رمزگشایی از گزینه مورد نظر سایت علاقمند به موضوعات شهرداری

به راستی سیاسی‌ترین کاندیدای شهرداری رشت کیست؟

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا گویا قرار نیست شهرداری رشت از شر منفعت طلبان در امان باشد! حکایتی که بی اغراق یکی از معدود تحلیل‌های واقع بینانه برخی پایگاه‌های خبری بدون مجوز و علاقمند از سر دلسوزی! به موضوعات شهرداری رشت است.

شهرداری رشت

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا گویا قرار نیست شهرداری رشت از شر منفعت طلبان در امان باشد! حکایتی که بی اغراق یکی از معدود تحلیل‌های واقع بینانه برخی پایگاه‌های خبری بدون مجوز و علاقمند از سر دلسوزی! به موضوعات شهرداری رشت است.
شهرداری رشتتنها کمتر از یک روز باقی مانده به انتخاب شهردار رشت که البته هنوز هم معلوم نیست علی‌رغم قول رسانه‌ای رییس شورای شهر مبنی بر انتخاب در روز شنبه ۲۹ آذرماه ، این امر با آبستراکسیون اقلیتی که منافع‌شان را در حقظ وضع موجود و یا قبولاندن کاندیدای خود به دیگر اعضا می‌بینند این مهم تحقق یابد.
اما خالی از لطف نیست، اگر به رمز گشایی دیدگاه برخی پایگاه‌های خبری بدون مجوز و نزدیک به عضو تأثیرگذار شورا که به ادعای گفتاری خویش منافعی در شهرداری ندارد بپردازیم. سؤال اینجاست برای آن‌که دامن شهرداری از سیاست پاک شود، چه باید کرد؟ به راستی سیاسی‌ترین کاندیدای شهرداری رشت کیست؟
اگر نگاهی به لیست کاندیدا‌هایی که قرار است چند ساعت دیگر به ارائه‌ی برنامه خویش در صحن علنی شورای شهر رشت ارائه دهند، بیندازیم، به این نتیجه خواهیم رسید که منش رفتار و نوع عملکرد شش تن از آنان در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی کاملا در چهارچوب بوده است و تنها یک تن از این کاندیداها به دلایل ذیل دارای شائبه‌های فعالیت‌های سیاسی می‌باشند.
۱- فردی که ۴ ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ مکانی برای ستاد انتخاباتی یکی از سران فتنه و کاندیدای اصلی معترض به نتایج انتخابات را در حوالی میدان دکتر حشمت (بانک ملی) رشت در اختیار تشکیلات او قرار می‌دهد و از پشتیبانی ازآن شعار هیچ‌گونه دریغی نمی‌ورزد. حال رئیس این ستاد انتخاباتی در سال ۸۸ به جبران ، در حال رایزنیهای گسترده برای شهرداری وی است.
۲- این کاندیدای شهرداری، ۳ سال معاون یکی از تندروترین مدیران و فعالان سیاسی استان که عضو مرکزی احزابی مانند مشارکت و اعتماد ملی و رییس ستاد ، دیگر کاندیدای معترض به نتایج انتخابات سال ۸۸ بوده است و مدیر اصلاح طلب همزمان مدیریت یک سازمان دولتی خدمت‌رسان را بر عهده داشته است.
۳- فردی که با حمایت‌های مستقیم یک عضو اصلاح طلب شورای سابق رشت جایگزین یکی از مدیران موفق امروزی استان شد و در انتخابات مجلس گذشته با دایر نمودن ستادی در بلوار نماز رشت به حمایت و همکاری دو کاندیدای مجلس شورای اسلامی پرداخت.
۴- فردی که این روز‌ها از حمایت و لابی گری های جدی و بی‌چون و چرای مرد تأثیرگذار مهندسی و عمرانی استان و عضو بلند پایه ستاد فرد اصلی بازنده انتخابات ۸۴ و عضو اصلی ستاد کاندیدای معترض به نتایج انتخابات ۸۸ برخوردار است تا جایی که وی به صورت علنی این کاندیدا را به نزد بزرگان اجرایی و معنوی استان رهنمون می‌سازد.
این‌ها تنها نشانه‌ای کوچک از کاندیدایی است که شهرداری را خانه خود میداند وم ی‌خواهد آرامش را در شهرداری رشت حکمفرما سازد هرچند که اتاق فکر و مغز متفکر این کاندیدای اصلاح طلب / اصولگرا و با بهتر بگوییم موج سوار یکی از اعضای اصلاح طلب شورای شهر است که ادعا می‌ کند یک تنه می تواند به اندازه ۱۴ نفر دیگر اعضای شورای شهر رشت تاثیر گذار باشد.
آیا رشت جانی برای ضربه‌ای دیگر دارد؟ آیا بهتر نیست که برخی اعضای شورای شهر به شهریت رشت و اصالتش احترام بگذارند و به قداست نانی که در این شهر خورده اند و اعتباری که از رای مردم همین شهر کسب کرده اند و هنوز نتوانسته اند دین خودشان را به این شهر ادا کنند و مانند سیاسیون بدوی اولویت های قومی قبیله ای دارند و حالا دایه های مهربان تر از مادر و کاسه داغ تر از آش هستند انتخابی دلسوزانه تر داشته باشند؟
به راستی پشت پرده، درج مطلب روزانه جهت دار از شهرداری رشت در این پایگاه‌های خبری که هیج عرقی به رشت و رشتی ندارند و حتی با اصول اولیه و حقوق قانونی شهروندان آشنا نیستند و نه زبان مردم گیلان را می داند و نه حرف آن ها را می فهمد، چیست؟
شورای شهر رشت در لحظاتی حساس در دوره خود قرار گرفته است. لحظاتی که ثانیه به ثانیه در خاطرات و ذهن و رسانه ها ثبت و ضبط می شود و برای اینان که آینده های سیاسی برای خود متصورند پاشنه آشیلی خواهد شد که نه تنها اعتماد مردم را از دست خواهند داد که اعتبار رشت و رشتی را زیر سوال می برند. بی شک انتخاب شهردار رشت آینده‌ی این شورا را بهتر ترسیم خواهد نمود ، خواه انتخابی اصلح باشد و چراغی روشن یا طوفانی که شهر و آرزوهایش را بر باد خواهد داد.

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share