با ۱۰ اختراع برتر سال ۲۰۱۴ آشنا شوید+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،شاید کسی باور نمی کرد که روزی از همه چیز بتوان به صورت سه بعدی پرینت گرفت یا با ماشینی بدون بنزین سرعتی بالاتر از ۱۵۰ کیلومتر در ساعت را تجربه کرد.جهان در سال ۲۰۱۴ اختراعات مهمی را تجربه کرده است. فهرست زیر برخی از اختراعات مهم و تاثیرگذار […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،شاید کسی باور نمی کرد که روزی از همه چیز بتوان به صورت سه بعدی پرینت گرفت یا با ماشینی بدون بنزین سرعتی بالاتر از ۱۵۰ کیلومتر در ساعت را تجربه کرد.جهان در سال ۲۰۱۴ اختراعات مهمی را تجربه کرده است. فهرست زیر برخی از اختراعات مهم و تاثیرگذار جهان در سال ۲۰۱۴ است.

اسکیت پرنده

داشتن اسکیت پرنده از سال ۱۹۸۹ جزو آرزوهای بشر بوده و اکنون، نوعی از این وسایل تولید شده که می توانند ۱۵ دقیقه در هوا معلق بمانند.

708862

فضاپیمای فوق هوشمند

روسیه، آمریکا و اروپا نتوانستند در اولین تلاش خود به مریخ برسند اما هند با هزینه ای کم تر از برخی فیلم های هالیوودی توانست در اولین تلاش خود فضاپیمایی را به مدار مریخ ارسال کند.

708861

راکتوری با قابلیت گداخت هسته ای

گرفتن انرژی از هسته های هیدروژن همواره یکی از اهداف دانشمندان اتمی بود است. اکتبر ۲۰۱۳ مارتین اعلام کرد که توانسته راکتور گداخت هسته ای را تولید کند که می تواند برای یک دهه در یک واگن استفاده شود.

708863

شارژر بدون سیم

تصور کنید که بدون نیاز به هیچ سیم رابطی بتوانید تنها با استفاده از این دستگاه لپتاپ خود را شارژ کنید! پس از اینترنت وایرلس حالا دانشمندان برق وایرلس را نیز اختراع کرده اند که با داشتن آن دیگر نیازی به سیم شارژر نیست.

708865

پرینتر سه بعدی

حتما تا به حال نام سینمای سه بعدی به گوش‌تان خورده است. پرینتر سه بعدی اختراع جذاب دیگری است که می توانید با استفاده از آن از هر چیزی که می خواهید پرینت بگیرید.با این تفاوت که دیگر تنها چاپ بر روی کاغذ وجود ندارد بلکه این چاپگر قابلیت چاپ حجم دار اشیا را دارد.

708866

تبلتی که جایگزین لپ تاپ می شود

با این تبلت می توانید برنامه های ویندوز را اجرا کنید و کارهای تایپی خود را نیز با صفحه کلیدی با قابلیت جدا شدن انجام دهید.

708864

موزهایی که جلوی کوری را می گیرند

۳۰ درصد از کودکان زیر ۵ سال بیابان های حاشیه ای آفریقا در معرض خطر کوری قرار دارند.طی پژوهشی که سال ۲۰۰۰ شروع شد، محققی توانست موزی را به وجود بیاورد که از نظر ویتامین آ تقویت شده و مانع کوری این کودکان می شود.

708867

مترجم زبان بدن

دستگاه دیگری که در سال ۲۰۱۴ توسط مخترعان ابداع شده است، مترجمی است که با دوربین خودکار خود زبان بدن را به کلمات و جملات تبدیل می کند و پس از آن، این کلمات را به نگارش درمی آورد.

708869

مربی دیجیتال

با کمک این دستگاه که نحوه بازی و حرکات بازیکنان را تحلیل می کند، بازیکنان می توانند هوشمند تر بازی کنند.این دستگاه دستوراتی مانند با سرعت حرکت کن به بازیکنان می دهد.

708868

ماشین برقی با سرعت بالا

اغلب ماشین های برقی که تا کنون اختراع شده بودند سرعت کمی داشتند و خسته کننده تر از آن بودند که بتوان با آن‌ها رانندگی کرد. شرکت بی ام و در سال ۲۰۱۴ ماشین برقی را اختراع کرده است که می تواند تا ۱۷۷ کیلومتر سرعت داشته باشد.

708870

/مهر

Share