استاندار در دیدار با معاون وزارت امور خارجه پیگیری کرد

احداث پل عابر پیاده و ماشین رو برای تسهیل ارتباط با جمهوری آذربایجان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار به منظور پیگیری مباحث مرتبط با توسعه‌ی روابط گیلان با جمهوری آذربایجان با معاون آسیا، اقیانوسیه و مشترک المنافع وزارت امور خارجه دیدار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار به منظور پیگیری مباحث مرتبط با توسعه‌ی روابط گیلان با جمهوری آذربایجان با معاون آسیا، اقیانوسیه و مشترک المنافع وزارت امور خارجه دیدار کرد.najafi_9872

در این دیدار در زمینه‌ی پیگیری حذف دریافت روادید اتباع ایرانی برای ورود به جمهوری آذربایجان، تمدید تفاهم نامه صدور پروانه گذر مرزی برای مرزنشینان دو کشور تا عمق ۴۵ کیلومتری ، فعال سازی بازارچه مشترک مرزی آستارا از طریق احداث پل پایانه مرزی، شبانه‌روزی کردن فعالیت گمرکات دو کشور و گسترش روابط درخصوص برپایی نمایشگاه‌های تخصصی جمهوری اسلامی ایران در باکو مباحثی را مطرح کرد.

دکتر نجفی با بیان اینکه تنها راه ارتباطی با کشور جمهوری آذربایجان از طریق آستارا یک دهنه پل با قدمت بالا می‌باشد گفت : احداث پل عابر پیاده و پل ماشین روی جدید در تسریع صادرات و واردات وترانزیت مؤثر و مفید است.

وی همچنین از پیگیری‌های وزارت خارجه برای بهبود روابط استانهای مرزی با استانهای مرزی کشورهای هماسیه بویژه گیلان با جمهوری آذربایجان و استانهای جنوبی روسیه قدردانی کرد.

استاندار گیلان به توافقات سازنده روسای جمهور ایران وآذربایجان در سفر دکتر روحانی به باکو اشاره کرد وگفت :بخشی ازمفاد این توافقات مربوط به استان گیلان است از اینرو استانداری گیلان خود را متعهد میداند تا دست یابی به نتایج پیش بینی شده تمام تعهدات مربوطه  را به خوبی اجرا کند.

دکترنجفی تاکید کرد : توسعه روابط گیلان با استانهای جمهوری آذربایجان در راستای تقویت روابط دوکشور همسایه است  .

Share