اظهارات مسئولان اردبیل از کجا نشات می گیرد

بعد از استاندار این‌بار آقای نماینده خواستار الحاق آستارا به اردبیل شد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،پس از اینکه استاندار اردبیل مجید خدابخش در اظهاراتی عجیب و تأمل برانگیز خواستار الحاق آستارا و پیوستن اردبیل به سواحل دریای خزر شد با واکنش های شدید مسئولان گیلانی مواجه شد .

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،چندی پیش استاندار اردبیل مجید خدابخش در اظهاراتی عجیب و تأمل برانگیز خواستار الحاق آستارا به اردبیل برای دستیابی به سواحل دریای خزر شده بود و این موضوع با واکنش های شدید مسئولان گیلانی مواجه شد و تعدادی از نمایندگان گیلان در مجلس ضمن محکومیت چنین اظهاراتی از استاندار اردبیل خواسته بودند به فکر مشکلات استان خود باشد و در حد مسئولیت خود سخنرانی کند.
استاندار گیلان نیز در اقدامی عملی با تشکیل جلسه شورای اداری در آستارا در اظهاراتی خواستار بازپس گیری ۲۰ کیلومتر از جاده حوزه گیلان از اردبیل شد تا به نوعی مخالفت شدید و عملی خود را با اظهارات مقامات اردبیل نشان دهد.

حال پس از گذشت زمانی زیادی از این موضوع بار دیگر یکی از مسئولان اردبیل به سراغ این موضوع رفته و از الحاق آستارا به اردبیل سخن گفته است.
خبرگزاری مهر اظهارات افضلی فرد در جلسه بررسی دو طرح الحاق آستارا به اردبیل و استان شدن مغان را به شرح ذیل نقل کرده است:

«مصطفی افضلی فرد پیش از ظهر پنج شنبه در جلسه بررسی دو طرح الحاق آستارا به اردبیل و استان شدن مغان تصریح کرد: تا زمانی که زمینه الحاق فراهم نشود نمی توان اقدام جدی در این خصوص صورت داد.

وی با یادآوری طرحی مبنی بر تمایل شهروندان سراب به الحاق به اردبیل، اضافه کرد: در همان مقطع نیز بنده به صورت جدی پیگیر طرح نشدم چرا که شرایط تحقق آن فراهم نبود.IMG10280816

افضلی فرد معتقد است اگر شرایط فراهم شود اردبیل ظرفیت و توان پوشش آستارا و سراب را نیز دارد و می تواند نیازهای این دو شهر را تامین کند.

این نماینده در ادامه در تشریح طرح استان مغان به مرکزیت پارس آباد گفت: باید پرسید آیا این موضوع مطالبه مردم مغان است و آیا منطقه مغان ظرفیت استان شدن را دارد؟

وی معتقد است پاسخ به هر دو سوال منفی است و ارتباط مردم مغان با مرکز استان غیر سیاسی بوده و همراه با اعتماد نسبت به مسئولان است.

افضلی فرد در عین حال تاکید دارد که باید بررسی شود مرکز استان چه اقداماتی برای منطقه مغان باید انجام می داد که غفلت صورت گرفته است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی معتقد است نه تنها غفلتی صورت نگرفته بلکه در حال حاضر سهم مرکز استان با وجود پوشش نیمی از جمعیت ۱۸ درصد از بودجه است. و مسئولان استانی توجه به مناطق مختلف را در دستور کار دارند.

وی با ابراز تاسف از اقدام برخی نمایندگان مبنی بر درخواست ۵۰ هکتار زمین و اعلام غیر قانونی بودن پذیرش آن از سوی استانداری، تصریح کرد: در مقابل جو سازی و طرح استان شدن مغان با این استدلال که مرکز استان حق ما را ضایع کرده است، درست نبود.

افضلی فرد تاکید دارد که مردم مغان به فرهنگ وحدت احترام قائل اند و در خود این طرح نیز نمایندگان امضای خود را پس گرفتند و بعدها اعلام کردند که دلیل امضای طرح معذوریت اخلاقی بوده است. »

این صحبت ها در صورتی است که مصطفی افضلی فرد دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی است و از او انتظار رفتار قانونی می رود حال چگونه است که این نماینده مجلس با جدایی مغان از اردبیل مخالف است و از لزوم وحدت استان اردبیل صحبت می کند اما در اقدامی دو پهلو از جدایی آستارا از گیلان و الحاق آن به اردبیل حمایت می کند؟!

مطمئنا چنین اقداماتی جز ایجاد تنش بین مسئولان و بروز تفرقه در بین مردم نتیجه ی دیگری در بر ندارد.

 

Share