نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر خبرداد

اختصاص ۴۷۰میلیون تومان اعتبار جهت بازسازی مساجد و بقاع روستایی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مبلغ ۴۷۰ میلیون تومان از طریق استانداری گیلان برای امور بازسازی مساجد و بقاع روستایی در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مبلغ ۴۷۰ میلیون تومان از طریق استانداری گیلان برای امور بازسازی مساجد و بقاع روستایی در نظر گرفته شده است.ghorbani (19)

محمدحسین قربانی عصر امروز در جلسه فوق‌العاده فرمانداری این شهرستان در جمع مدیران اظهار کرد: رؤسای ادارات باید از هم‌افزایی شهرستان به نحو مطلوب استفاده کنند.

وی با بیان اینکه هم‌افزایی روسای ادارات در شهرستان کم‌رنگ است، افزود: بر اساس ابهاماتی که معاون راهبردی رئیس‌ جمهور در تخصیص اعتبارات تبصره ۲۲ به مصوبات کمیته شهرستان داشت، این جلسه برگزار شده است.

سخنگوی گروه بهداشت و درمان مجلس درباره تجمیع پروژه‌های راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی گفت: مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان برای ایستگاه‌های پمپاژ روستایی لب‌دریا لسکوکلایه، محسن‌آباد دستک وخوشکاروندان در نظر گرفته شده است.

وی درباره بازسازی گلزار شهدای آستانه‌اشرفیه نیز تصریح کرد: از محل تبصره ۲۲ ماده ۱۸۰، مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان اختصاص داده‌ شده است.

قربانی با اشاره به اینکه تاکنون مبلغ ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از اعتبارات جذب‌ شده است، خاطرنشان کرد: تا پایان دی‌ ماه امسال مبلغ ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از تبصره ۲۲ در اختیار شهرستان آستانه‌اشرفیه قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سال آینده تبصره ۲۲ ماده ۱۸۰ از دو درصد به سه درصد خواهد رسید، افزود: مبلغ ۴۷۰ میلیون تومان از طریق استانداری گیلان برای امور بازسازی مساجد و بقاع روستایی در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر به‌ ضرورت راه‌اندازی پایگاه اورژانس در روستای لاکوژده اشاره کرد و یادآور شد: اعتبارات لازم برای احداث این پایگاه فراهم‌ شده و از محل اعتبارات جذب نشده نیز مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال برای تسریع در این کار اختصاص‌ یافته است.

رئیس اداره راه و شهرسازی آستانه‌اشرفیه نیز در این نشست گفت: امسال ۱۴ پروژه این اداره با هزینه ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به پایان رسیده است و هفت پروژه نیز با اعتبار یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در حال اتمام است.

فرهاد دلدار ادامه داد: ۴۰ کیلومتر از جاده‌های روستایی آستانه‌اشرفیه علاوه بر زیرسازی آسفالت شده و شش پروژه دیگر نیز به مجموع پروژه‌های ما اضافه شده است.

فرماندار آستانه‌اشرفیه نیز با اشاره به تلاش‌های مسئولان ادارات در جذب اعتبارات گفت: باید تلاش کنیم رضایت‌مندی مردم را در توسعه شهری و بخش‌های عمرانی، کشاورزی و… جلب کنیم.

حسین اسماعیلیان، به چالش‌های بخش راه و کشاورزی اشاره کرد و افزود: ما خادمان مردم باید سیاست‌های دولت را برای پیشرفت و اقتصاد مقاومتی سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود مسئولان شهرستان با جدیت در خدمت به مردم و نظام تلاش بیشتری داشته باشند.

فرماندار آستانه‌اشرفیه از شهردار این شهر خواست تا احداث ساختمان و تخریب مغازه تملکی خود در تنها پل کابلی استان که روی سفیدرود در منطقه کورکا ساخته می‌شود تسریع دهد.

در نشست مذکور هر کدام از مسئولان اداره جهاد کشاورزی، هلال‌ احمر، آبفای روستایی، آموزش‌ و پرورش و شهرداری آستانه‌اشرفیه درباره میزان اعتبارات تخصیص‌یافته مطالبی را بیان کردند.

/فارس

Share