نماینده مردم فومن و شفت خبرداد

اختصاص ۵۵۰ میلیارد تومان برای سد لاسک/گازرسانی به ۸۸ روستا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ناصر عاشوری در کمیته برنامه‌ریزی شهرتان فومن با اشاره به کاهش بودجه‌های عمرانی و ۳۰ درصدی قیمت نفت، اظهار کرد: شرایط مالی کشور در سال ۹۳ موجب کاهش بودجه‌های عمرانی شد.

باید پذیرفت در شرایط رکود اقتصادی بازار بورس کشور نمی تواند با رشد روبرو شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه آینده مجلس بررسی لایحه بودجه ۹۴ است.

ashoori-fooman1409 (9) ناصر عاشوری در کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان با اشاره به کاهش بودجه‌های عمرانی و ۳۰ درصدی قیمت نفت، اظهار کرد: شرایط مالی کشور در سال ۹۳ موجب کاهش بودجه‌های عمرانی شد.

وی با بیان اینکه هزینه‌های جاری در حوزه بهداشت و درمان و حوادث غیرمترقبه مهم هستند، افزود: دولت برای کاهش کسری بودجه بودجه‌های عمرانی پروژه‌های زیر ۷۰ درصد پیشرفت را کاهش داده است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، برنامه آینده مجلس را بررسی لایحه بودجه ۹۴ عنوان کرد و گفت: در این لایحه قیمت نفت بشکه‌ای ۸۰ دلار در نظر گرفته شده است.

وی راه خروج رکود پروژه‌های عمرانی را در واگذاری به بخش خصوصی و اجرا به صورت فاینانس‌های داخلی عنوان کرد و متذکر شد: سیاست دولت و مجلس در زنده نگه داشتن پروژه‌های مستمر مانند گازرسانی، آبرسانی و راه روستایی و پروژه‌های با پیشرفت بالای ۷۰ درصد است.دیارمیرزا

عاشوری از ۱۲۰ کیلومتر آسفالت راه روستایی در فومن و شفت خبر داد و افزود: ۶۰ کیلومتر در فومن و ۶۰ کیلومتر راه در شفت آسفالت می‌شوند.

وی تعطیلی سه ساله پروژه‌های گازرسانی را در نبود منابع مالی دانست و گفت: پروژه‌ها برای اتمام کار به پیمانکاران بخش خصوصی واگذار شده است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی گازرسانی به ۸۸ روستای این دو شهرستان را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و ادامه داد: ۵۹ روستا سهم فومن و ۲۹ روستا سهم شفت است که پس از واگذاری به پیمانکار در کمتر از یک سال به بهره‌برداری می‌رسد و توصیه ما بر واگذاری پروژه‌ها به پیمانکاران با سابقه و قوی برای تسریع در انجام کار است.

عاشوری با تصریح بر اینکه از ۳۰ میلیارد تومان ۸۰ درصد به پروژه جاده فومن‌ ـ‌ شفت‌ ـ‌ سراوان اختصاص پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: اداره‌ها باید در پروژه‌ها به یکدیگر یاری برسانند تا کارها تسریع پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه پروژه راه ماسوله‌ ماجلان و پروژه‌های آبرسانی شهرستان در حال پیگیری است، یادآور شد: سالن ورزشی رودپیش، استخر شنای فومن با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان برای تعمیر و تجهیز و سالن ورزشی ماکلوان با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومانی برای ساخت در حال پیگیری است.دیارمیرزا

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس اختصاص ۵۵۰ میلیارد تومان برای سد لاسک را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و گفت: این پروژه به صورت فاینانس به پیمانکار داخلی واگذار شده و در یک ماه آینده همزمان با بهره‌برداری از سد آیت‌الله بهجت فومنی (ره) کلنگ‌زنی می‌شود.

وی اضافه کرد: از سوی شرکت نئوپان فومنات ۸۰۰ میلیون تومان برای ساخت سیلوی مصلای نماز جمعه آیت‌الله بهجت فومنی (ره) اختصاص پیدا کرده است و مجتمع بزرگ فرهنگی آیت‌الله بهجت نیز در فومن با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان ساخته می‌شود.

فرماندار فومن نیز در نشست مذکور با اشاره به پیشرفت پروژه‌های عمرانی به‌ویژه در آسفالت گفت: آسفالت ۶۰ کیلومتر راه روستایی پس از شرایط بد جوی انجام می‌شود.

اسماعیل قربان‌زاده پل ورودی فومن را یکی از مطالبات مردم دانست و افزود: ۵۰۰ میلیون تومان برای آسفالت خیابان آیت‌الله کاشانی فومن اختصاص یافته که به بهره‌برداری می‌رسد.

وی یادآور شد: پس از واگذاری گازرسانی ۵۹ روستای فومن به پیمانکار، دیگر روستای بدون گاز بالای ۲۰ خانوار در فومن وجود نخواهد داشت.

/فارس
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share