استاندار گيلان در همایش روز دانشجو

اندیشه‌های علمی تنها در فضای آرام می‌تواند در خدمت توسعه‌ باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان در همایش روز دانشجو با بیان اینکه رشد شتابان ایران اسلامی نیازمند توانمندسازی در بخشهای علمی و پژوهشی است به طرح مسائل ومشکلات استان پرداخت و با توجه به فضای تحول و پویایی که از سوی دولت تدبیر و امید در دانشگاه ها ایجاد شده است از مراکز علمی خواست در روند توسعه گیلان مشارکت فعالانه داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان در همایش روز دانشجو با بیان اینکه رشد شتابان ایران اسلامی نیازمند توانمندسازی در بخشهای علمی و پژوهشی است به طرح مسائل و مشکلات استان پرداخت و با توجه به فضای تحول و پویایی که  از سوی دولت تدبیر وامید در دانشگاه ها ایجاد شده است از مراکز علمی خواست در روند توسعه گیلان مشارکت فعالانه داشته باشند.jpg2709

در آستانه شانزدهم آذر روز دانشجو همایش تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گیلان با حضور استاندار صبح امروز با همت دبیرخانه کمیسیون دانشجویی استانداری برگزار شد.

دکتر نجفی در این همایش که با حضور ۴۰۰ نفر از دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی و رؤسای دانشگاه‌ها برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدای دانشجو و تبریک شانزدهم آذر روز دانشجو گفت :روز دانشجو تکریم علم، معرفت،رشد و تکامل ومظهر آزادی خواهی واستقلال ایران عزیز است.

وی با بهره‌گیری از فرمایشات گوهربار امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه دانشگاه مبدأ همه‌ی تحولات است گفت : این جمله‌ی عظیم نشانگر آن است که دانشگاه در هر کشوری مظهر پویایی، تحرک، تحول ، رشد و بالندگی وخاستگاه آزادی و اصول برخاسته از هویت فرهنگی آن جامعه است.

وی افزود : دانشجویان عزیز همواره خواستار تحول، نو خواهی و آزادی خواهی در جامعه بوده‌اند و بدون شک رشد شتابان ایران اسلامی نیازمند توانمندسازی در بخشهای علمی و پژوهشی مملکت است.
نماینده‌ی عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در رسیدن به اهداف سند چشم انداز که در سال‌های اخیر از آن فاصله گرفته شده است باید کوشا باشیم گفت : این وضعیت فقط مختص به کشور نمی‌شود و در گیلان هم در ترسیم سندهای راهبردی نیازمند اندیشه‌های خلاق و علمی هستیم.
دکتر نجفی با اشاره به مطالبه‌ی رهبر معظم انقلاب اسلامی از دانشجویان عزیز در زمینه‌ی تحول و پویایی در محیط‌های دانشجویی گفت : امروز دولت همه‌ی تلاش‌های خود را در راستای این فرمایشات قرار داده است تا فضای دانشگاه‌ها همراه با تحول و پویایی و در خدمت توسعه کشور باشد.
وی خاطرنشان کرد : اندیشه‌های علمی و پژوهشی دانشگاه تنها در فضای آرام و به دور از جریانات سیاسی ، احساسی وافراطی و در سایه روحیه‌ی استدلال، آزاد اندیشی و فضای نقادانه متفکرانه است که می‌تواند در خدمت توسعه‌ی کشور و استان قرار گیرد.
دکتر نجفی با بیان اینکه تغییر وضعیت اقتصادی کشور و انتقال از اندیشه‌های نفتی به سوی اقتصاد مقاومتی با مشارکت فضای دانشگاهی صورت می‌گیرد گفت : امروز اقتصاد مقاومتی که سرلوحه‌ی کار کشور است ابتدا از دانشگاه‌ها و دانشگاهیان و با پرداختن به شرکت‌های دانش بنیان و فناورانه آغاز می‌شود.
استاندار گیلان با اشاره به بیان دغدغه‌های دانشجویان در مورد مسائل صنفی ؛ تعامل مدیریت دانشگاه‌ها با تشکل‌های دانشجویی را ضروری دانست وتأکید کرد : از معاونت سیاسی می‌خواهم دغدغه‌هایی را که دانشجویان امروز مطرح کردند با همکاری روسای دانشگاه‌ها پیگیری کنند.
دکتر نجفی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مسائل و مشکلات استان گیلان گفت: بنده انتظار داشتم دانشجویان عزیز در سخنان خود بیشتر به این مباحث بپردازند. ومن از شما میخواهم در این بخش فعالانه ورود کنید.
وی با بیان اینکه گیلان با تقویت بخش کشاورزی و گردشگری و با نگاه صنعت ‌ها یتک و دریا محور رشد می‌یابد گفت : نیازمند تحول اساسی در این بخش‌ها هستیم که از آنها غفلت شده است.
استاندار گیلان با اشاره به سطح سرانه‌ای پایین زمین و خرده مالکی در کشاورزی استان گفت : ما نیاز به حرکت‌های نوین علمی در حل مشکلات محصولات کشاورزی هستیم و شما دانشجویان و نخبگان هستید که می‌توانید راه حل‌های علمی را به درستی ارائه دهید.
دکتر نجفی همچنین از دانشگاه‌های استان خواست در حل مشکلات زیست محیطی، صنایع دستی استان، ترویج فرهنگ حقوق شهروندی نیز به ارائه راهکارها بپردازند.
در این همایش همچنین معاون سیاسی واجتماعی استاندار ، مدیرکل سیاسی وانتخابات استانداری ،رئیس دانشگاه گیلان ، نمایندگان کانون اسلامی دانشگاه آزاد، بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی دانشگاه گیلان، شورای صنفی دانشگاه گیلان، انجمن علمی دانشگاه پیام نور و جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی در مورد روز دانشجوسخنرانی کردند.

Share