مدیر کل بهزیستی گیلان

گیلان پیرترین استان کشور به لحاظ جمعیتی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر کل بهزیستی گیلان پیش از خطبه‌های نماز جمعه گفت: گیلان پیرترین استان کشور به لحاظ جمعیتی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر کل بهزیستی گیلان گفت: گیلان پیرترین استان کشور به لحاظ جمعیتی است.

nahvineadحسین نحوی‌نژاد امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: ۲ هزار سالمند، بیمار روانی و مزمن در آسایشگاه‌های بهزیستی گیلان نگهداری می‌شوند .

وی با اشاره به اینکه ۱۰ برابر این تعداد، سالمند در خانواده‌ها زیرپوشش بهزیستی گیلان هستند، گفت: گیلان از نظر جمعیتی پیرترین استان کشور است و باید تلاش کنیم سالمندان بتوانند از وضعیت جسمانی خوبی برخوردار شوند.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه سالمندی فرصتی برای برنامه‌ریزی بهتر به منظور مناسب‌سازی اماکن عمومی است، تصریح کرد: ۱۱.۸ درصد مردم گیلان سالمند هستند. بسیاری از بیماران روانی مزمن در معابر و مکان‌های عمومی گیلان با حفظ حرمت و در بهترین شرایط در مراکز بهزیستی گیلان بسر می‌برند.

نحوی‌نژاد دلیل رشد سالمندی در گیلان را افزایش امید به زندگی در این استان نامید و خاطرنشان کرد: حدود ۱۴ مرکز شبانه‌روزی برای سالمندان در گیلان فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه به ساخت یک‌شیرخوارگاه بزرگ و پیشرفته توسط یک خیر در گیلان اشاره کرد و متذکر شد: این شیرخوارگاه در دست ساخت است و به‌زودی افتتاح می‌شود.

مدیرکل بهزیستی گیلان با تصریح بر اینکه سازمان بهزیستی از مهم‌ترین نهادهای حمایتی دولتی است، خاطرنشان کرد: این نهاد به افراد معلول و محروم جامعه در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یاری می‌کند.

به گفته وی، سازمان بهزیستی پس از بررسی و مطالعات شهید «محمدعلی فیاض‌بخش» به موجب لایحه قانونی ۲۴ تیر ماه سال ۵۹ برای تحقق مفاد اصول سوم، بیست‌ویکم و بیست‌ونهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، از ادغام ۱۶ سازمان، نهاد، موسسه و انجمن تشکیل شده است.

/فارس

Share