قربانی در واکنش به اظهارات ندیمی

برخی از افراد در تلاشند خود را قیم استان معرفی کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،قربانی با اشاره به اینکه برخی از افراد در تلاشند خود را به‌عنوان یک قیم در استان معرفی کنند تصریح کرد: هنوز طرحی به تصویب مجلس و شورای نگهبان درباره استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی نرسیده است که دوستان تبلیغات زودتر از موعد خود را آغاز کرده‌اند و در این فضا گام برداشتند.

سنگ‌اندای معاون آموزشی وزارت بهداشت راه به ناکجاآباد است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدحسین قربانی در پاسخ به اظهارات یکی از نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی پیرامون بی‌هویت خواندن مردم آستانه‌اشرفیه گفت: جلسه شورای شهر یک شهرستان ارتباطی به مباحث مطرح‌شده نداشته است و بنده متعجبم که چرا این صحبت‌ها به مردم فهیم آستانه‌اشرفیه نسبت داده شده است.

ghorbani (25)وی افزود: البته ما با دیدی وسیع، تمامی صحبت‌های مطرح‌شده را از قول یک فرد می‌دانیم و آن را منتسب به مردم فهیم یک شهرستان نمی‌دانیم.

نماینده مردم شهرستان آستانه‌اشرفیه با تأکید بر اینکه محدوده جغرافیایی برای مردم یک منطقه هویت نمی‌آورد اذعان کرد: اگر نگاهی این‌گونه به بحث هویتی مردم یک منطقه وجود داشته باشد باید یادآور شد که از استرآباد تا آستارا جزو حکومت دیلمیان بوده است.

قربانی افزود: به‌عنوان‌مثال قدمت روستای تجن‌گوکه آستانه‌اشرفیه اگر از دیلمان بیشتر نباشد قطعاً از شهرهای هم‌جوار کمتر نخواهد بود.

وی با اذعان به اینکه آستانه‌اشرفیه مفتخر به وجود بزرگانی چون حضرت سلطان سید جلال‌الدین اشرف(ع)، آیات عظام وحید، الهیان، ضیایی، چهاردهی، امینیان و دکتر معین و … است خاطرنشان کرد: اگر بحث تقسیمات کشوری را لحاظ ‌کنیم، آستانه‌اشرفیه در اوایل سال ۱۳۵۷ به‌عنوان یک شهرستان مستقل مطرح شد، دوستانی که امروز داعیه جدا کردن شهرها را از یکدیگر دارند خودشان محلی از اعراب نداشتند.

نماینده مردم شهرستان آستانه‌اشرفیه با اشاره به جایگاه آستانه‌اشرفیه به‌عنوان چهارمین شهر مذهبی کشور بیان کرد: این ارزش معنوی افراد است که به مکان‌ها ارزش می‌دهد( شرف المکان بالمکین) و ما شاهد هستیم که ارزش‌های معنوی شهرهای مذهبی دنیا از قبیل نجف، کربلا و مشهد به خاطر وجود ائمه اطهار (ع) است.

سخنگو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بابیان اینکه متهم کردن مردم یک شهرستان به تنگ‌نظری و بی‌هویتی موضوعی نیست که بتوان از آن به‌سادگی گذشت اظهار کرد: شایسته است که افراد حقوقی در بیان مطالبشان فراتر از محدوده خود گام برندارند.

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد در تلاشند خود را به‌عنوان یک قیم در استان معرفی کنند تصریح کرد: هنوز طرحی به تصویب مجلس و شورای نگهبان درباره استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی نرسیده است که دوستان تبلیغات زودتر از موعد خود را آغاز کرده‌اند و در این فضا گام برداشتند.

نماینده مردم شهرستان آستانه‌اشرفیه با انتقاد از بیان مطالب تفرقه‌انگیز به‌خصوص در این ایام گفت: اگر به جایگاه مذهبی و هویت مردم آستانه‌اشرفیه شک دارید از شما دعوت می‌کنم از نزدیک از اجتماع عظیم اربعین مردم شهرستان دیدن کنید.

وی افزود: در برهه ای که نماینده محترم ولی فقیه در استان، مجمع نمایندگان و استاندار محترم تمام تلاش خود را برای توسعه این استان به کار می ‌گیرند بیان این نوع مطالب می‌تواند مانع پیشرفت استان شود.

قربانی افزود: خوشحالیم که مردم آستانه‌اشرفیه باتدبیر و درایتی متولیان شهرستان و مشارکت همه دوستان توانستند روز اربعین حسینی آستانه‌اشرفیه را به‌عنوان یک روز ملی در استان معرفی کنند.

وی با دعوت از مردم گیلان و شهرهای همجوار برای شرکت در اجتماع بزرگ اربعین حسینی گفت: اجتماع پرشور اربعین حسینی آستانه‌اشرفیه آبرویی برای گیلان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه باور داریم امسال روز اربعین پرشورتر نسبت به گذشته برگزار خواهد شد افزود: حضور گسترده و با بصیرت مردم در اجتماع اربعین حسینی می‌تواند یک نقطه تقابل و پاسخ مناسبی برای مقابله با تهاجم فرهنگی باشد و نقشه‌های پایگاه غرب برای نظام جمهوری اسلامی ایران را خنثی کند.

نماینده مردم شهرستان آستانه‌اشرفیه با تقدیر از همراهی صداوسیمای مرکز گیلان برای به تصویر کشیدن هویت مذهبی شهرستان بیان کرد: دشمن با توجه به ناامیدی در بحث نظامی و تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، رو به هجمه‌های فرهنگی و مذهبی برای ضربه زدن به اعتقادات و باورهای مردم آورده است.
/آستان خبر

Share