امام جمعه فومن

اسلام مخالف شادی کردن نیست/شب یلدا را می توان به دو شب دیگر موکول کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،خطیب جمعه فومن با بیان اینکه یک مسلمان با هویت دینی هیچ زمانی دین خود را با خواسته نفسانی معاوضه نمی‌کند، گفت: نشانه مومن این است که به هنگام شادی و غم خود را با ائمه دین مطابقت دهد.

شب یلدا را می توان به دو شب دیگر موکول کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،خطیب جمعه فومن با بیان اینکه یک مسلمان با هویت دینی هیچ زمانی دین خود را با خواسته نفسانی معاوضه نمی‌کند، گفت: نشانه مومن این است که به هنگام شادی و غم خود را با ائمه دین مطابقت دهد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن صفوی، خطیب جمعه شهرستان فومن اظهار کرد: خداشب یلدا را می توان به دو شب دیگر موکول کردوند جهت هدایت بندگان، افراد برگزیده‌ای را به‌عنوان سفیران خود برای راهنمایی آنها فرستاد، این سفیران و پیام‌آورندگان از ویژگی‌های برجسته انسانیت برخوردار بوده و وابسته به مبدا فیاض الهی هستند و در راه این مسئولیت بزرگ، از هیچ‌گونه مشکلی نمی‌هراسند.

خطیب جمعه شهرستان فومن با اشاره به صبر و تحمل ائمه اطهار(ع) افزود: ائمه اطهار(ع) در جهت به ثمر رساندن اهداف عالی با مشکلات مبارزه می‌کنند از جنس مردم و از رنج‌های جامعه در ناراحتی به سر می‌برند.

حجت الاسلام صفوی تصریح کرد: انبیا و رسولان الهی دارای مقامی رفیع هستند و همان‌گونه که از آیات الهی برداشت می‌شود وظیفه تبلیغ رسالت و هدایت امت اسلامی جهت رساندن به سر منزل سعادت و خوشبختی را عهده دارند.

وی درخصوص تقارن رحلت پیامبر(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) با شب یلدا گفت: به ‌دلیل تغییر زمانی ماه‌های قمری که چند روز کمتر از ماه‌های شمسی است گاهی شاهد همزمانی ایام آیینی و فرهنگی بوده‌ایم. ما از تاریخ کشور خود جدا نیستیم و این در حالیست که دین ما بعضی از اعمال چون عید نوروز را که از ایران باستان به یادگار مانده ‌است را تایید کرده اما این دلیل بر جدایی ما از هویت دینی نمی‌شود.

امام جمعه شهرستان فومن ادامه داد: یک مسلمان با هویت دینی هیچ زمانی دین خود را با خواسته نفسانی معاوضه نمی‌کند. چون نشانه مومن این است که به هنگام شادی و غم خود را با ائمه دین مطابقت دهد و بر همه ما واجب است که ایام شهادت را پاس و خلاف شئونات دینی رفتار نکنیم.

وی اضافه کرد: برگزاری مراسم شب یلدا را می توان به دو شب دیگر که اول ربیع الاول و هجرت پیامبر از مکه به مدینه است، موکول کرد.

وی با بیان اینکه اسلام مخالف شادی کردن نیست، تصریح کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید صورت‌های آنها شاداب است و امیرالمومنین(ع) می‌فرماید غمتان در دل و شادی بر لب است و در اسلام اعیاد بزرگی چون عید فطر، قربان، غدیر خم و جمعه و ولیمه برای ازدواج، زیارت و… وجود دارد که با شادی همراه است و همواره شادی در اسلام بر امور دینی غلبه دارد.

حجت الاسلام صفوی تصریح کرد: گرامیداشت ایام دینی و کیفیت برگزاری دو مقوله است که هر مسلمان باید به وظیفه شرعی خود عمل کند و هر فرد براساس درجه تعهدی که به دین دارد به آن پایبند است، مسئولین بایستی ارائه طریق دهند تا مراسمات از راه‌های صحیح برگزار شود.

امام جمعه شهرستان فومن در پایان خواستار اهمیت بیشتر به این ایام الله و شرکت در مراسمات دینی شد و گفت: افراد باید در همه امور تقوای الهی را رعایت کنند همانگونه که از امام صادق(ع) در مورد تقوا پرسیدند، فرمود؛ جایی را که خداوند دوست می دارد شما را بیند و جایی را که دوست ندارد حاضر نباشید./بهجت نیوز

Share