یک هنرمند دیگر بر اثر سرطان بدرود حیات گفت+عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مجید بهرامی، بازیگر جوان سینما و تئا‌تر ایران که طی چند سال اخیر با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد، امروز (شنبه ۲۳ آبان‌ماه) دار فانی را وداع گفت تا پس از مرتضی پاشایی، دومین هنرمندی باشد که در یک فاصله زمانی کوتاه بر اثر این بیماری مهلک […]

52392_920به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مجید بهرامی، بازیگر جوان سینما و تئا‌تر ایران که طی چند سال اخیر با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد، امروز (شنبه ۲۳ آبان‌ماه) دار فانی را وداع گفت تا پس از مرتضی پاشایی، دومین هنرمندی باشد که در یک فاصله زمانی کوتاه بر اثر این بیماری مهلک و شایع در ایران جان به جان آفرین تسلیم می‌کند.

این بازیگر تئا‌تر و سینما که بازی در فیلم‌هایی چون «بدرود بغداد»، «گیلانه» و «دانه‌های ریز برف» و حضور در صحنه نمایش‌هایی چون «سیا‌ها»، «خانه در گذشته ما»، «عشق آباد»، «آنتیگونه» و «عجایب‌المخلوقات» را در کارنامه خود داشت، از بازیگران مستعد و توانای تئا‌تر ایران بود که به دلیل ابتلا به بیماری سرطان نتوانست به فعالیت مستمر خود در عرصه تئا‌تر ادامه دهد.

مجید بهرامی پیش از این برای پیوند مغز استخوان در کشور آلمان بستری شد و بعد از چند بار بستری شدن در آلمان‌ به ایران بازگشت. وی چندی پیش، نمایشگاه عکس «طناب‌ها و امید‌ها» را برای حمایت از بیماران سرطانی برگزار کرد. بهرامی چند روزی به دلیل مشکلاتی که برایش ایجاد شده بود، در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان پارس بستری شده بود و صبح امروز ۲۱ آبان ماه به دلیل تنگی تنفس به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان پارس منتقل شد.

مجیدی بهرامی در آخرین نمایشگاهش برای بیماران سرطانی

مجیدی بهرامی در آخرین نمایشگاهش برای بیماران سرطانی

بهرامی به دلیل مصرف زیاد دارو‌ کورتون دارای افت شدید پلاکت خون شده بود که روز گذشته پزشکان با تزریق خون، پلاکت‌های بدن او را به حد نرمال رساندند؛ اما صبح امروز که قرار بود آب ریه این هنرمند تخلیه شود، ‌دچار تنگی نفس شد و چون قادر به تنفس نبود این کار ناتمام ماند و وی به بخش CCU منتقل شد. بهرامی پس از مبارزه طولانی با بیماری سرطان مغز استخوان، ساعت ۲۰:‌۴۵ روز شنبه ۲۴ آبان‌ماه در بیمارستان پارس چشم از جهان فروبست تا در فاصله‌ای بسیار کوتاه، شاهد درگذشت دو هنرمند کشورمان بر اثر یک بیماری فراگیر در ایران باشیم.

نمایش «مرگ فروشنده»: نوشته آرتور میلر به کارگردانی نادر برهانی مرند، شب گذشته ۲۳ آبان ماه با تشویق و احترام مرتضی پاشایی به مجید بهرامی تقدیم شده بود. حمید رضا آذرنگ در پایان اجرای شب گذشته در این ‌باره گفته بود: «امروز شنیدیم مجید بهرامی به کما رفته است. انرژی اجرای امشب و تشویق شما را به آنچه از انرژی مجید بهرامی مانده تقدیم می‌کنیم تا مثل همیشه لبخند زنان در روی صحنه تئا‌تر آماده باشد‌».

دی ماه سال گذشته نیز‌ نمایشنامه خوانی «دو دلقلک و نصفی» نوشته جلال تهرانی ‌به کارگردانی مسعود کیمیایی که شب گذشته هفتم دی ماه برای کمک به درمان مجید بهرامی هنرمند بیمار تئا‌تر کشور در سالن اصلی تئا‌تر شهر برپا شد با حضور رضا کیانیان، رامبد جوان، مسعود دلخواه، اشکان خطیبی، رضا ثروتی، بهنوش بختیاری، هاله مشتاقی‌نیا، شاهرخ دولکو، سجاد افشاریان، مجتبی میرطهماسب، یاسر خاسب، احسان کرمی، زهرا صبری، مجید سرسنگی و ورزشکارانی چون محمدرضا طالقانی، حمید استیلی و محمد زادمهر روی صحنه رفت و خوشبختانه برای مقطعی حال بهرامی بهتر شد؛ اما در آخر علی رغم همه‌ تلاش‌ها، وقت پر کشیدن او فرارسید.
رضا کیانیان متن کوتاهی را از طرف مجید بهرامی که برای درمان بیماری اش در آلمان بود، خواند که بازخوانی آن متن پس از درگذشت این هنرمند جوان قابل تامل است. بهرامی در این متن نوشته بود:

«خانم ها و آقایان سلام

من یک کودک تئاترم. نامم مجید بهرامی است. آنجا که شما نشسته‌اید نامش تئا‌تر: یک تاریکی بی‌انتها که خورشید در آن غرق، سرد و خاموش شده است و شما تماشاگران هستید، به انتظار نشسته بر گدازه‌های سرد شده خورشید. بر شن‌های ساحلی کف آلود در شب کشتی شکستگان. من بیمارم. خرچنگ بد ذات دوباره مرا به ستیزه خوانده. شما دوباره دور هم جمع شده‌اید به یاد من، به امید من. و من به خودم می‌گویم. هی مرد گنده گریه نکن.

تئا‌تر اتاقی است تاریک از گدازه‌های سرد خورشید که در آن قومی دور هم جمع می‌شوند تا رنجی را تسکین دهند، تا دردی را درمان کنند. این رنج‌های بی‌پایان را، این دردهای بی‌درمان را. تئا‌تر نجات ما است. شفای ما است، آخرین امید ماست. در میانتان نفس می‌کشم و با فروتنی دوستتان دارم».
/تابناک

 

Share