در جلسه هماهنگی مسابقات عنوان شد

بیستمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد فردا برگزار می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه هماهنگی برگزاری بیستمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی ، در سالن جلسات ستاد هماهنگی این استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه هماهنگی برگزاری بیستمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی ، با حضور معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و مسئولین دفاتر فرهنگ اسلامی و کانون قرآن و عترت واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، در سالن جلسات ستاد هماهنگی این استان برگزار شد.
در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین سید علی میرابراهیمی، معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، خدمت به قرآن را افتخار دانست و گفت: خدمت به قرآن افتخاری است که برای داشتن وکسب چنین افتخاری باید شاکر خداوند باشیم.
P1040963دکتر میرابراهیمی همچنین اظهار کرد : دانشگاه آزاد اسلامی هر ساله در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در دانشگاه اقدام به برگزاری مسابقات سراسری قرآن و عترت (ع) می نماید که شاهد حضور جمع کثیری از استادان و دانشجویان و کارکنان در این همایش قرآنی هستیم .
رئیس شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، با تأکید بر برکات فعالیت برای قرآن بیان کرد : فعالیت برای قرآن کریم بسیار ارزشمند است و برکاتی که از قرآن کریم نصیب می شود قابل شمارش نیست چرا که کار برای قرآن ماندگاراست و پشیمانی ندارد .
معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، همچنین اظهار کرد : قرآن در گمراهی، مایه هدایت و در نابینایی، مایه روشنی و موجب بخشش لغزش‌ها است. قرآن انسان را از نابودی حفظ می‌کند و از انحراف رهایی می‌بخشد، فتنه‌ها را روشن می‌سازد، آدمی را از دنیا به آخرت می‌رساند، و کمال دین در آن نهفته است. هر کس از قرآن فاصله گرفت در آتش افتاده است .دعای ما همیشه این خواهد بود که از خیر و برکت قرآن ، خانواده دانشگاه آزاد اسلامی همیشه موفق باشد و خداوند به تمام مروجین و خدمتگزاران قرآن سلامتی عطا فرماید .
خیراله صیاد، کارشناس فرهنگی ستاد هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، نیز در این جلسه گفت: بیستمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی بطور همزمان ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه مورخ ۱۱ آذر ماه سال جاری در واحد ها و مراکز آموزشی سراسر استان گیلان و کشور برگزار خواهد شد.
وی، تعداد شرکت کنندگان در استان گیلان را حدود ۷۰۰۰ نفر ذکر کرد و افزود : آزمون کتبی در دو بخش استادان و دانشجویان برگزار خواهد شد که شرکت کنندگان در بخش استادان در چهار بخش ترجمه قرآن به زبان انگلیسی ، نهج البلاغه ، زندگانی ۱۴ معصوم و ترجمه و تفسیر قرآن کریم و در بخش دانشجویان در ۱۰ بخش احکام ( برادران و خواهران) ، تفسیر قرآن کریم ، زندگانی ۱۴ معصوم ، حفظ و ترجمه زیارت عاشورا و جامعه کبیره،نماز، ترجمه قرآن به زبان انگلیسی، زندگی پیامبر (ص) ، ترجمه قرآن کریم به فارسی، نهج البلاغه با هم به رقابت خواهند پرداخت.

Share