محمد جعفرزاده ایمن آبادی

قهر مسئولان با پرطرفدارترین تیم شمال کشور و آشتی ناگهانی با سپیدرود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا داماش و سپیدرود دو تیم پرطرفدار و نام آشنا برای فوتبال دوستان گیلانی به شمار می آیند اما این روزها هر کدام در شرایط و جایگاه خاصی از لحاظ مالی ،حمایتی و … بهره مندند.

قهر مسئولان با پرطرفدارترین تیم شمال کشور و آشتی ناگهانی با سپیدرود

داماش و سپیدرود دو تیم پرطرفدار و نام آشنا برای فوتبال دوستان گیلانی به شمار می آیند اما این روزها هر کدام در شرایط  و جایگاه خاصی از لحاظ مالی ،حمایتی و … بهره مندند.۱۴۷۶۲۶۹_۷۳۸۵۶۶۸۵۶۱۷۱۹۲۱_۶۷۷۰۶۷۴۳۲_n

داماش تیمی که ادامه دهنده مسیر صحیح پگاه گیلان در پرورش و رشد بازیکنان فوتبال از سنین پایه بود و به گفته بسیاری از فوتبال دوستان, نسل جدیدی از فوتبال را در استان گیلان و علی الخصوص درمرکز شهر به وجود آورد پس از چند سال موفق و حضور بزرگان فوتبال ایران همچون مهدی مهدوی کیا و پرورش جوانانی همچون علیرضا جهانبخش که امروزه در سطح اول فوتبال اروپا می درخشد با خبر دستگیری مالک و سرمایه گذار باشگاه به شوک عظیمی فرو رفت .

اما داماش گیلان پس از این شوک به دلیل داشتن تماشاگران پرشور و خون گرم که بارها و بارها حمایت بی چون و چرای خود را از این تیم نشان داده اند به همراه همان بازیکنان پرورش یافته در آکادمی های پگاه و داماش  که تعصب و ارق خاصی در برهه ای از زمان که به عقیده بسیاری از بزرگان دیگر عشق به پیراهن جایگاهی در فوتبال نداشت به کار خود ادامه دادند و هر چه زمان می گذشت اوضاع وخیم تر می شد و البته امید مردم با وعده های مسئولان بیشتر! تا زمانی که مالک باشگاه هم در کمال ناباوری اعدام و نگرانی ها از ادامه حیات پرطرفدار ترین تیم شمال کشور بیشتر شد.

پس از فوت امیر منصور آریا و با سقوط داماش گیلان به دسته یک کشور بسیاری از بازیکنان که تا آخرین دقایق منتظر تمدید و انعقاد قرار دادهای خود بودند پس از دیدن عدم حمایت و عدم تمایل مدیر عامل و مسئولین و عمل نکردن به وعده ها اقدام به ترک تیم کردند و داماش در نهایت با ترک ۱۴ تن از بازیکنان اصلی خود مواجه شد.

داماش تیمی که همه آن را با بحران می شناختند و سالها می شود که رنگ آرامش را به خود ندیده است در بهت همگان فرو نپاشید و به همت همان مردان دیروز باشگاه بدون هیچ گونه مزدی شروع به آماده سازی به همراه بازیکنان تیم امید و چند بازیکن شمالی دیگر کرد تا دل هواداران کمی آرام شود .

در این میان نباید از حضور سرزده فرماندار ،نماینده مردم رشت و لاهیجان در مجلس شورای اسلامی تا بخشدار بر سر تمرین داماش غافل شد که با هر بار حضور روزنه ای از امید را در دل عده ای جوان باز می کردند.

و در این بین نقش مدیرعامل داماش را نباید به هیچ وجه در این شرایط بحرانی فراموش نمود که به یکباره به سمت باشگاه سوگولی پایتخت یعنی پرسپولیس رفت و به روش کنترل از راه دور بسنده کرد و در رفتن بازیکنان از این تیم نقش عمده ای را ایفا  نمود.اما با شروع لیگ دسته یک دیگر نه از آن حمایت ها خبری بود و نه از وعده های توخالی نمایندگان و مسئولان ! در تمامی این هشت هفته برگزاری از مسابقات دسته یک کشور خالی بودن جایگاه مسئولان به صورت ویژه ای به چشم می خورد.

اما در آن طرف شرایط بگونه ای دیگر است و همان طور که بسیاری از فوتبال دوستان گیلانی می دانند سپیدرود تیم باسابقه و ریشه دار گیلانی اوضاع بسیار متفاوتی نسبت به داماش گیلان دارد و از حمایت مناسب مسوولان برخوردار می شود .

نکته ای که بسیاری از طرفداران و فوتبال دوستان داماشی را به فکر فرو برده است علت عدم حمایت مسئولان از پرطرفدارترین تیم شمال کشور است و حضور تمامی مسئولان اعم از نمایندگان مجلس ،اعضای شورای شهر ،فرماندار و … در هنگام برگزاری مسابقات تیم سپیدرود است .

به راستی که حمایت از تیم ریشه دار و قدیمی سپیدرود کاری بس پسندیده و ارزشمند است اما طرد داماش و عدم حمایت ناگهانی تمامی مسوولان و حتی همان نماینده ای که روزی عضوی از هیات مدیره همین باشگاه گیلانی بود و از حمایت این تیم در بدترین شرایط سخن می گفت جلب توجه می نماید و یا دیگر نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی که تنها در زمانی که داماش در سطح اول فوتبال ایران می درخشید, بنرهای کمک او به تیم در سطح رشت نصب میشد و  امروزه از هیچ کدام از آن ها خبری نیست.

آیا حمایت از تیمی که این روزها در بدترین شرایط مالی و با کمترین امکانات اولیه قرار دارد اواویت دارد یا تیمی که از لحاظ مالی مشکل چندانی ندارد؟آیا حمایت از تیمی که شاکله اصلی آن را بازیکنان جوان و بومی همین شهر و استان تشکیل داده اند و با هر برد دل بسیاری از مردم همین دیار را شاد می کنند خواسته ای دور از ذهن و غیر معقول است؟آیا باز هم بازی سیاسی دیگری پشت تمامی این قضایا وجود دارد که نتیجه آن نابودی مشتی جوان بی گناه خواهد بود؟

در نهایت امیدواریم که مسوولان آشتی دوباره ای با تیم داماش گیلان داشته باشند و با حمایت از این تیم جوان و پرطرفدار ان را به جایگاه اصلی خود در سطح اول فوتبال کشور برگردانند که این مسئله چندان دور از ذهن به نظر نمی رسد.

محمد جعفرزاده ایمن آبادی
دبیر سرویس ورزشی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا

Share