سلطانی فر در دیدار با جعفرزاده

برای جذب گردشگر نباید شرایط طبیعی و استثنایی گیلان را تغییر دهیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استان گیلان با داشتن جاذبه های طبیعی می تواند بیش از ۵۰ درصد فعالیت اقتصادی خود را در حوزه گردشگری سرمایه گذاری کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استان گیلان با داشتن جاذبه های طبیعی می تواند بیش از ۵۰ درصد فعالیت  اقتصادی خود را در حوزه گردشگری سرمایه گذاری کند.

m7d66kvlمسعود سلطانی فر معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در دیداری که غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت ، تعدادی از پژوهشگران و سرمایه گذاران وفعالین گردشگری این استان با وی داشتند با بیان این مطلب افزود: با افزایش بهره وری در کشاورزی و بهره گیری از جاذبه های طبیعی برای جذب گردشگر می توان به توسعه اقتصادی استان گیلان  کمک کرد.

وی گفت:بدون در نظر گرفتن قابلیت ها و امکانات هر منطقه، تصور ما این است که تمامی نقاط کشور باید به جهت صنعتی  توسعه پیدا کند،و اگر استاندار و نماینده آن استان در بخش صنعت فعالیتی انجام ندهد آن را به حساب کم کاری او می گذاریم.

سلطانی فر با اشاره به این که باید امکانات و ظرفیت هر منطقه ای را در توسعه اقتصادی در نظر گرفت اظهار کرد:به طور مثال شهر ونیزصنعت خاصی ندارد و تمام اقصادش حول محور ورود گردشگر است،یا شهر پاریس که با برج ایفل،موزه لوور و جاذبه های تاریخی اش شناخته می شودو یا شهر استانبول که به شهر هزار مسجد معروف است .

وی افزود: فرانسه،آمریکا،چین،اسپانیا،ایتالیا،آلمان،روسیه،مالزی و ترکیه جزء کشورهای اول دنیا در بخش گردشگری هستند ،که دهها میلیارد دلار از این بخش درآمد کسب می کنند.

معاون رییس جمهور اظهار کرد:کشور ترکیه سال ۱۹۸۲  استارت اولیه را زد ۱۵ سال اول زیر ۱۰ میلیون گردشگر جذب کرد اما سال گذشته ۳۶ میلیون گردشگر وارد این کشور شدند و طبق برآوردهای خودشان برای سال آینده ۴۰ میلیون گردشگر را جذب خواهند کرد.

سلطانی فر تاکید کرد:در بخش گردشگری هم باید بدانیم درچه حوزه ای سرمایه گذاری کنیم، در استان گیلان جاذبه های تاریخی ،فرهنگی و مذهبی را نباید نادیده بگیریم اما وجه غالب گردشگری این استان گردشگری طبیعی است.

رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در ادامه اظهار داشت:اغلب متقاضیان  جاذبه های گردشگری گیلان ،از کشورهای عربی هستند که مناظر و جاذبه هایی چون دریا و جنگل برایشان جذابیت دارد.اغلب گردشگرانی  شهرهای کویری هم اروپاییان هستند.

وی افزود: نباید شرایط طبیعی و استثنایی که در گیلان تعریف شده تغییر دهیم تا به طور مثال بتوانیم گردشگر اروپایی جذب کنیم.

به گفته سلطانی فر بدون برهم زدن آمایش مناطق باید از ظرفیت های موجود استفاده بهینه کرد،و این تنها با درک درست از پتانسیل اقتصادی منطقه محقق می شود.

وی با اشاره به این که وجه غالب اقتصاد گیلان باید گردشگری باشد افزود: تو سعه زیربنایی گیلان را باید به این سمت برد تا به شکوفایی اقتصادی،اشتغالزایی و حل مشکل معیشتی بینجامد.

سلطانی فر با بیان که گیلان یک استان شهر بزرگ است به ساخت هتل در گیلان اشاره کرد و گفت: ساخت هتل  نباید حتما داخل شهرهای بزرگ باشد ، هتل ها را می توان در اطراف شهرها احداث کرد.

وی افزود:به دنبال ساماندهی زمانی و مکانی گردشگران داخلی در این منطقه هستیم ومی خواهیم با اهدای بسته های تشویقی دانش آموزان و بازنشستگان را در ایام غیر پیک جذب نماییم.

معاون رییس جمهور در ادامه به امضای تفاهم نامه سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری با آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: با اجرایی شدن مفاد این تفاهم نامه نسل جدیدی  که حامیان واقعی میراث فرهنگی،مروجین مطلع گردشگری و هنرمندان چیره دست صنایع دستی هستند،پرورش خواهند یافت.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش یک سری از مدارس و دبیرستان ها را با نام میراث فرهنگی نام گذاری کرده است که در این مدارس علاوه بر سرفصل های درسی معمول،تاریخ ایران و هویت چند هزار ساله کشورمان را بیشتر به دانش آموزان معرفی می کنند،این یک کار زیربنایی است که نتایج خوبی در آینده خواهد داشت.

گفتنی است در دیداری که غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت و سرمایه گذاران استان گیلان در روز دوشنبه ۳ آذر با رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری داشتند،نقطه نظرات و پیشنهادات خود را با سلطانی فر درمیان گذاشتند.
n276q4ww z9c7lqa4
/میراث آریا

ا

Share