آیت‌الله قربانی در دیدار با جمعی از اصولگرایان گیلان

افرادی که در فتنه ۸۸ دخالت داشتند را بدون توبه نمی‌پذیریم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: افرادی که در فتنه سال ۸۸ دخالت داشتند را بدون توبه نمی‌پذیریم.

بزرگ‌ترین ثروت کشور در دست اوقاف است/صرف غیر مشروع و میلی در موقوفات جایز نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: افرادی که در فتنه سال ۸۸ دخالت داشتند را بدون توبه نمی‌پذیریم؛ فردی که اصل ولایت فقیه و قانون اساسی را زیرسئوال برده، قابل پذیرش نیست.
ghorbani_0793
آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امشب در دیدار با جمعی از نیروهای ارزشی گیلان با اشاره به اینکه خداوند تمام انسان‌ها را به لحاظ فکری یکسان نیافریده است و هر فرد طبق شاکله شخصیتی خود می‌اندیشد، اظهار داشت: رحمت خدا شامل آنهایی است که در مسیر واحد با رهنمودهای انبیاء و اولیای الهی حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی نمی‌توانیم بگوییم تمام مردم یک جور بیندیشند، ادامه داد: می‌توانیم با افراد مختلف تعامل داشته باشیم.

* آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع بی‌نظیر جهان اسلام

امام جمعه رشت به برگزاری کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام در قم اشاره و خاطرنشان کرد: آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع خوش‌فکر و بی‌نظیر جهان اسلام از برگزارکنندگان کنگره مذکور است و اندیشمندان از ۸۳ کشور به این کنگره دعوت شدند.

وی با اشاره به اینکه ۵۰۰ نفر از علما و دانشمندان اسلامی به کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام دعوت شدند، بیان کرد: تعداد ۱۸ کتاب از کنگره مذکور منتشر می‌شود.

قربانی به تأیید مقام معظم رهبری در برگزاری کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام اشاره کرد و متذکر شد: بسیاری از امور را باید مراجع و حوزه‌های علمیه انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به موضوع تقریب مذاهب در دوره آیت‌الله عظما بروجردی، عنوان کرد: آیت‌الله امینی نویسنده کتاب الغدیر در مورد تقریب مذاهب دیدگاه ویژه‌ای داشت، اما آیت‌الله عظما بروجردی برای برطرف شدن بسیاری از مشکلات جهان اسلام مکاتبه‌هایی با دیگر مذاهب انجام داد.

* بسیجی نیروی مخلص خدا

ghorbani_0818وی به وجود نیروهای حزب‌الهی و بسیجی در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: افراد بسیجی و حزب‌الهی نیروهای مخلص خدا در جامعه محسوب می‌شوند و برای حفظ انقلاب اسلامی از روی «مین» عبور می‌کنند.

قربانی با اشاره به فتنه سال ۸۸، عنوان داشت: سال ۸۸ عده‌ای به فردی رأی دادند و پس از سخنان مقام معظم رهبری از نظر خود برگشتند.

امام جمعه رشت بر ضرورت تعامل با تمام افراد در جامعه تأکید و اضافه کرد: در انتخابات سال ۹۲ برخی به آقای جلیلی که از شاگردان بنده است، رأی دادند، اما مردم صلاح دیدند آقای روحانی رئیس جمهور باشد و اکنون رئیس جمهور با رهنمودهای مقام معظم رهبری، کشور را به طرف خوبی هدایت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه افرادی که در فتنه سال ۸۸ دخالت داشتند را بدون توبه نمی‌پذیریم، بیان کرد: فردی که اصل ولایت فقیه و قانون اساسی را زیر سئوال برده، قابل پذیرش نیست.

قربانی به معنای اصولگرایی اشاره کرد و گفت: اصولگرایی در مکتب افراد مخلص دارای یک معنا است و در مکتب پیروان رهبری معنای دیگری دارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به تأیید بعضی از افراد از طرف مقام معظم رهبری، بیان کرد: اصول ما ولایت فقیه و قانون اساسی است.

وی، جامعیت و التزام را برگرفته از قانون اساسی و ولایتمداری دانست و یادآور شد: اگر سختگیری بیش از اندازه کنیم ممکن است افراد پراکنده شوند و باید از رهنمودهای مقام معظم رهبری پند بگیریم.

قربانی با بیان اینکه برادران مخلص خود را نکوهش نمی‌کنیم، توضیح داد: نیروهای مخلص در جای خود مقدس هستند، اما نباید دیگران را تکفیر کرد.

امام جمعه رشت بر ضرورت تعامل به منظور برطرف شدن مشکلات جامعه تأکید کرد و افزود: اگر تمام افراد با همدیگر همدلی داشته باشند جامعه از آن سود می‌برد.

* تغییر شهردار به نفع شهر نبود

وی با اشاره به تغییر شهرداران شهرهای رشت و لاهیجان، اظهار کرد: تغییر چهار شهردار دیگر در گیلان در دستور کار اعضای شورای شهرها بود و مسئولان مربوطه در این مورد با شوراها رایزنی کردند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، انتخاب شهرداران شهرهای مذکور را نیازمند همراهی تمام اعضای شورای شهرها و مسئولان ذیربط خواند و بیان کرد: انتخاب شهرداران جدید ممکن است ماه‌ها طول بکشد و مردم در این‌باره ضرر می‌کنند.

* مجلس در انتخاب وزیر علوم خوب عمل کرد

قربانی به انتخاب فرهادی به عنوان وزیر علوم از طرف مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: مجلس در انتخاب وزیر علوم خوب عمل کرد، چراکه فرهادی جزو ارادتمندان قدیمی مقام معظم رهبری محسوب می‌شود و سخن مقام معظم رهبری برای او فصل‌الخطاب است.

وی با قدردانی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نیروهای ارزشی باید در موضوع‌های مختلف با همدیگر تعامل فکری داشته باشند ضمن اینکه افراد را نباید با تهمت از صحنه خارج کرد.

* برگزاری جلسه نیروهای ارزشی جلوی فتنه را می‌گیرد

امام جمعه رشت با تأکید بر اینکه برگزاری جلسه نیروهای ارزشی و متدین جلوی فتنه‌ها و خسارت‌ها در جامعه را می‌گیرد، اظهار کرد: برگزاری جلسه نیروهای ارزشی به صورت ماهانه به منظور در کنار همدیگر قرار گرفتن افراد تأثیرگذار است.

قربانی، درد تمام نیروهای ارزشی و اصولگرا را اسلام و انقلاب خواند و یادآور شد: نیروهای متدین و ارزشی طرفدار انقلاب هستند و تمام سختی‌هایی را در راه انقلاب تحمل کردیم به این منظور است که حرکت آغاز شده به دست امام عصر (عج) برسد.

وی در پایان خواستار پیگیری موضوع‌های استانی در جلسه نیروهای ارزشی گیلان شد و بیان کرد: تصمیم‌گیران شهر و استان باید با همدیگر همراهی داشته باشند و موضوع‌ها را به مدیران ارشد اعلام کنند.

/فارس

Share