رییس شورای اسلامی شهر فومن

اگر کارها انجام نمی شود شورا خودش کار اجرایی نماید !

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علیدوست گفت: جلسه بعدی شهردار را دعوت می نماییم تا نسبت به مسایل مطرح شده پاسخ دهند و ضعف را بگویند و توضیح دهند تا کارهای عقب مانده انجام شود و اگر کارها انجام نمی شود شورا خودش کار اجرایی نماید !

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه شورای اسلامی شهر فومن عصر روز چهارشنبه ۱۲ آذر در سالن اجتماعات شهرداری فومن برگزار شد.
DSC_10491رییس شورای اسلامی شهر فومن با گرامیداشت سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی گفت: او کسی بود که به پاخواست تا اجازه ندهد بیگانگان به سرزمین ما تعارض کنند و امروز پس از گذشت نزدیک به یک قرن دنیا به این نتیجه رسیده است که میرزای بزرگ از قهرمانان بوده است و هرگز اهل معامله نبود که ما نیز امیدواریم رهرو آن روحانی شهید والامقام باشیم.

علیرضا علیدوست ضمن اشاره به بازدید از محله حاجی آباد و جلسه با مردم محل با حضور شهردار گفت: حاجی آباد ورودی شهر فومن است و دارای حساسیت  و مردم شریف حاجی آباد خواسته هایی داشته اند که مهمترین آن ها جدول گذاری ، احداث سد پشت سپاه یا گابیون بندی جهت مهار آبگرفتگی ، ساخت سرویس بهداشتی ، هرس درختان ، لایروبی رودخانه بود که بر آیند آن جلسه این بود که با مهار آبگرفتگی محله حاجی آباد دستور عاجل داشته باشیم تا آرامش در میان شهروندان آن محل حاکم شود.

شاهین علیزاده گفت: جلسه حاجی آباد که با حضور آقای شهردار انجام شد که نکته اساسی آب بند است که باید اولویت قرار دهیم که این باعث نگرانی شده است و حق هم دارند.

مختار ابراهیمی گفت: در رابطه با حاجی آباد نیاز به سفارش نیست و باید به صورت ویژه یعنی بیستر از اولویت کار مهار آبگرفتگی انجام شود.
موافقت شورای شهر با هرس درختان

زهرا نظری دیگر عضو شورا با اشاره به اینکه با توجه به سیل های منطقه مهار آبگرفتگی یک امر مهم تلقی می گردد افزود: همچنین از مناطق دیگری که شورا به اتفاق شهردار بازدید نموده هنوز کار انجام نشده است که باید کار صورت گیرد.
وی در ادامه افزود: روز دوشنبه جلسه ای در خصوص هرس و کوتاه نمودن درختان داشتیم و در این خصوص بازدیدی انجام شد.  البته برای قطع و کوتاه نمودن باید با توجه به شرایط ارتفاع و قطر درختان قطع نماییم و از ۱۰ متر به بالا قطع نماییم .

سید نورالدین نعمتی گفت: درختان با ارتفاع زیاد باعث نارضایتی مردم شده است و ممکن است اتفاق ناگواری بیفتد.

در ضمن شورا موافقت نمود که با هرس تمام درختان موافق اند و به جز درختان در خیابان های اصلی امام ، سردارجنگل و کاشانی  سرزنی و کوتاه کردن تا ارتفاع ۱۰ متر انجام شود.در خصوص سگ های ولگرد نیز رییس شورا دستور داد تا شهردار پیگیری نماید.دیارمیرزا

شاهین علیزاده افزود: در خیابان مولوی سه مدرسه وجود دارد که هم اکنون نیز سمت راست پل ریخته شده است که پیشنهاد می کنم پیاده رو در آن مکان ایجاد شود.

گلایه شدید شورا از عملکرد واحد حقوقی شهرداری 73-1024x576

علیرضا علیدوست در ادامه با بیان اینکه حفاظت از اموال شهرداری از وظایف ماست اظهار کرد:باید تکلیف بازارچه مشخص شود و از ارسال پرونده به کمسیون حقوقی خبر داد و افزود: پس از گزارش کمیسیون در صحن شورا با حضور طرف قرارداد بررسی خوهد شد.
رییس شورای شهر فومن با قرائت نامه شهردار مبنی بر اینکه اعلام نموده اند که ۴۰۰ میلیون بابت آسفالت قرارداد داریم و باید پرداخت نماییم که درخواست نموده اند که ملکی از محل تفکیک را به مزایده گذاشته و پس از فروش بدهکاری شرکت مذکور را بدهیم؛ افزود: شورا به شهردار در بودجه اختیار داده است تا ۹۰۰ میلیون از فروش زمین استفاده نماید.

علیدوست در ادامه از تعیین تکلیف تاکسی بی سیم ۱۳۳ پس از برگزاری جلسه با آنان خبر داد و سپس نام افرادی که از سوی شهرداری به تعزیرات حکومتی به علت سدمعبر ارسال شده اند را خواند.دیارمیرزا

علیدوست  با بیان اینکه در جلسات آینده شورا از تمام کسانی که در انتخابات شورا کاندیدا بودند دعوت بعمل می آید تا هم اندیشی داشته باشیم افزود: همچنین از مهندس اوسط مقدم مدیرکل نوسازی مدارس گیلان درخواست جلسه با شورای شهر فومن نموده است که در هفته های آینده انجام خواهد شد.

در شهر ما گاو دیده بودیم اما امروز در شهر چند اسب هم می بینیم!

شاهین علیزاده با بیان اینکه در شهرداری فومن کارها به سرعت انجام نمی شود و  عملکرد واحد حقوقی در حد صفر است اعلام داشت: پارک وسط شهربیجار جلوی مدرسه شهید کدیور چراغ ها کاملا قطع است و گله دارم که چرا باید اینگونه باشد و درخواست دارم شهرداری هر چه سریعتر به نورپردازی آنجا و نصب تیرهای دو متری اقدام نماید. در شهر ما گاو دیده بودیم اما امروز در شهر چند اسب هم می بینیم!دیارمیرزا

مختار ابراهیمی نیز افزود: فکر می کنم اصلاً ما واحد حقوقی در شهرداری نداریم.

علیرضا علیدوست ریییس شورا در ادامه از شهردار فومن خواست گزارشی از عملکرد واحد حقوقی شهرداری به شورای شهر فومن ارسال نماید.

سید نورالدین نعمتی گفت: باید از عملکرد تاکسیرانی و بازرسی گلایه نمود و باید فکری شود . شهرداری برای آن یک راننده گذاشته است که جای تعجب دارد. وی افزود: اولین مشکل شهرداری واحد حقوقی است.

زهرا نظری نیز در خصوص عملکرد واحد حقوقی شهرداری گفت: ما تعارف نداریم و از شهردار باید بخواهیم گزارشی از واحدهای خود بخصوص حقوقی را ارایه دهد. مسئول امور شهر به تنهایی به تمام کارها می رسد که نمی تواند از عهده همه بر آید.
اگر کارها انجام نمی شود شورا خودش کار اجرایی نماید !

علیرضا علیدوست در ادامه اظهار داشت: وضع جلوی گلزار شهدا خیلی بد است و بای یک مزایده بگذاریم و یک سایه بانی برای آن مکان بگذاریم تا مسافران مسیر قلعه رودخان بتوانند در آن مکان بنشینند و بصورت انتفاعی باشد.

مختار ابراهیمی با بیان اینکه همه تلاش ها توسط شورا در قالب کمیسیون و صحن انجام می شود اما در بحث اجرا همه چیز می ماند که دلیل آن نبود نیروهای کیفی است که قطعاً اگر این روند ادامه پیدا کند ما فرصت را از دست خواهیم داد که از ریاست شورا می خواهیم طی نامه ای به شهردار موارد را تذکر دهند.
خزانه دار شورا افزود: موضوع دیگری که شهر را شلوغ کرده است موضوع مدیریت در حمل و نقل شهری است که رانندگان شریف گله دارند که آقای شهردار باید مسئول را فرابخواند مسایل را روشن نماید و همچنین وضعیت تاکسی بی سیم ۱۳۳ باید روشن شود و واحد حمل و نقل باید در این خصوص تمام موارد ذکر شده پاسخ دهد.دیارمیرزا

علی ولیزاده با بیان اینکه در خصوص وضعیت کوی فرهنگیان نشست برگزار نمودیم که دو ماه می گذرد اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است و آن محل سطل زباله هم نداردافزود: چاله چوله های زیادی در شهر وجود دارد خصوصاً خیابان کشانی و شهید افتخاری و سالن شهرک امام (ره) که رفت و امد را حتی سلب نموده است.

در پایان اعضا از سدمعبر و اضافه شدن وان های ماهی در شهر نیز گله نمودند و از واحد سدمعبر گله مند بودند.دیارمیرزا

علیدوست در انتهای جلسه گفت: جلسه بعدی شهردار را دعوت می نماییم تا نسبت به مسایل مطرح شده پاسخ دهند و ضعف را بگویند و توضیح دهند تا کارهای عقب مانده انجام شود و اگر کارها انجام نمی شود شورا خودش کار اجرایی نماید !

Share