قائم مقام وزیر راه و شهرسازی خبرداد

اعتبار ۹ میلیارد تومانی جهت تکمیل مسکن مهر رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهرآبادی خدمات زیربنایی و فاضلاب را مشکل اصلی مسکن مهر دانست و افزود: امیدواریم بتوانیم بخشی از این مشکلات به ویژه در استان‌های شمالی را که در اولویت قرار دارند رفع کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا احمد اصغری مهر آبادی، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر کشور، امروز(۸ آذر) در جلسه بررسی مشکلات مسکن مهر استان گیلان در سالن شهید انصاری استانداری با بیان اینکه شناسایی مشکلات مسکن مهر نخستین گام ما در ساماندهی مسکن مهر کشور بود اظهار کرد: نوع مشکلات پروژه‌های مسکن مهر در این جلسات به تفکیک بررسی شده و بین یک تا ۱۳ مورد مشکل شناسایی شده است.

22740 وی با اشاره به تشکیل کارگروهی برای رفع مشکلات خدمات زیربنایی و روبنایی با دستور معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: تا کنون ۳۶ جلسه این کارگروه تشکیل شده که مشخص شد پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار جهت ارائه خدمات زیربنایی آب، برق و غیره منهای گاز برای تکمیل مسکن مهر کشور نیازمندیم.

مهرآبادی با بیان اینکه در نیمه اول امسال یک هزار میلیارد ریال پرداخت شد، افزود: در صورت تامین بودجه یک هزار میلیارد دیگر تا پایان سال برای رفع مشکلات زیربنایی پروژه‌های مسکن مهر تخصیص می‌یابد.

وی ادامه داد: وزارت نیرو هم ۵۰۰ میلیارد ریال که ۲۰۰ میلیارد ریال آن از محل یارانه‌هاست با اولویت مشکلات مسکن مهر تخصیص می‌دهد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر با بیان اینکه خدمات زیربنایی از عهده راه و شهرسازی خارج است اما از ابتدای امسال تاکنون ۲۲۰ میلیارد تومان به این بخش کمک کرده است تاکید کرد: در صورت تامین خدمات زیربنایی، ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر آماده تحویل است.

تکمیل خدمات روبنایی مسکن مهر نیازمند ۵۰ هزار میلیارد ریال است

وی افزود: در مجموع پنج هزار میلیارد تومان برای تامین خدمات روبنایی پروژه‌های مسکن مهر کشور نیاز است که به دستگاه‌های مربوزه اطلاع رسانی شده است.

مهرآبادی با اشاره به مسکن مهرهای فاقد متقاضی اذعان کرد: راهکارهای این مساکن در شیوه نامه ابلاغی به ادارت راه و شهرسازی ارائه شده و ۸۰ درصداز مشکلات این پروژه‌ها قابل حل است.

وی با اشاره به مشکل مالیات بر ارزش افزوده در مساکن مهر کشور اذعان کرد: مالیات این واحدها در کل کشور رفع شده و برابر با مصوبه دولت قبل برای هر واحد ۳۰۰ هزار تومان مالیات تعیین شده است.

اختصاص۸۰ میلیارد ریال جهت تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر گیلان

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهراذعان کرد: ۸۰ میلیارد ریال از سوی وزارت راه و شهرسازی جهت تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر گیلان اختصاص یافت.

افزایش تسهیلات واحدهای مسکن مهر

وی با بیان اینکه ۱۹۰ میلیاردریال برای مسکن مهر کل کشور به راه و شهرسازی از محل یارانه‌ها اختصاص یافته است افزود: میانگین پرداختی به گیلان بالاتر از سایر استان‌ها و سه برابر کشور است.

مهرآبادی با تصریح اینکه وام ۲۵ میلیون تومانی مسکن مهر در گیلان، البرز و بوشهر به ۳۰ میلیون افزایش یافت اذعان کرد: بازپرداخت وام‌ها نیز از ۱۵ سال به ۲۰ سال افزایش یافت.

وی از بانک مرکزی خواست تا وام ۲۵ میلیونی در کل کشور به ۳۰ میلیون از محل وصول پول‌های مردم افزایش یابد چون در غیر اینصورت کار پروژه‌ها طولانی خواهد شد.

اختصاص۱/۵ میلیارد تومان برای پروژ‌ه‌های آموزشی مسکن مهر گیلان

وی با اشاره به امکانات آموزشی در مسکن مهر تصریح کرد: احداث ۲ هزار و ۶۰۰ واحد آموزشی در مسکن مهر کشور برآورد شده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهرادامه داد:۳۰۰ باب مسجد و مدرسه و تعدادی کلانتری از منابع داخلی وزارت راه و شهرسازی در حال آماده‌سازی است همچنین یکصد باب مدرسه نیز احداث و تحویل شده است.

مهرآبادی از اختصاص۱/۵ میلیارد تومان برای اتمام پروژ‌ه‌های نیمه تمام آموزشی در مسکن مهر گیلان خبر داد.

یک میلیون و ۲۰۰ هزار مسکن مهر در کشور افتتاح شده است

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور افتتاح شده است تصریح کرد: از دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده ۲ میلیون واحد در مرحله نازک کاری قرار دارد که از این تعداد ساخت یک میلیون و ۶۵۰ هزار واحد به اتمام رسیده و یک میلیون و ۲۲۰ هزار واحد افتتاح و ۱۴۰ هزار واحد آماده افتتاح است.

مهرآبادی با اشاره به فروش اقساطی ۷۰۰ هزار واحد مسکن مهر توسط وزارت راه و شهرسازی بیان کرد:تاکنون یک میلیون و ۳۱۰ واحد فروش افساطی صورت گرفته که چهار هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان وصولی اقساط داشتیم.

وی اذعان کرد: از ۵۰ هزار میلیارد تومان که مقرر است بانک‌ها برای پروژه‌های مسکن مهر پرداخت کنند تاکنون ۴۵ هزار و ۶۰۰میلیارد تومان پرداخت شده و بانک مسکن با پرداخت بالغ بر ۴۳ میایرد تومان بیشترین پرداختی را داشته است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر ادامه داد: با رایزنی انجام شده به مدت سه سال مجوز گرفتیم پول‌هایی که باید توسط مردم پرداخت شود دوباره به پروژه‌ها تزریق گردد تا زودتر تکمیل شده و به بهره برداری برسند.

وی با بیان اینکه ساخت پروژه‌های مسکن مهر در هزار و ۱۱۳ شهر کشور ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: تا پایان سال ۹۴ به جز شهرهای جدید پرونده مسکن مهر کشور بسته خواهد شد.

اعتبار ۹ میلیارد تومانی جهت تکمیل مسکن مهر رشت

مهرآبادی خدمات زیربنایی و فاضلاب را مشکل اصلی مسکن مهر دانست و افزود: امیدواریم بتوانیم بخشی از این مشکلات به ویژه در استان‌های شمالی را که در اولویت قرار دارند رفع کنیم.

وی با اشاره به سایت مسکن مهر رشت اذعان کرد: برای تکمیل این سایت و رفع مشکلات آن ۹ میلیارد تومان که پنج میلیارد تومان آن از محل یارانه و چهار میلیارد تومان آن از منابع سازمان ملی زمین و مسکن دستور گرفته شده و به محض تامین آن تخصیص می‌یابد.
/شبستان

Share