مدیر کل استاندارد گیلان

استفاده از افزودنی های شرم آور در نان روده های مردم را نشانه گرفته

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیر کل استاندارد گیلان گفت:استفاده از افزودنی های شرم آور در نان ها روده های مردم را نشانه گرفته اند.محمد علی یوسفی با اشاره به افزایش قیمت نان و انتظار مردم از افزایش کیفیت نان گفت:به نظر می رسد چون نانواییان یک سال است که انتظار افزایش قیمت نان را می کشند و این افزایش قیمت چند روز گذشته اعمال شد،در ابتدا صاحبان واحدهای نانوایی افزایش درآمد شان را صرف هزینه هایی می کنند که در گذشته متحمل شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیر کل استاندارد گیلان گفت:استفاده از افزودنی های شرم آور در نان ها روده های مردم را نشانه گرفته اند.

usefiG_1873محمد علی یوسفی با اشاره به افزایش قیمت نان و انتظار مردم از افزایش کیفیت نان گفت:به نظر می رسد چون نانواییان یک سال است که انتظار افزایش قیمت نان را می کشند و این افزایش قیمت چند روز گذشته اعمال شد،در ابتدا صاحبان واحدهای نانوایی افزایش درآمد شان را صرف هزینه هایی می کنند که در گذشته متحمل شدند.

وی اضافه کرد: یکی از دلایل مهمی که هزینه تولید نان برای نانواییان گران تمام می شود این است که از دستگاههای دورانی برای پخت نان استفاده می کنند و به این ترتیب با وجود این دستگاهها بهره گیری از انرژی در نانوایی ها بالا می رود.

یوسفی افزود: در گذشته برخی از واحدهای نانوایی به جای اینکه به فکر پایین آوردن هزینه هایشان با اصلاح ماشین آلات پخت نان باشند،افزودنی های شرم آوری مانند جوهر بلانکیت در نان های لواش می ریختند که البته این واحدها همان روزها شناسایی شدند و از انجام این تخلفات در استان جلوگیری شد.

مدیر کل استاندارد گیلان خاطرنشان کرد: هنوز هم برخی از واحدهای نانوایی که نان بربری پخت می کنند بی توجه به سلامت مردم جوش شیرین در خمیر نان می ریزند و به این ترتیب سلامتی روده های مردم را نشانه می گیرند.

وی ادامه داد:در حال حاضر نان در گیلان به روش سنتی تهیه می شود این در حالیست که سازندگان ماشین آلات کم نظیری را در استان سراغ داریم که استفاده از ماشین آلاتشان می تواند در ارتقای کیفیت نان موثر باشند.

مهندس یوسفی گفت: از این پس برای پخت نان سالم و بهداشتی در گیلان باید نظارت های محکمتری صورت بگیرد./ایسنا

Share