در ششمين نشست كارگروه توسعه صادرات غيرنفتي

از برگزاری کمیته راهبردی صادرات در آستارا استقبال می‌کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،ششمین نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی به ریاست استاندار گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،ششمین نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی به ریاست استاندjpg2747ار گیلان برگزار شد.

دکتر محمدعلی نجفی با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت‌های صادراتی در کشور روسیه تصریح کرد : باتوجه به مشکلات ایجاد شده در روابط روسیه با غرب و فرصت‌های صادراتی ایجاد گردیده برای کشورمان متأسفانه از این ظرفیت به خوبی استفاده نشد که البته بخشی از آن ناشی از مشکلاتی مرتبط با کشور روسیه است.

وی با اشاره به ۴ دیدار دکتر روحانی با رئیس جمهور کشور روسیه خواستار افزایش میزان حجم صادرات دو کشور شد و افزود : اکنون کشور روسیه باتوجه به تحریم‌های غرب به وضعیتی مشابه کشورمان دچار گردیده و این فرصتی برای گیلان و استان‌های شمالی در جهت توسعه صادرات است.

نماینده عالی دولت در گیلان از برگزاری موفق نمایشگاه توانمندی‌های ایران در آستاراخان روسیه خبرداد و افزود : این نمایشگاه با محوریت استان گیلان و با هدف توسعه افزایش صادرات کشورمان به روسیه و توسعه روابط تجاری دو جانبه برگزار شد.

دکتر نجفی از برگزاری نشست خود با سفیر ایران در روسیه اشاره کرد و افزود : گسترش روابط تجاری، اقتصادی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در مسیر سازنده و رو به پیشرفتی قرار دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خوب گمرک استان اظهار داشت : باتوجه به توانمندی و ظرفیت‌های خوب استان باید از این استعدادها در جهت توسعه استان بهره گیریم.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت برگزاری منظم جلسات توسعه صادرات غیرنفتی استان تأکید کرد و افزود : از برگزاری کمیته راهبردی صادرات در آستارا استقبال می‌کنیم.

استاندار گیلان همچنین  بر حضور مجدانه سازمان بنادر و کشتیرانی در جهت توسعه صادرات استان تأکید کرد و افزود : باید پایانه مناسبی برای صادرات گل و گیاه ایجاد گردد تا انشاء ا… شاهد رونق این بخش باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خوب استان در بخش کشاورزی و تولید گل و گیاه اظهار داشت : با توسعه این بخش خواهیم توانست بخش عظیمی از مشکل اشتغال استان را حل کنیم.

استاندار گیلان همچنین بر ضرورت حل مشکل چای سنواتی تأکید کرد و افزود : باتوجه به خشکسالی اخیر و آسیب دیدگی بخشی از باغات و تولید کم نباید شاهد باقی ماندن این محصول در سال جاری باشیم .

نماینده عالی دولت در گیلان به استقبال مردم از مصرف چای داخلی اشاره کرد و افزود : عدم استفاده از سموم و پایین بودن آفات در باغات چای در قیاس با سایر کشورها از جمله مزایای این محصول مهم می‌باشد که موجبات استقبال مصرف کنندگان را به چای داخلی فراهم کرده است.

استاندار گیلان از حمایت دولت به منظور هرس و اصلاح باغات چای خبر داد : هرس و اصلاح باغات از جمله اقدامات مهمی به شمار می‌رود که کشاورزان عزیز باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان با مخالفت شدید از ورود چای سنواتی و مصرف آن در داخل کشور اظهار داشت : از نیروهای انتظامی و نظارتی می‌خواهم تا با این متخلفین که ریشه تولید را نشانه گرفته‌اند و در صدد ضربه زدن به آن هستند به شدت برخورد کنند.

Share