اهمیت فرودگاه ابو الضهور سوریه

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در تازه ترین تحولات میدانی نیروهای حاضر در فرودگاه موفق شدند حمله ی تروریستهای مسلح از سمت شمال و شمال شرقی فرودگاه نظامی را دفع کنند.فرودگاه نظامی ابوضهور مانند دیگر فرودگاههای سوریه مدت زیادی است که در محاصره ی عناصر مسلح قرار گرفته است. فرودگاه نظامی […]

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در تازه ترین تحولات میدانی نیروهای حاضر در فرودگاه موفق شدند حمله ی تروریستهای مسلح از سمت شمال و شمال شرقی فرودگاه نظامی را دفع کنند.فرودگاه نظامی ابوضهور مانند دیگر فرودگاههای سوریه مدت زیادی است که در محاصره ی عناصر مسلح قرار گرفته است.halab abozohoor 2

فرودگاه نظامی ابوضهور در جنوب حلب و شرق ادلب از اهمیتی استراتژیک برخوردار است. طول این فرودگاه ۲۲ کیلومتر و عرض آن ۲ کیلومتر می باشد.

بر اساس منابع میدانی در این فرودگاه ۲۲ فروند جنگنده میگ از نوع mig 21 bs و mig 23 ms وجود دارد ؛ همچنین این فرودگاه زیرمجموعه و تابع تیپ ۱۴ حماه است.

فرودگاه ابوظهور از لحاظ اهمیت بین فرودگاههای نظامی سوریه در جایگاه دوم قرار دارد.این فرودگاه نقش پررنگ و عمده ای در حملات هوایی ارتش سوریه به اماکن تروریستهای مسلح ایفا میکند.

از دیگر ویژگی های این فرودگاه اتاق کنترل هدایت هواپیماهای بدون سرنشین ساخت ایران در نواحی حماه و ادلب است.

Share