رئیس شورای اسلامی شهر رشت خبرداد

انتخاب شهردار جدید رشت از بین هفت نفر نامزد در ۲۹ آذرماه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس شورای اسلامی شهر رشت از انتخاب شهردار جدید از بین هفت نفر نامزد این تصدی در تاریخ ۲۹ آذرماه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس شورای اسلامی شهر رشت از انتخاب شهردار جدید از بین هفت نفر نامزد این تصدی در تاریخ ۲۹ آذرماه خبر داد.

shahrdari-rashtprightعباس صابر با اشاره به سفر تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت به کربلای معلی اظهار کرد: انتخاب شهردار به دلیل حضور نداشتن پنج نفر از اعضای شورا در هفته جاری انجام نمی‌شود.

وی از انتخاب شهردار جدید رشت در شنبه هفته آینده ۲۹ آذرماه جاری خبر داد و افزود: شهردار باید دارای ویژگی‌های حداقلی که قانونگذار مشخص کرده، باشد.

صابر با تأکید بر اینکه شهردار کلانشهر رشت باید دارای تخصص، تجربه و … باشد، بیان کرد: تعدادی از افراد خود را تعرفه تصدی شهرداری رشت کردند و پس از بررسی به آنها اعلام کردیم رزومه خود را تحویل شورا دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: نامزدهای تصدی شهرداری رشت برنامه خود را به اعضای شورای شهر ارائه می‌کنند و اعضا پس از شنیدن سخنان آنها تصمیم می‌گیرند و امیدواریم شهرداری در خور شهر رشت انتخاب شود.

وی با بیان اینکه ۱۲ نفر خود را نامزد تصدی شهرداری رشت کردند، متذکر شد: طبق آیین‌نامه داخلی شورای اسلامی شهر رشت برای اینکه ماراتن انتخاب شهردار را تنگ‌تر کرده و به طرف هدف حرکت کنیم، اگر یک نامزد از طرف پنج نفر از اعضای شورا تعرفه شود می‌تواند برنامه خود را ارائه کند بنابراین تعداد هفت نفر به حد نصاب رسیدند.

* بودجه سال ۹۴ شهر رشت در چارچوب برنامه تدوین شود

صابر در ادامه تدوین بودجه سال ۹۴ شهر رشت را از موضوع‌های مهم شهرداری عنوان کرد و گفت: تهیه برنامه بودجه شهرداری برای شورای شهر رشت بسیار مهم است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه از شهرداری خواستیم امسال بودجه را عملیاتی‌تر تدوین کند، یادآور شد: شهرداری رشت ابتدا باید برنامه‌های خود را به تصویب برساند؛ ضمن اینکه سیاست‌های کلی و ریز برنامه‌ها برای تدوین بودجه در چارچوب قانون حائز اهمیت است.

وی، بودجه شهرداری‌ها را از محل درآمد ـ هزینه خواند و اظهار کرد: همکاری جامعه هدف در تحقق درآمدها تأثیرگذار است.

صابر با بیان اینکه شهرداری در مورد هزینه‌ها باید به وظیفه خود عمل کند، تصریح کرد: مقداری از درآمدهای شهرداری‌ها از محل ساخت‌وساز تأمین می‌شود و شهرداری‌ها درآمد پایدار ندارند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت، ارزش افزوده را از جمله درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها عنوان کرد و افزود: دولت می‌تواند ارزش افزوده را در قالب بودجه سال ۹۴ کشور در نظر گرفته و آن را به شهرداری‌ها برگرداند.

وی، سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت را از دیگر روش‌های کسب درآمد پایدار برای شهرداری‌ها دانست و بیان کرد: بازدهی سرمایه‌گذاری‌ها جزو درآمدهای شهرداری‌ها محسوب می‌شود.

صابر با اشاره به اینکه شهرداری رشت در زمینه سرمایه‌گذاری بلندمدت در سال‌های گذشته موفق عمل نکرده است، یادآور شد: بخشی از سرمایه‌گذاری‌ها باید در قالب بودجه لحاظ شود و شهرداری نسبت به جذب سرمایه‌گذار با نگاه درآمد پایدار الزام داشته باشد.

* مدیریت شهری به شهرداری‌ها واگذار شود

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در پایان خواستار واگذاری مدیریت شهری به شهرداری‌ها شد و اظهار کرد: شوراها اکنون شورای شهرداری‌ها هستند و باید شورای شهر باشند و از نظر ابزار، امکانات و مالی مستقل عمل کنند./فارس

Share