرشناش و قدیمی این تیم را برای بینندگان مازنی ارایه می کرد.

۳) به دلیل گل آلود بودن زمین سپیدرودی ها در نیمه دوم لباس های خود را تعویض نمودند و با پیراهن و شورت جدید به زمین رفتند.

۴) بازی در ده دقیقه پایانی به صورت سیاه و سپید از شبکه مازندران پخش می شد که به نوعی حس نوستالژیک دهه ی شصت را برای بینندگان تداعی می کرد!

Share