شیرزاد با بحق دانستن انتقادات آیت الله قربانی از عملکرد شورا

اعضای شورا نباید خود را به عنوان شهردار به مردم تعرفه کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فاطمه شیرزاد با اشاره به صحبت های اخیر آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان در خصوص عملکرد شورای اسلامی رشت، اظهار کرد: دغدغه های آیت الله قربانی یک دغدغه درست و منطقی است که تذکر جدی به نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فاطمه شیرزاد با اشاره به صحبت های اخیر آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان در خصوص عملکرد شورای اسلامی رشت، اظهار کرد: دغدغه های آیت الله قربانی یک دغدغه درست و منطقی است که تذکر جدی به نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر دادند.

اعضای شورا باید به حساسیت های مسئولان توجه داشته باشند

وی با بیان اینکه اعضای شورا باید به حساسیت های مسئولان توجه داشته باشند افزود: این نگرانی ها و دغدغه های از سوی مسئولان استان و نیز در راس آن از سوی استاندار در مورد انتخاب شهردار ایجاد شده است.

باید به نگرانی های مردم درباره مدیریت شهر هر چه سریعتر پایان داد

shirzad_6347عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی رشت با اشاره به نگرانی ها مردم در خصوص مدیریت شهری گفت: باید به این نگرانی ها پایان داد و هرچه سریعتر نسبت به انتخاب شهردار بدون حاشیه سازی اقدام کرد.

شیرزاد با اشاره به بررسی و تحلیل رزومه های وارد شده به شورا از کاندیداهای تصدی شهرداری رشت خاطرنشان کرد: جلساتی را با تعدادی بالغ بر ۱۰ نفر از این افراد برگزار کردیم و این افراد مدیران بومی و مدیران خارج از استان را شامل می شوند.

وی با اشاره به مصاحبه های متعدد دیگر اعضای شورا با کاندیداها تصریح کرد: اکنون زمان انتخاب است و باید بدون توجه به حاشیه پردازی و در چارچوب قانون تعریف شده سریعتر نسبت به انتخاب شهردار اقدام شود.

عضو شورای اسلامی رشت با تاکید بر اینکه دیگر زمان آزمون و خطا نیست افزود: باید در انتخاب شهردار نهایت حساسیت و دقت انجام شود.

شیرزاد با این توضیح که زمان قانونی ما برای انتخاب شهردار باقی مانده است اما باید در انجام این کار تسریع صورت گیرد گفت: رئیس شورا باید این خرد جمعی و همدلی را ایجاد کند و اعضای شورا نیز باید همکاری کنند.

بی حاشیه ترین و غیر سیاسی ترین گزینه برای شهرداری رشت انتخاب شود

وی با تاکید بر اینکه امروز زمان اختلافات نیست خاطرنشان کرد: باید با همدلی گزینه ای که به نفع شهر است و بی حاشیه ترین و غیر سیاسی ترین گزینه را برای شهرداری رشت انتخاب کنیم.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی رشت با تاکید بر اینکه انتخاب شهردار باید به گونه ای باشد که مردم از ما شاکی و نگران نشوند افزود: گزینه ای انتخاب شود که هماهنگ با اعضای شورا باشد.

شیرزاد با بیان اینکه انتظار هماهنگی کامل از شهردار نمی رود گفت: با توجه به اینکه شورا ۱۵ عضو دارد و افکار و سلیقه های اعضا متفاوت است باید گزینه انتخاب شده هماهنگی معتدل و حد وسط را ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه به نظر می رسد در انتخاب شهردار فرصت سوزی می شود افزود: با توجه به اینکه به پایان سال نزدیک می شویم و بحث بودجه ۹۴،تحقق بودجه ۹۳ و پنج پروژه ای که برای سال ۹۳ تعریف شده و به نقطه مطلوب علی رغم تلاشهای اعضا نرسیده مطرح است باید سریعتر نسبت به انتخاب شهردار اقدام شود.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی رشت با بیان اینکه در سایه وحدت و همدلی شاهد ارتقا خدمات بیشتری برای شهروندان هستم گفت: ما به عنوان نماینده مردم متعهد و مسئول هستیم و باید پاسخگو باشیم.

اینکه استیضاح شهردار به خاطر مردم بود از نظر من پذیرفته نیست

شیرزاد با تاکید بر این موضوع که گفته می شود استیضاح شهردار را به خاطر مردم انجام دادیم را نمی پذیرم خاطرنشان کرد: البته این دیدگاه من است به نظر من به صلاح نبود، اگر چه من نیز از پاسخ شهردار به سوالات قانع نشدم ،ولی در این فرجه زمانی استیضاح نباید انجام می گرفت.

وی با اشاره به اداره شهرداری توسط سرپرست جدید گفت: اعضای شورا نظارت خود را بر شهرداری افزایش داده و وقت بیشتری را برای شهرداری می گذارند تا سرپرست جدید شهرداری در انجام امور تنها نباشد.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی رشت با تاکید بر اینکه جابه جایی مدیران در این فرجه زمانی نباید انجام شود تصریح کرد: چراکه این امر می تواند هزینه مضاعف بر دوش شهرداری بگذارد.

نباید با جابه جایی مدیران در بدنه شهرداری تعرفه های جدید به شهردار بعدی تحمیل شود

شیرزاد با تاکید بر اینکه نباید بار اضافی جابه جایی مدیران به شهردار جدید تحمیل شود گفت: نباید تعرفه های جدید به شهردار بعدی تحمیل شود.

وی با اشاره به بررسی دیگر اعضای شورا از کاندیداها افزود: همکاران من سبک و سنگین های خود را کرده اند و اکنون می توانیم سه نفر را به اجماع سر میز مذاکره بگذاریم و بر روی آنها بحث کنیم.

اعضای شورا نباید خود را به عنوان شهردار به مردم تعرفه کنند

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی رشت افزود: متاسفانه دلیل تاخیر برمی گردد به اینکه دو نفر از همکاران شورایی ما به این فکر هستند که شهردار شوند.

شیرزاد با تاکید بر اینکه بحث شهردار شدن مجید رجبی ویسرودی و مسعود کاظمی لیچائی مطرح است افزود: با توجه به احترامی که من برای این دو بزرگوار قائل هستم و اینکه هر دو نفر آنها از جامعه متخصصین هستند بارها و بارها روبرو و در خدمت این بزرگواران عرض کردم بهتر است ما به عنوان نماینده مردم باقی بمانیم و این فرصت را در اختیار فرد جدیدی قرار دهیم که در مدیریت شهری کمک حال ما باشد.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه نماینده مردم بسیار والا است گفت: مردم به ما اطمینان کردند تا در شورا باشیم و شهردار خوبی را برای آنها انتخاب کنیم نه اینکه خود را به عنوان شهردار تعرفه کنیم.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی رشت با تاکید بر اینکه توانمندی های والای این دو همکار شورایی ما بر همگان روشن است تصریح کرد: به نظر می رسد باید از شهردار شدن کوتاه بیایند و در جهت راهبردهای مدیریت شهری در انتخاب شهردار به ما کمک کنند.

شیرزاد انتخاب شهردار بومی را مورد تاکید قرارداد و افزود: در داخل استان چهره های متخصص و متعهد بسیاری داریم که شهرداری را می شناسند.

شهردار جدید باید شالکه و بدنه شهرداری رشت را به درستی بشناسد

وی با بیان اینکه شاخصه اصلی شهردار مناسب این است که شالکه و بدنه شهرداری رشت را به درستی بشناسد تصریح کرد: گزینه انتخابی به عنوان شهردار هر چه غیر سیاسی تر باشد به نفع مردم است و اثر بخشی شورا را بالا می برد.

دامن زدن به اختلافات شورا و شهرداری را به عرصه های سیاسی می کشاند

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی رشت پرهیز از دامن زدن به اختلافات در مدیریت شهری را مورد تاکید قرارداد و گفت: این امر مدیریت شهری را دچار ضعف می کند و بی توجهی به این امر دامنه اختلافات را به عرصه های سیاسی می کشاند که به هیچ وجه خوب نیست و نوسانات سیاسی و اجتماعی ایجاد می کند و هزینه های بالایی برای شهر دارد.

وی افزود: من به نوبه خود از مردم عذر خواهی می کنم و از همکاران می خواهم این شجاعت را داشته باشند و هر چه سریعتر انتخاب خود را انجام دهند و به تمام نگرانی ها پایان دهند.
/۸دی

Share