اصغریان:برنامه جدی برای نفت و گاز خزر وجود ندارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون برنامه ریزی استاندار گیلان گفت: در حوزه نفت و گاز دریای خزر، برنامه جدی در برنامه چشم انداز وزارت نفت وجود ندارد. محمدعلی اصغریان ظهر یکشنبه در حاشیه جلسه نشست بررسی چشم انداز توسعه منطقه شمال کشور در نوشهر بیان داشت: نبود برنامه جدی در حالیست که هزینه […]

سهم گیلان در اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌ها نسبت به سال‌های 89 تا 92 روبه افزایش است اما کفاف ما را نمی‌دهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون برنامه ریزی استاندار گیلان گفت: در حوزه نفت و گاز دریای خزر، برنامه جدی در برنامه چشم انداز وزارت نفت وجود ندارد. محمدعلی اصغریان ظهر یکشنبه در حاشیه جلسه نشست بررسی چشم انداز توسعه منطقه شمال کشور در نوشهر بیان داشت: نبود برنامه جدی در حالیست که هزینه استخراج نفت و گاز در دریای خزر به نسبت مناطق جنوب بسیار بالاست و هنوز رژیم حقوقی دریای خزر مشخص نشده است و باید تصمیم گیری هایی در سند چشم انداز پیش بینی کنیم.

asgharian_2950وی گفت: گیلان در افق ۱۴۱۴ با بهره گیری بهینه از توانمندی ها، فرصت ها و با چیرگی بر تنگناها و تهدیدات، منطقه ای توسعه یافته با هویتی بومی، ایرانی – اسلامی است.

اصغریان یادآور شد: در این افق، استان گیلان بر پایه فناوری پیشرفته، نوآور، بالنده و آینده نگر بوده که از جایگاه ممتاز در کشور و منطقه و کشورهای همجوار برخوردار است.

معاون برنامه ریزی استاندار گلستان نیز در این زمینه گفت: وزرات نفت معتقد است اولویت هایی در زمینه مناطق مشترک وجود دارد و همچنین معتقد پروژه های سرمایه گذاری نیمه تمامی در حوزه نفت و گاز وجود دارد که باید به سرانجام رسند، همچنین بحث عمق و نوع برداشت را مطرح می کنند.

علی مرگدری با بیان اینکه، ما بخشی از استدلالها را می پذیریم، گفت: در شمال منابع نفت و گاز وجود دارد و قابلیت هایی برای استخراج داریم و باید در این زمینه برنامه ریزی شود.

مرگدری با اشاره به اینکه استخراج نفت و گاز در شمال در فرآیند توسعه ملی نیزموثر است، گفت: یکی از نقاط مورد علاقه این است که در این زمینه برنامه ریزی شود.

وی با بیان اینکه در مبادلات نفت و گاز باید سهم استانهای شمالی را ترسیم و تبیین کنیم، عنوان کرد: باید ظرفیتهای موجود را بازمهندسی و نگاه به استانهای ملی را بازمهندسی کنیم.
/مهر

Share