فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر انتخاب یک گزینه ی قوی برای شهرداری رشت

با توجه به جوان بودن برخی از اعضا بعید نیست دچار تندروی شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار رشت گفت:فردی باید سکان شهرداری رشت را بر عهده گیرد که از لحاظ تحصیلات و سواد علمی و تجربه اجرایی سرآمدتر بوده و امتحان خود را در گذشته پس داده باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فردی باید سکان شهرداری رشت را بر عهده گیرد که از لحاظ تحصیلات و سواد علمی و تجربه اجرایی سرآمدتر بوده و امتحان خود را در گذشته پس داده باشد.
فرماندار رشت گفت: با در نظر گرفتن جایگاه شورا و عدم تضعیف آن جایگاه در نزد مردم، به شورای شهر رشت کمک خواهیم کرد.

mahdavi_3407عیسی مهدوی گفت: به روند تغییر شهردار در رشت انتقاد داریم. اما گذشته‌ها را فراموش کرده و در جهت گزینش شهرداری قوی و کار آمد برای شهر رشت به اعضای شورای اسلامی کمک می‌کنیم.

فرماندار رشت افزود: برکناری شهردار سابق رشت، چالش‌های جدی برای شهر به وجود آورد که این چالش‌ها به بدنه مدیریت شهری آسیب رساند.

وی بیان داشت: پیشنهاد ما به اعضای شورا در استیضاح محمد ابراهیم خلیلی، شهردار سابق رشت، این بود که ابتدا شخصی قوی‌تر از وی را انتخاب کنند تا شهر بدون شهردار نباشد و سپس به مسئله استیضاح بپردازند.

فرماندار رشت تصریح کرد: همه در حال حاضر باید به اعضای شورا کمک کنند تا بتوانند شهرداری با سابقه و تجربه بالای مدیریتی را انتخاب کنند تا بتواند در توسعه شهر موثر باشد.

وی با اشاره به علمی بودن اعضا شورای شهر رشت افزود: فردی باید سکان شهرداری رشت را بر عهده گیرد که از لحاظ تحصیلات و سواد علمی و تجربه اجرایی سرآمد‌تر باشد.

مهدوی نقش رسانه‌ها در جهت آرام نگه داشتن فضا و کمک به انتخاب شخص اصلح از سوی اعضای شورا را یک ضرورت دانست و بیان داشت: با توجه به جوان بودن برخی از اعضای شورا، بعید نیست دچار تند روی شوند.

فرماندار رشت برگزیدن یک شهردار قوی در جهت برقراری تعامل و ارتباطات گسترده درسطح ملی و استانی را موجب پیشرفت شهر دانست و افزود: دیگر برای شهر رشت جای آزمون و خطا درگزینش شهردار وجود ندارد که اعضای شورا در این فرصت باقی مانده باید قوی‌ترین فرد موجود در بین گزینه‌های فعلی را انتخاب کنند.

وی کمک به شورا در تمامی زمینه‌ها در تمام ایام را از سوی فرمانداری مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: قطعا استاندار گیلان زیر بار انتخاب یکی از اعضای شورا، به‌عنوان شهردار نخواهد رفت و در این جهت همگان باید به برگزیده شدن شهرداری با تجربه کمک کنند.

مهدوی بیان داشت: شهرداری رشت نیازمند مدیریتی کار آمد است تا بتواند مشکلاتی از قبیل طرح جامع حمل و نقل و کاهش حجم ترافیک، ساماندهی معابر شهری و روان آب‌های سطحی و برطرف کردن مشکل دو رودخانه زرجوب و گوهر رود و فاضلاب شهری، طرح تفضیلی شهر و مسئله مهم مدیریت پسماند که با کمک استاندار و معاونت عمرانی در حال پیگیری است را با درایت و تلاش با مدیریت جهادی و کوشش شبانه روزی مرتفع کند.

وی ثبات در مدیریت شهری را خط قرمز خود بیان کرد و گفت: این خط قرمز به خاطر منافع مردم و مطالبات به حق آنان است.

مهدوی با اشاره به اینکه اگر شورا نتواند در گزینش شهرداری قوی موفق عمل کند با این خط قرمز مواجه شده و شاید به سرنوشت شورای قبلی در عدم کفایت و انحلال شورا دچار شود.

فرماندار رشت با بیان اینکه افکار عمومی پذیرای عدم ثبات در مدیریت شهری نیستند بیان داشت: میزان تجربه بالا و تعامل شهردار منتخب با اعضای شورا و مسئولین بسیار مهم است که باید مورد توجه اعضای شورا قرار گیرد.
/ایلنا
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share