معاون برنامه ریزی استاندار گیلان

تخصیص ۵۰ درصدی اعتبارات عمرانی استان از سوی دولت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون برنامه ریزی استاندار گیلان از تخصیص ۵۰ درصدی اعتبارات عمرانی استان از سوی دولت در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.محمد حسین اصغریان افزود: این در حالیست که میانگین تخصیص اعتبارات استان در سالهای ۹۱ و ۹۲ به ترتیب کمتر از ۲۰ و ۲۵ درصد بوده است.

سهم گیلان در اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌ها نسبت به سال‌های 89 تا 92 روبه افزایش است اما کفاف ما را نمی‌دهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون برنامه ریزی استاندار گیلان از تخصیص ۵۰ درصدی اعتبارات عمرانی استان از سوی دولت در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.محمد حسین اصغریان افزود: این در حالیست که میانگین تخصیص اعتبارات استان در سالهای ۹۱ و ۹۲ به ترتیب کمتر  از ۲۰ و ۲۵ درصد بوده است.asgharian_2950

وی همچنین اظهارداشت: با تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات در حوزه تملک دارایی ها، استان گیلان رشد چهار برابری فعالیت های عمرانی را طی سال جاری تجربه خواهد کرد.

معاون برنامه ریزی استاندار در پاسخ به این سئوال که گیلان در تنظیم بودجه پیشنهادی دولت چه جایگاهی دارد، گفت: امسال  بودجه در حوزه تملک دارایی های کشور کاهشی بود  اما گیلان کاهش کمتری را نسبت به سایر استانها داشته است.

وی در ادامه پاسخ به این سئوال که گیلان در بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۱۳۹۴  چه جایگاهی دارد، افزود: استان های کشور خیلی در فرآیند بودجه ریزی سنواتی نقش ایفا نمی کنند.

اصغریان در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه فاینانس پروژه های بزرگ گیلان به ویژه سدهای در حال احداث در چه مرحله قرار دارند، اظهارداشت: فاینانس سد شفارود قطعی و  قرارداد این پروژه به مبلغ  ۱۴۴ میلیون دلار منعقد شده است.

وی تصریح کرد: برای احداث سد دیورش بخش رحمت آباد شهرستان رودبار نیز مقام عالی وزارت نیرو موافقت کرده از تسهیلات ماده ۵۶  استفاده شود.

معاون برنامه ریزی استاندار گیلان گفت: این سد برای  تامین آب آشامیدنی شهرستان رودبار بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: در حوزه صنعت استان گیلان ۵۰۰ میلیون دلار تائیدیه نهایی فاینانس از محل قانون بودجه سال ۱۳۹۳  دریافت شد.

اصغریان بیان داشت:  در حوزه راه استان نیز  هزار و ۳۲۰  میلیارد تومان پروژه از محل فاینانس، اوراق مشارکت و ماده ۵۶  در انتظار صدور تائیدیه نهایی از سوی وزارت راه و شهرسازی است.

وی اذعان داشت: علاوه بر این در حوزه صنعت یک میلیارد یورو  تسهیلات جدید به معاونت برنامه ریزی و  نظارت راهبردی رئیس جمهوری ارسال شده امید است بخشی از این تسهیلات جذب شود.

معاون برنامه ریزی محمد حسین اصغریان گفت: سهم اعتباری که از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری از محل فاینانس برای استان اعلام شده بود  ۹۲۰ میلیون دلار بود امیدواریم تمامی این سهم جذب شود.

وی همچنین در پاسخ به خبرنگار در خصوص اینکه  سهم گیلان از  محل اعتبارات صندوق توسعه ملی چقدر بوده و فرآیند جذبش چگونه است، افزود: از محل صندوق توسعه ملی برای استانها عدد خاصی پیش بینی نشده است.

اصغریان اظهارداشت: در حوزه بانکی، سقف تسهیلات ارزی گیلان را برداشته اند  چون استان طی سنوات گذشته نتوانسته از سهم خودش استفاده کند.

وی تصریح کرد:  در حوزه های عمرانی هم وضعیت مشابهی حاکم است طی سنوات گذشته عمده تمرکز  صندوق توسعه به پروژه های پتروشیمی و ذوب آهن بود که در استان های دیگر اجرا شده است.

معاون برنامه ریزی استاندار گیلان گفت: همچنین ۱۰ درصد اعتبارات صندوق توسعه ملی بصورت ریالی در حوزه کشاورزی و صنعت است که در این حوزه استان عملکرد قابل قبولی داشته است.

وی افزود: بروکراسی جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی به دلیل حصول اطمینان از برگشت این منابع به عنوان ثروت مردم بسیار پیچیده است.

اصغریان اظهارداشت: از مرحله آغاز یک پروژه تا مرحله جذب اعتبار از صندوق توسعه ملی سه تا شش ماه زمان نیاز است./مهر

Share