توسط استاندار گیلان صورت گرفت

ابلاغ ۴۰ برنامه دارای اولویت برای جذب سرمایه گذاری خارجی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، استاندار امروز در بخشنامه ای به مدیران دستگاههای اجرایی ۴۰ برنامه دارای اولویت به منظور حمایت، تسهیل و تسریع در امر جذب سرمایه‌گذاری خارجی را در گیلان ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، استاندار امروز در بخشنامه ای به مدیران دستگاههای اجرایی ۴۰ برنامه دارای اولویت به منظور حمایت، تسهیل و تسریع در امر جذب سرمایه‌گذاری خارجی را در گیلان ابلاغ کرد.

najafi-ebl دکتر نجفی در این بخشنامه با اشاره به اینکه در یکسال گذشته مرکز خدمات سرمایه‌گذاری با همکاری دانشگاه‌ها و نمایندگان تام‌الاختیار دستگاههای اجرائی، ۱۲۰ برنامه به منظور حمایت، تسهیل و تسریع در جذب سرمایه‌گذاری خارجی تهیه کرده است که ۴۰برنامه اولویت بیشتری دارند نوشته است  : ضروری است، نظر نهایی دستگاه ها در راستای اقدامات اجرایی و بودجه عملیاتی متناسب با این برنامه ها حداکثر تا پایان آذرماه ، به دبیرخانه این مرکز در اداره کل امور اقتصادی و دارایی ارسال گردد.

در بخشنامه دکتر نجفی خاطرنشان شده است :تلاش و عملکرد مدیران در زمینه تسهیل و حمایت از سرمایه‌گذاری و نقش آنان در بهبود فضای کسب و کار به عنوان یک شاخص اصلی در ارزیابی عملکرد شان لحاظ می شود .

ارائه فرصت های سرمایه گذاری خارجی به رایزنهای اقتصادی وبازرگانی کشورهای مختلف بوی‍ژه روسیه ، حاشیه دریای خزر ،عربی ،ترکیه وچین ؛تکمیل بانک اطلاعات سرمایه گذاران خارجی ،افزایش بهره مندی از ظرفیت رسانه ها ،مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ،اولویت قراردادن پروژه های گردشگری ، دریا محور ،صنایع چوبی ،فولادی وصنایع تبدیلی،توسعه صادرات محصولات کشاورزی و فرآورده های گل وگیاه ، صنایع هایتک و دانش بنیان ،توریسم درمانی ،فراهم کردن زیرساختهای لازم در شهرکهای صنعتی،  رفع مشکلات مربوط به حقوق مالکیت وصدور مجوزها  ،بهره گیری از ظرفیت نمایندگی وزارت خارجه جهت تعامل با سفارتخانه ها ، فعال کردن کارگروه های مشترک اتاق بازرگانی ،مراکز خدمات سرمایه گذاری ومنطقه آزاد با کشورهای همسایه از مهمترین  برنامه هایی است که استاندار گیلان ابلاغ کرده است .

در بخشنامه تعیین برنامه های دارای اولویت سرمایه گذاری خارجی ، همچنین با تاکید بر اینکه نمایندگان تام الاختیار دستگاه های اجرایی موظفند در روزهای زوج در مرکز خدمات سرمایه گذاری مستقر در اداره کل امور اقتصادی و دارایی حضور یابند آمده است : افرادمعرفی شده، مسئولیت پیگیری و انجام امور محول شده توسط مرکز را در حوزه دستگاه اجرایی خود دارند وباید اختیارات لازم به آنان تفویض شده باشد.

رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان تاکید کرده است :  اطلاع رسانی و ارائه مشورت‌های لازم به سرمایه گذاران در ارتباط با پذیرش و حمایت از سرمایه‌گذاری ، همکاری لازم در امور مربوط به اعطـای مجوزهای مورد نیاز سرمایه گذاران از جمله اعلامیه تأسیس، مجوز سازمان حفاظت محیط‌زیست، پروانه‌های انشعاب مربوط به آب، برق، گاز و تلفن، پروانه اکتشاف و استخراج معادن  و امور مربوط به سرمایه‌گذاری در مراحل پس از صدور مجوز شامل ثبت شرکت مشترک، ثبت سفارش برای ورود ماشین‌آلات و تجهیزات،  ورود و خروج سرمایه، مسایل گمرکی و مالیاتی بر عهده نمایندگان تام‌الاختیار یا بالاترین مقام دستگاه اجرایی ذیربط در این مرکز است.

گفتنی است : براساس قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی، مصوب سال ۱۳۸۱کشور، دبیرخانه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی استان، به منظور حمایت، تسهیل و تسریع در امر جذب سرمایه‌گذاری خارجی، در محل اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان تشکیل گردیده است. این مرکز ضمن انجام امور تفویضی از سوی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی وزارت امور اقتصادی و دارایی و اعمال اختیارات مربوطه، مرجع هماهنگی بین دستگاههای اجرایی و نهادهای مرتبط در راستای شناسایی مشکلات و رفع آنها و همچنین تسهیل و تسریع در دریافت مجوزهای لازم جهت سرمایه‌گذاری خارجی می‌باشد.
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبارک وچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share