مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد گیلان

به همت نیروهای حراست محیطی علمی بدور از دغدغه فراهم می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا چهارمین جلسه شورای هماهنگی حراست دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان گیلان، به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، در سالن جلسات این واحد دانشگاهی برگزار شد

IMG_4228به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا چهارمین جلسه شورای هماهنگی حراست دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان گیلان، به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، در سالن جلسات این واحد دانشگاهی برگزار شد.
در این جلسه ابتدا دکتر علیرضا امیرتیموری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، ضمن خیرمقدم به حاضرین و تبریک هفته بسیج گفت: انقلاب اسلامی ایران، دستآورد چند صد هزار شهید است و پاسداری از این دستآورد، نیازمند دستگاهی منظم است و بسیج به عنوان مهمترین عضو این سیستم و با داشتن نیروهایی مخلص، می تواند حافظ این دستآوردها باشد.
وی ادامه داد: تشکیل بسیج مستضعفین و ارتش بیست میلیونی با فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که نشاندهنده هوشیاری و درایت بی نظیر ایشان بوده، از جمله اساسی ترین عوامل در جهت خنثی سازی توطئه های دشمنان انقلاب به حساب می آید که به برکت این دوراندیشی و هدایت انقلاب در مسیر اصلی خود، زمینه انقلاب دوم فراهم آمد وضربه ای سخت و جبران ناپذیر بر پیکر دشمن وارد شد.
دکتر امیرتیموری، با اشاره به اهداف بسیج اذعان داشت: اهداف والای بسیج، تنها با حضور جسمانی در صحنه محقق نمی شود. این حضور، بینش است که عمل انسان را کامل می کند و هر حضور موفقی، وحدت عقیده و عمل را می طلبد.بسیج در تاریخ انقلاب اسلامی نه به عنوان یک نهاد نظامی صرف، بلکه به عنوان یک مکتب فرهنگی و ارزشی ،مطرح شده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، با تشریح خدماتی که حراست دانشگاهها ارائه می دهند، اظهار داشت: اکنون سرمایه گذاری دشمنان نیز بر روی نیروهای انسانی نخبه و توانمند است و از آنجا که همه افراد معصوم نیستند بر کلیه مسئولین بویژه مدیران حراست دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان گیلان تکلیف است که با اعمال سیاست های صحیح، مدبرانه و به موقع محیط های کار را بیش از پیش سالم سازی کنند تا دانشگاهیان از گزند توطئه های شوم در امان بمانند.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین علی کریمیان، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان، نیز با تبریک هفته بسیج و با تأکید بر بیانات مقام معظم رهبری در مورد بسیج ، تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر وجود بسیج به عنوان بازوی توانمند نظام تأکید داشته و ما باید در جهت ارتقای این مجموعه خودجوش، بکوشیم.
این مقام مسئول ضمن یادآوری دلایل نامگذاری سال ۹۳ توسط مقام معظم رهبری، افزود: وقتی واژه جهاد بکار برده می شود یعنی در مقابل ما دشمن قرار گرفته است، امروز تحریم ها چیزی نیست که مربوط به زمان حال باشد بلکه از همان اوایل انقلاب این تحریم ها بر ایران تحمیل شده است.
وی ، از ایران به عنوان ام القری جهان اسلام یاد کرد و اظهار کرد: وقتی بحث مدیریت در حوزه های اقتصادی و فرهنگی توسط مقام معظم رهبری مطرح می شود یعنی در این دو حوزه دشمن داریم و اکنون دشمن در کنار ماست و ما باید هوشیار باشیم تا تهدید دشمن به فرصت تبدیل نشود و این میسر نخواهد شد مگر به همت والای نیروهای حراست در دانشگاهها که با حمایت و پشتیبانی آنان خواهیم توانست محیطی علمی بدور از دغدغه های فکری را برای فرزندانمان فراهم کنیم.

Share