درپی بارش شدید باران

۳۰۰ واحد مسکونی آستارا در محاصره سیل قرار گرفته و زیر آب رفتند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرماندار شهرستان آستارا گفت: در پی شدت و تدوام بارش باران در دو روز گذشته ۳۰۰ واحد مسکونی در مناطق غربی شهر آستارا در محاصره سیل قرار گرفته و به زیر آب رفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: پیامدهای بارش شدید باران طی دو روز گذشته در استان، به خوبی مدیریت شد.

81366000-6041834افشین عزیزی عصر دوشنبه در جریان بازدید از مناطق سیل زده شهر آستارا گفت: در ۴۸ ساعت گذشته در استان گیلان بارندگی شدید اتفاق افتاد به طوری که در شهرستان آستارا بیش از ۲۱۴ میلیمتر باران بارید.

وی افزود: در اثر شدت و تداوم بارش باران در بخش راه های ارتباطی به خصوص در شهرستان های لنگرود ، لاهیجان ، تالش و املش دچار آبگرفتگی شدیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به آبگرفتگی محیط های شهری در شهرستان آستارا و لنگرود اظهار کرد: علاوه بر این تاسیسات آب آشامیدنی روستایی این شهرستان ها نیز دچار خسارت شده بود که با تلاش مسوولان محلی رفع شد.

وی بیان کرد: در پی آبگرفتگی معابر و واحدهای مسکونی در استان گیلان ، تمام امکانات محلی برای مدیریت بحران بسیج شده و اوضاع با کمترین مشکل مدیریت شد.

عزیزی عمده اقدامات انجام شده در سطح استان گیلان در پی بارش شدید دو روز اخیر را بازگشایی معابر آسیب دیده در محور لنگرود و لاهیجان و راه های روستایی در شهرستان های تالش ، املش ، رودسر ، لنگرود ، لاهیجان و آستارا ذکر کرد.

وی همچنین در خصوص آبگرفتگی برخی محلات شهر آستارا نیز گفت: با پس زدگی آب رودخانه مرداب ، آب باران در خیابانهای آستارا جاری شده بود که با اقدامات انجام شده ،سطح آب پایین آمده ولی مشکل به طور کامل رفع نشده است.

فرماندار شهرستان آستارا نیز در این خصوص گفت: در پی شدت و تدوام بارش باران در دو روز گذشته ۳۰۰ واحد مسکونی در مناطق غربی شهر آستارا در محاصره سیل قرار گرفته و به زیر آب رفت.

سیروس شفقی افزود: معابر و برخی محلات غربی شهر آستارا دچار سیلاب شده و به علت گودالی بودن این قسمت از شهر ، در پی بالا آمدن آب دو رودخانه مرداب و خواجه کری ، سیل وارد کوچه ها ، خیابانها و منازل این منطقه شده است.

وی بیان کرد: این آبگرفتگی بیشتر در محلات و خیابان های شهید رستمیان ، پل احمد ، کشاورز و خلیل آباد اتفاق افتاده است.

وی افزود: کارشناسان ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان بر فرایند مدیریت آبگرفتگی ، برآورد خسارت و امدادرسانی به محلات سیل زده نظارت دارند.

شفقی با اشاره به امداد رسانی به سیل زدگان و واحدهای مسکونی محصور در سیلاب اظهار کرد: توسط ستاد حوادث شهرستان و با استفاده از قایق ها و شناورها ، بین ساکنان واحدهای مسکونی و منازل محصور در سیلاب نان و اقلام مورد نیاز توزیع شده است.

وی همچنین گفت: جاده های برخی مناطق روستایی شهرستان آستارا به علت شدت بارش باران و رانش زمین مسدود شده بود که عملیات بازگشایی آنها انجام شده است.

فرماندار آستارا اضافه کرد: کارشناسان ستاد حوادث استان و شهرستان در حال ارزیابی خسارت سیلاب هستند و هنوز برآوردی از میزان خسارت توسط کارشناسان گزارش نشده است./ایرنا

Share