نماینده مردم رشت در نطق میان دستور مطرح کرد

انتقاد از سهم ناچیز اعتبارات استانی و تاکید بر رفع مشکلات ایثارگران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم رشت در مجلس گفت: عدم توافق قطعی در مذاکرات وین یک پیروزی بزرگ برای ایران بوده و نشان داد که مشکل غرب با ایران مسئله هسته‌ای نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم رشت در مجلس گفت: عدم توافق قطعی در مذاکرات وین یک پیروزی بزرگ برای ایران بوده و نشان داد که مشکل غرب با ایران مسئله هسته‌ای نیست.
411044_jafarzade846غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۱۱ آذرماه) در نطق میان دستور خود ضمن تبریک روز مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که نمایندگان با سرلوحه قرار دادن سخنان و فرامین امام راحل و مقام معظم رهبری، مدرس وار وظایف خود را در مجلس شورای اسلامی به  انجام برسانند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز ۱۱ آذرماه سالگرد شهادت میرزا کوچک خان جنگلی است که به فرموده رهبر معظم انقلاب مینیاتوری از نظام جمهوری اسلامی ایران را در همان محدوده خاص به وجود آورده بود. گرامیداشت یاد و خاطره سردار جنگل،‌ پاسداشت غیرت دینی،‌ ملی گیلانیان، ولایتمداری و شهید پرور که همواره در خط مقدم دفاع از آرمان‌های والای الهی و اصل ولایت فقیه همچون نگینی تابان بر حلقه وحدت ایرانیان، مبارزه با متجاوزان در حریم پاکی‌ها دلاورانه می‌جنگند. روحیه استکبار ستیزی و مبارزه با متجاوزان و زیاده‌خواهان و مبانی تفکری دین مدارانه در خون تمام گیلانی‌های غیور جاری است.

جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد: امروز (۱۱ آذرماه) روز خانواده است،‌ تنها راه عامل تحکیم خانواده، تکیه بر مبانی دینی، ارزشی و اخلاقی است. حداقل ۲ دهه قبل رهبر معظم انقلاب هشدار تهاجم و شبیخون فرهنگی را داده بودند در حالی که استکبار با استفاده از ابزارهای پیشرفته در خانواده مذهبی و دینی را مورد هدف قرار داده است. طبیعی است تلاش برای فرهنگ دینی می‌تواند در تقابل با برنامه‌های شیطان بزرگ در گسترش انواع فسادها مفید واقع شود و می‌بایست با آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی با تدابیر مبتنی بر علم و اصول اقدام شود.

وی ضمن گرامیداشت روز معلولین گفت: هنر افتخار آفرینی معلولین و جانبازان را در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ از یاد نبردیم. ثابت کردند در صورت حمایت همه جانبه همین عزیزان با وجود مشکلات می‌توانند حماسه‌های فراموش نشدنی بیافرینند. مسئولان وظیفه دارند تا تدبیر و تصویب قوانین مقرراین اختلاف سطح علمی و اجتماعی را به حداقل ممکن کاهش بدهند تا عزیزان همانند سایر هموطنان خود به زندگی روزمره بپردازند و خواستار اجرای کامل قانون جامع حمایت از معلولین می‌باشیم.

نماینده مردم رشت در مجلس تاکید کرد: عدم توافق قطعی در ژنو به دلیل مقاومت تیم ایران در مقابل زیاده‌خواهی‌های غرب را یک پیروزی برای ایران می‌دانم. حال برای دنیا ثابت شده است که موضوع اختلاف هسته‌ای نیست و کشورهای غربی به دنبال کسب امتیازهای غیر مشروع هستند.

وی با بیان اینکه ایران هیچ گاه به دنبال ساخت بمب اتم نبوده است افزود: استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای حق مسلم ایران است، هیچ قدرتی نمی‌تواند ایران را از تکنولوژی هسته‌ای محروم کند. دنیا استکبار بداند اقتصاد مقاومتی هر نوع تحمیلی را از پیش رو خواهیم برداشت.

جعفرزاده ایمن آبادی افزود: در حوزه ایثارگری ضمن تشکر از پرداخت معوقات چندین ساله ایثارگران که بیست سال بود پرداخت نشده بود تقاضا دارم ترتیبی اتخاذ شود که مطالبات ۲ سال گذشته بدون فوت وقت پرداخت شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: در سالی که به نام فرهنگ از سوی مقام معظم رهبری نام گذاری شده اقدامات عملی در ترویج فرهنگ ایثار صورت گیرد و گلزارهای شهدا تکمیل شود. پسندیده نیست که گلزار شهدای رشت که ۱۲ درصد شورای افتخار آفرین در آن مدفون هستند نیمه‌کاره رها شود.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات معیشتی، مسکن،‌ در بین جامعه ایثارگری در اولویت دولت محترم قرار گیرد گفت: آیین نامه‌های اجرایی مورد نیاز خدمات رسانی به ایثارگران نهایی شود به دلیل عدم ابلاغ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران بدون اثر شده و موجبات نارضایتی شده است. استان گیلان ۹۰ درصد مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده است و ۸۰ درصد مساحت استان را در مناطق روستایی تشکیل می‌دهد. جمعیت روستایی استان بالغ بر ۳/۷ درصد جمعیت روستایی کشور است که ۲/۱ درصد جمعیت ساکنان استان در روستا سکونت دارند. تراکم جمعیت استان ۱۷۲ نفر در واحد سطح است در حالی که میانگین تراکم کشوری ۴۲ نفر در هر متر است.

وی ادامه داد: بیشترین مهاجرت از روستا به شهر در استان گیلان است به دلیل اقتصادی نبودن کشاورزی و نبود امکانات رفاهی، همانند راه آسفالت، آب شرب و شبکه مناسب برق در روستاها است. درآمد سرانه کم مردم گیلان دلیل اصلی مهاجرت‌ها است.

نماینده مردم رشت اظهار داشت: سهم تولید ناخالص داخلی استان گیلان بدون نفت از سهم کل کشور معادل ۶/۲ درصد بوده است. این در حالی است که سهم جمعیت استان ۳/۳ درصد است. ۷۷۷ هزار خانوار،‌۵/۲ میلیون جمعیت دارد. تولید سرانه استان در سال ۹۰ معادل ۴۸ میلیارد ریال یعنی معادل ۴ میلیون ریال در ماه بوده است و در رتبه ۱۷ کشوری قرار دارد و لذا تولید و سرانه درآمد استان گیلان از ۱۶ استان کشور کمتر است.

وی افزود: متوسط رفاه اقتصادی استان از ۱۶ استان کشور پایین‌‌تر است. از طرفی لحاظ درآمد ده برابر دهک غنی بر فقیر، حداقل ۲۵۰ هزار نفر در این استان زیر خط فقر مطلق قرار دارند. روند تخصیص بودجه به استان مناسب نیست.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه سهم استان گیلان از سهم کل کشور ناچیز است ادامه داد: اعتبارات ابلاغی به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال ۹۳ حدود ۱۷۳ میلیارد تومان بوده است. نسبت به سال ۹۲، ۲۳/۳۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: کاهش ۲۷ درصدی در اعتبارات تالاب انزلی که نقش عمده‌ای در حفظ محیط زیست و توسعه بخش کشاورزی استان دارد از سوی دیگر اعتبارات زیر ساخت‌های شهرک‌های صنعتی و آسفالت استانی به میزان ۵۰۰ درصد کاهش یافته که متاسفانه میزان عقب افتادگی استان را تشدید کرده است.

نماینده مردم رشت در مجلس تاکید کرد: یکی از نکات حائز اهمیت در توزیع اعتبارات استانی، کاهش سهم استان از کل کشور است. در سال ۹۲ سهم استان معادل ۱۷/۳ درصد بوده است و در سال ۹۳، ۸/۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات گفت: مردم استان گیلان از دولت تدبیر و امید انتظار دارند که رفع محرومیت‌های استان، نرخ بیکاری، رونق اقتصادی و توسعه کشاورزی را در لایحه بودجه سال آینده ضمن تخصیص اعتبار لازم برای پروژه‌های نیمه کاره استان گیلان که در حال تبدیل شدن به آثار باستانی هستند، مورد تجدیدنظر قرار دهد./خانه ملت

Share