وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرداد

اجرای طرح عدالت فرهنگی و ساخت ۳۰۰ سالن سینما در کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اجرای طرح عدالت فرهنگی خبر داد و گفت: با این طرح می توان به توزیع متوازن امکانات فرهنگی در نقاط مختلف ایران اسلامی امیدوار بود. این طرح به مجلس ارایه شده و مورد قبول نمایندگان نیز قرار گرفته است.

علی جنتی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اجرای طرح عدالت فرهنگی خبر داد و گفت: با این طرح می توان به توزیع متوازن امکانات فرهنگی در نقاط مختلف ایران اسلامی امیدوار بود.

علی جنتیعلی جنتی که به استان فارس سفر کرده است، روز شنبه در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان لامرد گفت: این طرح به مجلس ارایه شده و مورد قبول نمایندگان نیز قرار گرفته است.

او درباره پیرامون نحوه اجرای این طرح گفت: طرح عدالت فرهنگی به این معنی است که امکانات فرهنگی را به طور وسیع و گسترده میان تمام مردم با اولویت بخشی به نقاط محروم توزیع کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: برای نمونه اکنون ۳۰۰ شهر فاقد سینما وجود دارد و از این رو تلاش می کنیم برای رفع این کبود، سالن های ۳۰۰ نفره در این شهرها ایجاد و آنها را به سیستم دیجیتال تجهیز کنیم.

جنتی گفت: تلاش می کنیم در آینده بودجه های پایتخت را به سمت نقاط محروم و شهرستان ها هدایت کنیم اما از آنجا که ایران اسلامی کشوری بزرگ است، برای رسیدن به هدف با توجه به محدودیت در منابع و امکانات نیاز است که بخش خصوصی و اصحاب فرهنگ و هنز نیز وارد میدان شوند.

جنتی درباره تقویت بنیه اقتصادی اهالی هنر و فرهنگ نیز گفت: ضمن حمایت جدی از صندوق اعتباری هنرمندان و خبرنگاران تلاش داریم این صندوق را با مشارکت بخش خصوصی فعالتر کنیم.

وزیر ارشاد اسلامی وعده داد با مشارکت بخش خصوصی و واگذاری برنامه ها و فعالیت ها به اصحاب فرهنگ هنر، بتوان شعار امسال مبنی بر «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» را محقق کرد.
/فارس

Share