واکنش فرمانداری آستانه‌اشرفیه به اظهارات دکتر قربانی

آیا یک مدیر لایق، توان انتخاب یک معاون لایق را ندارد؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،آیا ۲۲ ماه اداره نمودن فرمانداری بدون معاون(یک سال در زمان فرماندار سابق و ده ماه در زمان فرماندار فعلی)، در ادامه این عقب‌ماندگی عمرانی مطرح شده از سوی جنابعالی، تأثیرگذار بوده است؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا روابط عمومی فرمانداری آستانه‌اشرفیه نسبت به اظهارات دکتر محمدحسین قربانی نماینده مردم آستانه‌اشرفیه درخصوص ضعف بخش عمرانی فرمانداری این شهرستان واکنش نشان داد و جوابیه زیر را در پرتال فرمانداری قرار داد.
در این جوابیه آمده است:

IMG09435095جناب آقای دکتر قربانی نماینده محترم مردم شریف آستانه‌اشرفیه و بندرکیاشهر در تاریخ ۱۳۹۳/۹/۱۵ طی مصاحبه ای با خبرنگار محترم خبرگزاری آریا عنوان نموده‌اند:«فرمانداری آستانه‌اشرفیه در بخش توسعه عمران از عقب‌ماندگی رنج می‌برد و با توجه به فضای موجود و کارهای عقب‌مانده کشور و رسیدن به شاخص‌های توسعه، نیازمند مدیریت قوی در بخش عمرانی و توسعه هستیم.» روابط عمومی فرمانداری شهرستان با توجه به دریافت بازخوردهای اجتماعی حاصل از انتشار مصاحبه فوق‌الذکر در سایت‌های مختلف، مجموعه سؤالات ذیل را مطرح نموده و از جناب آقای دکتر قربانی درخواست دارد که جهت تنویر افکار عمومی، به شبهات ایجاد شده، پاسخ فرمایند:

۱- ملاک و شاخص‌های جنابعالی مبنی بر عقب‌ماندگی فرمانداری در بخش توسعه و عمران چه بوده است؟ و راهکارتان به‌عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برای برون‌رفت از این مشکل، چیست؟

۲- با فرض صحیح بودن سخنانتان در خصوص عقب‌ماندگی فرمانداری در بخش توسعه و عمران، آیا فرمانداری را یک دستگاه اجرایی (عمرانی) می دانید یا اینکه براساس وظایف تکلیفی یک دستگاه حاکمیتی و نظارتی؟

۳- تأخیر چندین ساله در تکمیل پروژه‌های مهم و حیاتی شهرستان از جمله جاده چهار بانده آستانه‌اشرفیه به بندرکیاشهر(حدود ۱۵ سال) و پل کابلی ورود شهر آستانه‌اشرفیه(حدود ۵ سال) به‌عنوان شاهرگ‌های ارتباطی شهرستان و اتمام طرح توسعه حرم مطهر سید جلال الدین اشرف (ع)(حدود ۱۳ سال) که می‌تواند منشأ خیر و برکاتی زیادی برای شهرستان باشد، و سایر پروژه‌های مهم ناتمام شهرستان از جمله در بخش‌های آبرسانی، گازرسانی، راهسازی و… به علت ضعف واحد عمران فرمانداری می‌باشد یا ناشی از کمبود اعتبارات دولتی در این بخش و یا …؟

۴- آیا ۲۲ ماه اداره نمودن فرمانداری بدون معاون(یک سال در زمان فرماندار سابق و ده ماه در زمان فرماندار فعلی)، در ادامه این عقب‌ماندگی عمرانی مطرح شده از سوی جنابعالی، تأثیرگذار بوده است؟

۵- اگر جوابتان مثبت است، با توجه به دغدغه‌های جنابعالی در این زمینه، آیا ۲۲ ماه تأخیر در انتصاب یک نفر برای این پست را، جایز می دانید؟ اگر جوابتان منفی است، دلیل این همه حساسیت جهت انتصاب یک نفر به‌عنوان معاون فرماندار که فاقد اختیارات فرماندار است، چیست؟ و به استناد مصاحبه شما مبنی بر بررسی گزینه‌های زیاد در طی این ۲۲ ماه (یک سال در زمان فرماندار سابق و ده ماه در زمان فرماندارفعلی)، رویکرد جنابعالی نظارتی است یا حمایتی؟

۶- با توجه به اذعان شما در همین مصاحبه به تعهد و تجربه مناسب مدیریتی آقای اسماعیلیان فرماندار شهرستان:« با همت و تلاش ما و هماهنگی مجموعه استانداری و مجلس و وزارت کشور فردی متعهد و ارزشی با سابقه حضور در عرصه جهبه و جنگ، خانواده شهید، برادر شهید و از نیروهای مفید در عرصه مدیریت استان، به‌عنوان فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه انتخاب گردید که سابقه مدیریت فرمانداری را داشته است.» چرا در انتخاب گزینه‌های موردنظر معاونت فرمانداری، همراهی بیشتری با فرماندار صورت نگرفته تا آقای اسماعیلیان با کمک معاون خود در طی این ده ماه سپری شده از عمر خدمتگزاری به‌عنوان فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه، عقب‌ماندگی‌های عمرانی سال‌های گذشته شهرستان را جبران نماید؟ آیا یک مدیر لایق، توان انتخاب یک معاون لایق برای اجرای سیاستهای ابلاغی را ندارد؟

۷- آقای دکتر قربانی، با توجه به دغدغه‌های شما در خصوص وضعیت عمرانی شهرستان، بهتر نیست که همانند فرمانداری‌های لاهیجان، لنگرود، آستارا، بندر انزلی، تالش و رشت و … تلاش نمائید تا پست معاونت عمرانی در فرمانداری شهرستان آستانه‌اشرفیه ایجاد گردد تا فرمانداری با دو واحد مستقل معاونت سیاسی و عمرانی، بتواند با توان و قدرت بیشتری بر وضعیت اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و عمرانی شهرستان، مدیریت و نظارت نماید؟

 

Share