استاد دانشگاه عربستانی:مقام ابراهیم (ع) جا به جا شود

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یک استاد دانشگاه ام القری در عربستان پیشنهاد داده است که مقام ابراهیم (ع) را از جای فعلی آن به انتهای صحن مطاف منتقل کنند! عبدالعزیز الحربی، استاد دانشگاه ام القری و رییس مجمع جهانی زبان عربی، با این استدلال که وجود مقام در وسط صحن […]

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یک استاد دانشگاه ام القری در عربستان پیشنهاد داده است که مقام ابراهیم (ع) را از جای فعلی آن به انتهای صحن مطاف منتقل کنند!

تازه‌ترین ابتکار عربستان: جابجایی مقام ابراهیم (ع)!عبدالعزیز الحربی، استاد دانشگاه ام القری و رییس مجمع جهانی زبان عربی، با این استدلال که وجود مقام در وسط صحن مطاف باعث ازدحام طواف کنندگان و ایجاد زحمت برای نمازگزاران می شود خواستار این جابجایی شده است.

وی افزود: هیچ متن شرعی در دست نداریم که انتقال این مقام را جایز نداند، بلکه اساسا مکان آن در جوار کعبه است که همین به معنای صحیح نبودن مکان فعلی آن می باشد!

روزنامه مکه که مصاحبه این استاد دانشگاه را چاپ کرده، می نویسد: این پیشنهاد با واکنش های مختلفی روبرو شده است. تعدادی با آن موافقت کرده اند و تعدادی نیز به منظور حفظ هویت مکه و میراث دینی و تاریخی آن با پیشنهاد مزبور مخالف هستند و عده ای نیز با بیان این که انتقال مقام فقط در حال ضرورت جایز است نظری میانه ارایه داده اند.

گفتنی است مجله تایمز آمریکا قبلا اعلام کرده بود که ۹۸ درصد از مکان های دینی و تاریخی مکه، پس از سال ۱۹۸۵ به طور کامل تخریب شده اند که خانه پیامبر گرانقدر اسلام (ص) و اصحابش از آن جمله است.

این روزنامه آمریکایی خاطرنشان کرد: یکی از مقامات سعودی با طرحی ۶۰ صفحه ای پیشنهاد تغییرات گسترده را مطرح کرده است که انتقال آرامگاه پیامبر اکرم (ص) به جای دیگر یکی از آنهاست.

دولت عربستان سعودی طرح توسعه حرمین شریفین مکه و مدینه را با وجود موج اعتراضات داخلی و خارجی آغاز کرده و در حال اجرای آن است.

/العالم

Share