در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت

برگزاری مراسم شب شعر ویژه سالروز شهادت میرزاکوچک جنگلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،مراسم شب شعر ویژه سالروز شهادت میرزاکوچک جنگلی، عصر فردا در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،مراسم شب شعر ویژه سالروز شهادت میرزاکوچک جنگلی، عصر فردا در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت برگزار می شود.222711_orig

رضا ثقتی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت با اعلام این خبر گفت: این مراسم به مناسبت ۱۱ آذر ماه سالروز شهادت میرزاکوچک جنگلی و به همت انجمن شعر و ادب رشت و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت برگزار می گردد و طی آن بسیاری از شاعران شهرستان رشت به قرائت اشعار خود پیرامون سردار جنگل خواهند پرداخت.

وی افزود: در تاریخچه مبارزات آزادیخواهانه مردم ایران‌، قیام میرزا کوچک خان جنگلی از جمله نهضت هایی است که با اندیشه اسلامی و ضداستعماری شکل گرفت.

ثقتی گفت: او در ۱۱ آذرماه ۱۳۰۰ هجری شمسی بعد از نبردی سنگین با قوای دولتی در حالی که برای ملاقات با رشیدالممالک خلخالی عازم خلخال شده بود، بعد از چند روز سرگردانی در کوه‌های تالش، بر اثر سرما و یخبندان درگذشت و بعد از اینکه توسط نیروهای حکومتی سر از تنش جدا شد، در محله سلیمان‌داراب رشت به خاک سپرده شد.

این مسوول تصریح کرد: در مراسم شب شعری که روز پنجشنبه و به مناسبت سالروز شهادت این مجاهد نستوه برگزار خواهد شد نام آوران شعر این استان از جمله غلامرضا مرادی، اخوات وارش فومنی، امین برزگر، پیمان نوروزی، غلامحسین عظیمی، اکبر مرادیان گروسی، بخشزاد محمودی، صادقی سرشت، خیرخواه، رحمت موسوی، محمدتقی رسولی، جمشید عباسی، سیدعلی شفیعی، اقدامی چمن، سیدجلال قریشی، تیمور گرگین، نادر ذکی پور، علی کریمی و … به قرائت اشعار خود در این خصوص خواهند پرداخت.

مراسم شب شعر ویژه سالروز شهادت میرزاکوچک جنگلی ساعت ۱۷ روز پنجشنبه ۱۳ آذر ۹۳ در سالن دکتر رحمدل مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت برگزار می شود.

Share