در دیدار مدیرعامل شرکت فولاد چینی با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی

بر استفاده از کریدور ترانزیتی چین – اکتائو – بندرانزلی تاکید شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرعامل این شرکت تولید کننده فولاد با استقبال از پیشنهاد مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: با بررسی های انجام شده مشخص شد که کریدور پیشنهادی منطقه آزاد انزلی مناسب ترین مسیر حمل کالا برای ما است

Bazdidmodiranfoladsazichinبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، یکی از بزرگترین شرکتهای تولیدکننده فولاد در غرب چین طی بازدید از منطقه آزاد انزلی، نسبت به سرمایه گذاری در این منطقه و بهره گیری از کریدور چین اکتائو بندرانزلی ابراز تمایل نمود.
مهندس رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در جلسه معرفی ظرفیتهای سرمایه گذاری در منطقه متبوع خود به سرمایه گذاران چینی، با بیان اینکه این منطقه با هدف توسعه مراودات تجاری با کشورهای حاشیه دریای خزر و چین ایجاد شده است، افزود: منطقه آزاد انزلی در مساحت بالغ بر ۹۴۰۰ هکتار دارای محدوده های بندری، صنعتی، تجاری و گردشگری است که محدوده بندری آن با ظرفیت تخلیه و بارگیری ۷ میلیون تن کالا در سال می باشد.
وی ضمن تشریح ظرفیتهای سرمایه گذاری و زیرساختی منطقه گفت: با توجه به امکان کاهش هزینه و زمان حمل و نقل کالا میان دو کشور و به منظور استفاده از مزایا و معافیتهای قانونی سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی، بهره گیری از کریدور ترکیبی ریلی-دریایی، چین، اکتائو، انزلی را به شما پیشنهاد می کنیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به عزم راسخ این سازمان برای عملیاتی شدن این کریدور ترانزیتی بین المللی در خصوص مسیر تجاری مزبور افزود: هم اکنون منطقه آزاد انزلی میزبان سرمایه گذارانی از کشور چین در حوزه های تولیدی و بازرگانی است که فرصتهای مختلف امکان ترانزیت، صادرات و صادرات مجدد از طریق این منطقه استفاده می کنند.
شائو مدیرعامل این شرکت تولید کننده فولاد که با ظرفیت تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در شمال غرب چین مشغول به فعالیت است با استقبال از پیشنهاد مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: با بررسی های انجام شده مشخص شد که کریدور پیشنهادی منطقه آزاد انزلی(چین-اکتائو-بندرانزلی) مناسب ترین مسیر حمل کالا برای ما است و علاقمند به استفاده از آن هستیم.
وی از تحقیقات شرکت متبوع خود در خصوص جاذبه ها و مزایای سرمایه گذاری شرکتهای خارجی در این منطقه خبر داد و گفت: مشغول مذاکره با شرکتهای حمل و نقل و شرکتهای ایرانی علاقمند به محصولات خود به منظور ارسال تولیدات خود از مسیر این کریدور به منطقه آزاد انزلی می باشیم.
بازدید از فاز صنعت و تجارت و محدوده بندری منطقه آزاد انزلی از دیگر برنامه های این گروه سرمایه گذار چینی بود که بعد از جلسه با مدیرعامل و معاونین و مدیران این سازمان انجام شد.

Share