ناظر گمرکات استان گیلان در گفتگوی اختصاصی با دیارمیرزا خبرداد

اجرای پایلوت سیستم آنلاین اطلاعات در گمرگات گیلان و آستراخان

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیار میرزا شهبازی گفت:در جلسه با مدیر گمرک آستراخان به این نتیجه رسیدیم که تفاهمنامه گرمکی ایران و روسیه بصورت پایلوت در دو استان گیلان و آستراخان اجرایی شود.

IMG_6127اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیار میرزا شهبازی گفت:در جلسه با مدیر گمرک آستراخان به این نتیجه رسیدیم که تفاهمنامه گرمکی ایران و روسیه بصورت پایلوت در دو استان گیلان و آستراخان اجرایی شود.

محمد شهبازی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی دیارمیرزا به آستراخان ,درخصوص ارزیابی خود از سفر هیات اقتصادی ایران به آستراخان که همزمان با برپایی نمایشگاه توانمندی های اقتصادی ایران در آستراخان انجام گرفته بود اعلام داشت :در این سفر چندین دیدار با تجار روسی و ایرانی برگزار شد و در این دیدارها مشکلات کمرگی تجار مورد بررسی قرار گرفت.
ناظر گمرکات استان گیلان  از ارائه مشکلات تجار ایرانی در آستراخان به مسئولان گمرگ آستراخان خبر داد و افزود:در این دیدارها مشکلات تجاری ایرانی هنگام ورود به بنادر آستارا و انزلی نیز مورد بررسی قرار گرفت و درصدد رفع انها خواهیم بود.

وی با بیان اینکه توافقات صورت گرفته بین دو منطقه مرزی در برطرف کردن مشکلات تجار نقش بسزایی دارد تصریح کرد:چندی پیش تفاهمنامه ای بین گمرک چمهوری اسلامی ایران و گمرک روسیه در زمینه تبادل اطلاعات امضا شد تا سیستم انلاین اطلاعات اجرایی شود و در جلسه با مدیر گمرک آستراخان به این نتیجه رسیدیم که این تفاهمنامه بصورت پایلوت در دو استان گیلان و آستراخان اجرایی شود.
شهبازی در ادامه افزود: سیستم آنلاین اطلاعات در حذف تشریفات زائد تجار بسیار تاثیرگذار خواهد بود و روند ترخیص کالا بین دو گمرک سریعتر و عملیاتی تر می شود.
ناظر گمرکات استان گیلان با بیان اینکه دو مسئله تسهیل تشریفات گمرکی و هزینه در تجارت از اهمیت بالایی برخوردار است اظهار کرد:عزم جدی برای به حداقل رساندن هزینه ها و همچنین کاهش تشریفات صادراتی داریم و از تجار نیز این انتظار می رود با سیستم های جدید نصب شده در گمرکات ایران که یکی از مهمترین آنها اظهار از راه دور است آشنایی بیشتری پیدا کنند.

Share