با توجه به مصوبه اخیر الحاق فرودگاه رشت به منطقه آزاد انزلی

اظهارات نمایندگان مردم رشت در خصوص توسعه فرودگاه سردار جنگل

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرودگاه رشت برای توسعه نیاز به الحاق با منطقه آزاد انزلی داشت که برای جهت‌‌دهی به مشکلات آن نیز باید مقامات عالی‌رتبه طبق وظایف خود در هر حوزه اقداماتی را برای پیشبرد اهداف انجام دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرودگاه رشت برای توسعه نیاز به الحاق با منطقه آزاد انزلی داشت که برای جهت‌‌دهی به مشکلات آن نیز باید مقامات عالی‌رتبه طبق وظایف خود در هر حوزه اقداماتی را برای پیشبرد اهداف انجام دهند.

 kochaki_4625 (8)طبق قانون فرودگاه رشت جزء محدوده شهرستان رشت محسوب می‌شود و منطقه آزاد انزلی در شهرستان انزلی قرار دارد، اکنون این منطقه گسترش پیدا کرده و مناطقی از شهرستان‌های رشت و آستانه‌ اشرفیه را در بر گرفته است.

با مصوبه اخیر الحاق فرودگاه رشت به منطقه آزاد انزلی٬ دیگر ما باید شاهد رشد و توسعه روزافزون فرودگاه رشت باشیم به‌طوری‌که با اضافه شدن این فرودگاه به محدوده منطقه آزاد انزلی، اقتصاد و صنعت گردشگری استان توسعه خواهد یافت.

حال سوال اساسی اینجاست که با الحاق فرودگاه به منطقه آزاد انزلی چه تحولاتی در فرودگاه رشت و همچنین منطقه آزاد رخ خواهد داد؟

جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه نمایندگان مجلس همیشه خواستار توسعه منطقه آزاد انزلی بودند، گفت: با اضافه‌شدن فرودگاه رشت به محدوده این منطقه٬ علاوه بر تقویت اشتغال و سرمایه‌گذاری در منطقه و استان، شاهد تکمیل زیرساخت‌های ترانزیت هوایی در فرودگاه خواهیم بود و منطقه با رونق اقتصادی مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: در صورت تملک اراضی و آزادشدن اراضی اطراف فرودگاه، شاهد توسعه فرودگاه خواهیم بود که این امر نیازمند اختصاص منابع مالی است چراکه تملک تنها با تخصیص منابع امکان‌پذیر است.

فراموش نکنیم دولت در این زمینه می‌تواند حمایت‌های خوبی را داشته باشد به شکلی که با پیگیری و اختصاص منابع مورد نیاز بتواند در تملک این اراضی خدمت بزرگی را به فرودگاه داشته باشد.

بدون شک استفاده و بهره‌بردن از ظرفیت‌های فراوان موجود در کشورهای حاشیه دریای خزر از طریق افزایش تعداد پروازهای بین‌المللی این فرودگاه، از جمله اهداف مهم فرودگاه رشت است چراکه این استان پتانسیل‌های مطلوبی را برای توسعه صنعت گردشگری دارد.

بنابر این گزارش؛ فرودگاه رشت که یک زیرساخت و بستر مناسب برای توسعه منطقه است و می‌تواند مرز هوایی منطقه محسوب شده و در کنار محدوده بندری به عنوان مرز دریایی این منطقه در ورود گردشگر و توسعه فضای کسب و کار بین‌المللی مفید واقع شود.

jafarzade_6675 (5)غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی عضو کمیسیون برنامه ,بودجه و محاسبات مجلس نیز با بیان این مطلب که هر اتفاقی که منجر به توسعه استان شود ما از آن استقبال خواهیم کرد، گفت: نقش استاندار در جهت‌دهی به روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی در فرودگاه رشت بسیار حائز اهمیت است.

وی اظهار داشت: مدیران ارشد استانداری، مدیران وزارت راه‌ و شهرسازی باید اقدامات اساسی را به‌ منظور حل مشکلات و دغدغه‌های فرودگاه رشت انجام دهند.

همچنین این مسائل باید در حوزه قوه مجریه مرتفع شود و در صورت نیاز به حمایت نمایندگان، ما از هیچ کمکی برای این منظور دریغ نخواهیم کرد.

rezvani.airport.irچندی پیش فتاح رضوانی مدیرکل فرودگاه گیلان نیز با بیان اینکه زیرساخت‌های خوبی در منطقه آزاد انزلی ایجاد شده و این منطقه در حوزه تجارت و سرمایه‌گذاری از جایگاه ویژه‌یی برخوردار است، گفت: فرودگاه رشت به‌عنوان تنها فرودگاه استان گیلان جذب سرمایه‌گذار را از اولویت‌های خود قرار داده که با اضافه شدن اراضی فرودگاه به محدوده منطقه آزاد انزلی و اعمال مزایا و معافیت‌های قانونی این منطقه در فرودگاه، شاهد افزایش حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی خواهیم بود.

رضوانی آینده منطقه آزاد انزلی را روشن ارزیابی کرد و گفت: منطقه آزاد انزلی مهمترین مزیت استان برای جذب سرمایه‌گذار است و باید از ظرفیت‌های قانونی این منطقه برای توسعه صنعت گردشگری، ترانزیت بین‌المللی دریایی وهوایی و گسترش حضور سرمایه‌گذار خارجی در استان به منظور صادرات محصولات تولیدی و اشتغال‌زایی استفاده نمود.

وی اضافه کرد: با توجه به لزوم توسعه اراضی برای دستیابی به اهداف مصوب طرح جامع فرودگاه گیلان، ۱۶۰ هکتار به محدوده این فرودگاه افزوده می‌شود.

/روابط‌ عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور

 

Share