صفارهرندی در دانشکده پردیس فنی شهر فومن

بیش از ۷۰ درصد مردم ایران به امریکا بی‌اعتماد هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه پرچم ما همیشه علامت مداخله ناجوانمردانه ایالات متحده را دارد و مردم ما حق دارند به مداخله آمریکا بدبین باشند، افزود: بیش از ۷۰ درصد مردم به امریکا بی‌اعتماد هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،محمدحسین صفارهرندی بعد از ظهر امروز در همایش « جنبش دانشجویی، مزایا و آفات» به مناسبت روز دانشجو در دانشکده پردیس فنی شهرفومن، با اشاره به دوران قبل از انقلاب و وضعیت دانشگاه‌ها، اظهار کرد: در آن زمان به دلیل موضع‌گیری ملی و داخلی دانشجوی مسلمان و غیرمسلمان ایرانی باید ملاحظه می‌کرد مبادا کلمه‌ای بگوید که با قدرتمندان و زورمندان عالم منافاتی داشته باشد.IMG_1932

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که فریاد آزادی خواهی ما به کشورهای دیگر صادر می‌شود و فضای سیاسی امن ایالات متحده را نا امن می‌کند.

صفارهرندی با بیان اینکه امروز فرزندان بسیجی ایران در دریا به قدرتی رسیده‌اند که جلوی ناوهای آمریکایی را می‌گیرند و از آنها گزارش می‌خواهند و مسیر نهایی را سئوال می‌کنند، تصریح کرد: با وجود اینکه نیروی دریای ایران به زبان انگلیسی مسلط است اما آنها در ناوهای خود برای ترس از بروز سوتفاهم مترجم فارسی زبان استخدام کردند.

وی با بیان اینکه نگاه صد سال پیش ما با نگاه امروز فرق می‌کند و این تفاوت ایجاد شده هنر امام راحل بود که نگاه‌ها را به نسل جوان منتقل کرد که نگاهی تاثیرگذار برای گردش امور کشور است، گفت: همان نسل جوان بیرون آمده از دانشگاه در دوران انقلاب در دوران دفاع مقدس به جنگ رفتند و در جهاد و سپاه مسئولیت‌ها را برعهده گرفتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شهید باقری از کلاس و دانشگاه مثل یک خبرنگار بیرون آمد و دید درک و فهم تاکتیکی و استراتژیک دارد به همین دلیل وارد عرصه نبرد شد، افزود: یکسال بعد مغز متفکر جنگ و عملیات بیت المقدس شد و موفقیت این عملیات مرهون این جوان ۲۶ ساله بود.

پرچم ۱۶ آذر سبب شد جوانان خط انقلاب را گم نکنند

safar_1972صفارهرندی با بیان اینکه همان تاثیرات منطقه بود که غرب را محدود کرد و در همان محدوده زمانی آمریکا چندید کودتا انجام داد و ناکام ماند، گفت: کودتاهای ساماندهی شده آمریکا را بسیج با پشتیبانی اطلاعاتی حس کردند و با کمک جوانان که اداره کنندگان و فرماندهان بودند سرکوب شد.

وی با اشاره به اینکه پرچم ۱۶ آذر یکی از دلایل و عواملی بود که سبب شد جوانان خط را گم نکنند، تاکید کرد: ۱۶ آذر سبب قربانی کردن ایرانیان به دست بیگانگان بود و با همه این کینه‌ها شعله‌های فروزان انقلاب باقی ماند، اگرچه گذر ایام شاید شکل‌گیری واقعه را به چیز دیگر ببرد اما افرادی که خالص اندوز بودند همیشه زنده هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه پرچم ما همیشه علامت مداخله ناجوانمردانه ایالات متحده را دارد و مردم ما حق دارند به مداخله آمریکا بدبین باشند، افزود: بیش از ۷۰ درصد مردم به امریکا بی‌اعتماد هستند زیرا سابقه ذهنی گذشته آمریکا را در خاطر دارند.

صفار هرندی با بیان اینکه ما منطق قوی داریم و اینها با ما منافات ندارد، گفت: دل بستن به اینکه اتفاقی دور از قضایای گذشته بیافتد، رفتارهای غیر از این است و همین آمریکا را در برابر واقعیت مسلم مجبور به عقب نشینی کرد.

وی با بیان اینکه در جریان انقلاب در سال ۵۶ آمریکا به ایران آمد و سبب اعتراض دانشجویان شد و آنها تظاهرات کردند و به زندان رفتند، تصریح کرد: آمریکا  در آن زمان خیالش راحت بود که عوامل و عناصری به نام مستشار و ژاندارم دارد که سیستم به دست آنها است و تدارکاتشان در برابر انقلاب تسلیم شدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امروز معلوم شد ایرانی که جدی گرفته نمی‌شد صاحب فهم و تنظیم کننده معادلات است و به جریانی تبدیل شده که در کشورهایی مانند عراق و افغانستان وقتی می‌خواهند افرادی را تعیین کنند با مقام معظم رهبری مشورت انجام می‌دهند.

صفارهرندی خاطرنشان کرد: امروز آمریکا دید با تمام محاسباتی که انجام داده در اشغال این کشورها موفق نیست و کشورها در اختیارش نیستند و متوجه شد محاسباتش درست نبوده و عاقلانشان گفتند شما ایران را پیش گوش عراق ندید.

وی با بیان اینکه رقابت اعتقادی و ایدئولوژی بسیاری به این نگاه به ایران می‌نگریستند، افزود: امروز قدرت انقلاب اسلامی زیاد شده است و  آمریکایی‌ها غبطه می‌خورند که ای کاش عراق را نگه می‌داشتند.

وی با اشاره به انتخابات افغانستان، خاطرنشان کرد: در انتخابات گذشته افغانستان، آمریکا فکر می‌کرد با گرفتن عراق و افغانستان و تحریم کالاهای ایرانی می‌تواند به ما حاکم شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در شکل‌گیری دولت عراق, آمریکا هیچ دخالتی ندارد، تصریح کرد: این در حالی است که حاکمان عراقی و نخست وزیر عراق از مقام معظم رهبری راهنمایی و مشورت می‌گیرند، زمانی بغداد در حال سقوط بود و وقتی می‌خواست از دست داعش راحت شود هدایت‌های ایران کمک‌اش کرد.

آمریکا می‌داند بدون اراده جمهوری اسلامی ایران هیچ‌یک از کارهایش محقق نمی‌شود

صفارهرندی گفت: امریکا می‌‌داند ایرانی که در آن سال‌ها معاون آمریکا با اعتراض دانشجویی چندین چهره آن را قربانی می‌کند تا مثل موم در دستشان باشیم, امروز می‌داند بدون اراده جمهوری اسلامی ایران هیچ یک از کارهایش تحقق پیدا نمی‌کند و شما دانشجویان نشان دادید که پایگاه‌های آمریکایی‌ها از شما در امان نیست./تسنیم

Share