لاهوتی عضو هیات رییسه فراکسیون محیط زیست خبرداد

امضا نامه ساخت جاده درجنگل بدون اطلاع ازمحتوا و بخاطر رودربایستی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهرداد لاهوتی عضو هیئت رییسه فراکسیون مجلس از بازدید برخی اعضای این فراکسیون از جنگل ابر در هفته آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو هیئت رییسه فراکسیون مجلس از بازدید برخی اعضای این فراکسیون از جنگل ابر در هفته آینده خبر داد.

lahooti_8733 (1)مهرداد بائوج لاهوتی گفت: قرار است اعضای فراکسیون محیط زیست مجلس به عنوان حکم پادر میانی کرده و اختلاف بین متقاضیان ساخت جاده در جنگل ابر و طرفداران و مسئولان محیط زیست که مخالف ساخت این جاده هستند را بر طرف کنند.

به گفته وی، به همین منظور هفته آینده تعدادی از اعضای فراکسیون که اینجانب یکی از آنها هستم از نزدیک موقعیت منطقه و این جاده را بررسی خواهیم کرد.

عضو هیات رییسه فراکسیون محیط زیست مجلس در پاسخ به اینکه وقتی نمایندگان مردم آنقدر با هم رو در بایستی دارند که برخی اعضای فراکسیون که باید حامی محیط زیست باشند بدون اطلاع از محتوای نامه مورد درخواست متقاضیان ساخت جاده آن را امضا می کنند چگونه می توان انتظار داشت به عنوان حکم به درستی عمل کنند گفت: نمی توان اشتباه عده ای را به پای همه نمایندگان عضو فراکسیون محیط زیست نوشت و نظر فراکسیون را نمی توان تنها بر اساس تعدادی امضا که گاها بدون مطالعه بوده ارزیابی کرد.

لاهوتی گفت: به مردم قول می دهیم که اجازه ندهیم ارزش های این جنگل منحصر به فرد برای ساخت جاده نادیده گرفته شود.

۱۵۱ نماینده مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور خواستند تا نسبت به اتمام عملیات اجرایی جاده علی آباد کتول (شیرین آباد)- ابرشاهرود اقدام شود.

بر این اساس در نامه ای که از سوی این نمایندگان خطاب به حسن روحانی امضا شده آمده است: این جاده از زمان جنگ جهانی دوم محل عبور و مرور بوده است و باعث رونق و تسهیل عبور و مرور و جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی و تسهیل روابط تجاری با آسیای میانه از مهمترین اثرات آن است که در دولت نهم و دهم سه بار در استان گلستان و سمنان مصوبه هیات وقت بوده است که ۸ کیلومتر آن باقی مانده است. از این رو مستدعی است دستور فرمایید تا نسبت به عملیات اجرایی الباقی این جاده اقدام نمایند.

البته یکی از نمایندگان که عضو هیات رییسه فراکسیون محیط زیست است اعلام کرد که بدون مطالعه نامه را امضا کرده و امضای خود را پس گرفت.

مصوبه دولت گذشته برای احداث جاده در جنگل ابر به عنوان بخشی از جاده شیرین آباد – ابر پیش از این با مخالفت جدی دوستداران و کارشناسان محیط زیست و منابع طبیعی و سازمان محیط زیست روبرو شده است، کارشناسان این جنگل را لایه حفاظتی زمین و سپری برای حفاظت از منطقه ابر می‌داند و معتقدند احداث این جاده به جنگل زیبای ابر و اکوسیستم منطقه آسیب جدی می‌رساند.

در روزهای اخیر استاندار سمنان نیز به منظور حفظ اکوسیستم طبیعی این جنگل با احداث جاده در آن مخالفت کرده است.
/مهر
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share