خطیب جمعه لاهیجان

اگر شهردار اشکال داشت چرا این همه بنر در حمایت از وی می زدید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام احمدعبدالله زاده با بیان اینکه سوالی که مردم بیان می کنند این است که اگر شهردار گذشته ایراد و اشکالی داشت چرا در بنرهایی که در سطح شهر با موضوع تعریف و تمجید از شهردار برپا می کردید و وی را مدیر نمونه می نامیدید نام شورای شهر را همراه با شهرداری می آوردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حجت الاسلام احمدعبدالله زاده خطیب جمعه لاهیجان با اشاره به اهمیت وحدت در اسلام با بیان اینکه وحدت به مسلمانان قدرت ایستادگی به استکبار می دهد افزود:مسلمانان می توانند تحت یک رهبری واحد دشمنان اسلام را به زانو در بیاورند.

abdolahzadeh

**جوانان از مسئولین می خواهند که حسینی باشند
خطیب جمعه لاهیجان با اشاره به همایش بزرگ اربعین حسینی که با حضور چندین میلیونی زائران از نقاط مختلف جهان برگزار خواهد شد افزود : این نماد وحدت اسلامی را باید دشمنان ببینند و بدانند که در احکام عبادی ما وحدت نهفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه جوانان زیادی در کشور طالب زیارت اربعین بودند و رفتند تا به مسئولین ثابت کنند که جامعه اسلامی با عزت حسینی می خواهیم افزود:این جوانان از مسئولین می خواهند که در مذاکرات هسته ای نیز شعار امام حسین(ع) رعایت شود.

خطیب جمعه «لاهیجان» با انتقاد از بی توجهی برخی از ادارات به مسائل دینی و در راس آنها نماز در وقت اداری با بیان اینکه گاهی در وقت اداری مشاهده می شود که با توجه به خلوت بودن اداره از ارباب رجوی دو یا سه نفر در نماز شرکت می کنند گفت : از جامعه اسلامی استفاده می کنید ولی رابطه خود را با خدا محکم نمی کنید.

وی با اشاره به همایش ملی ارتقای سلامت اداری در مقابله با فساد با بیان اینکه معاون رئیس جمهور از رهبری پیامی خواستند گفت:رهبری در پیامی وظیفه سه قوه در مقابله با فساد را مجدد یادآوری کردند.

**چرا با فساد اداری قاطعانه برخورد نمی شود
خطیب جمعه لاهیجان با اشاره به اینکه چرا در جامعه اسلامی مبارزه با فساد صورت نمی گیرد افزود:فساد جامعه را از هم پاشیده می کند و مردم را نسبت به ارزش های انقلاب ناامید می کند.

وی با اشاره به اینکه چرا باید مسئولین همیشه از رهبری هزینه کنند گفت:امام جمعه،فرماندار و بخشدار باید مدیر باشیم و تدبیر کنیم تا بتوانیم در مقابله با فساد ایستادگی کنیم.

خطیب جمعه لاهیجان با اشاره به رئیس جمهور علنا بیان می کند که زیر میزی الان تبدیل به رومیزی شده افزود:چرا با فساد اداری قاطعانه برخورد نمی کنید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جوانی برای وام ازدواج و خرید خودرو باید ماه ها در نوبت بانک ها بماند گفت:ولی شنیده می شود که اختلاص های ۱۲ میلیاردی و چندین میلیاردی در برخی از استان های کشور صورت می گیرد.

**عزل و انتخاب شهردار حق قانونی شورای شهر است
حجت الاسلام احمدعبدالله زاده با اشاره به حواشی پیرامون عزل شهردار قبلی و انتخاب شهردار جدید لاهیجان با بیان اینکه عزل شهردار حق شورای شهر است افزود:مردم به اعضای شورای شهر رای دادند تا مدیریت شهری داشته و همچنین نظارت بر عملکرد شهردار داشته باشند.

**اگر شهردار گذشته اشکالی داشت چرا این همه بنر با اسم شورای شهر در حمایت از وی می زدید
وی در ادامه با بیان اینکه سوالی که مردم بیان می کنند این است که اگر شهردار گذشته ایراد و اشکالی داشت چرا در بنرهایی که در سطح شهر با موضوع تعریف و تمجید از شهردار برپا می کردید و وی را مدیر نمونه می نامیدید نام شورای شهر را همراه با شهرداری می آوردید گفت:انتخاب شهردار حق شورای شهر است ولی مردم به ۹ نفر رای دادند تا اینکه اعمال قدرت شخصی بخاطر منفعت نباشد،که انشالله از شما به دور است.

خطیب جمعه لاهیجان در پایان با بیان اینکه در انتخاب شهرداری نیز انتقادهایی مطرح است افزود : در حوزه مدیریت شهری اگر شهردار بومی باشد شاید بهتر بتواند کار کند.

وی افزود : آیا در استان گیلان یک شهردار پیدا نمی شد که برای پست شهرداری شهرستان لاهیجان منصوب شود.

**به کاندیدای بومی تصدی پست شهرداری توهین شد
حجت الاسلام احمدعبدالله زاده با بیان اینکه شهردار باید مناطق شهری را خوب بشناسد و با مشکلات و معضلات شهری آشنا باشد گفت:با این بدهی های میلیاردی شهرداری لاهیجان و باتوجه به مشکلات و معضلات موجودشهرداری،بهتر نبود که شخص بومی را منصوب می کردید.

وی در پایان با بیان اینکه به یکی از اعضای شورای شهر گفتیم اگر شهردار بومی میشد بهتر نبود؟ که وی در جواب به این سوال گفت: افرادی که درخواست داده بودند طرح جامع شهر را خوب نمی شناختند .

وی در پایان گفت: آیا این جسارت و توهین به شهرستان و استان گیلان نیست؟ قضاوت با مردم خواهد بود./لاهیجان

Share