اخطاریه هواشناسی گیلان

بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و رانش زمین دور از انتظار نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سرپرست اداره پیش بینی و هشدار هواشناسی گیلان گفت:با وجود هوای آفتابی که صبح امروز شاهد آن بودیم، بارش شدید باران ساعاتی قبل در نقاط مختلف استان آغاز شده است که بر شدت باران در عصر امروز افزوده می شود.

فردا احتمال مخلوط باران و برف در گیلان پیش‌بینی می‌شود/آسمان گیلان در روز سه‌شنبه صاف می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سرپرست اداره پیش بینی و هشدار هواشناسی گیلان گفت: در جلگه باران و در ارتفاعات برف می بارد.

havaمازیار غلامی با وجود هوای آفتابی که صبح امروز شاهد آن بودیم، بارش شدید باران ساعاتی قبل در نقاط مختلف استان آغاز شده است که بر شدت باران در عصر امروز افزوده می شود.

وی افزود: ما اخطاریه ای را براساس بررسی نقشه های هواشناسی درخصوص وضعیت جوی استان صادر کردیم زیرا براساس پیش بینی صورت گرفته از ظهر چهارشنبه تا اوایل صبح پنجشنبه، بارش در نواحی مرکزی و شرقی استان از شدت بیشتری برخوردار است که براین اساس آبگرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و رانش زمین دور از انتظار نیست و پیش بینی می شود که در ارتفاعات و نواحی سردسیر شاهد بارش برف باشیم.

این کارشناس هواشناسی متذکر شد: از ظهر پنجشنبه این توده سرد و بارش زا از استان خارج می شود و از عصر جمعه براساس نقشه های پیش بینی، شاهد ورود توده بارش زای جدیدی خواهیم بود.

وی همچنین توصیه کرد: دارندگان وسایل نقلیه در ساعات بارندگی شدید از تردد غیر ضروری در جاده ها و خیابانها خودداری کنند و کسانی که قصد عزیمت به مناطق سردسیر و کوهستانی استان را دارند به تجهیزات لازم زنجیرچرخ مجهز باشند و همچنین دستگاههای اجرایی ذیربط و ساکنین و بخشهای تولیدی و نیمه صنعتی اطراف رودخانه ها، اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارت احتمالی را بعمل آورند./ایسنا

Share