مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان

گیلان نباید به نام زباله شناخته شود/شکار پرندگان مهاجر جرم است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،محمدرضا برجی با بیان اینکه در حوزه پسماند اقدام‌های خوبی انجام شده اما موفق نیستیم، اظهار کرد: گیلان نباید به نام زباله شناخته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،محمدرضا برجی  موضوع پسماند و زباله را از معضلات اساسی استان عنوان کرد.-zist borji

وی با بیان اینکه در حوزه پسماند اقدام‌های خوبی انجام شده اما موفق نیستیم، اظهار کرد: گیلان نباید به نام زباله شناخته شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با تصریح بر اینکه در این استان حتی یک جایگاه استاندارد دفن زباله وجود ندارد، گفت: ۲۵ مرکز دفن زباله در گیلان وجود دارد که هیچ‌کدام از آنها استاندارد نیستند.

وی ۱۰۰ هکتار از بهترین اراضی جنگلی و ساحلی گیلان را در اشغال مستقیم زباله ذکر کرد و ادامه داد: برای برطرف شدن معضل پسماند باید تمام مراکز دفن زباله تعطیل شوند.

برجی تفکیک زباله از مبدأ و آموزش در این زمینه را راهکار برطرف شدن معضل پسماند دانست و یادآور شد: احداث کارخانه زباله‌سوز و ماشین‌آلات مشکل پسماند در گیلان را برطرف می‌کند.

وی با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی سه مرکز زباله‌سوز در گیلان خاطرنشان کرد: این مراکز باید در رشت و شرق و غرب گیلان راه‌اندازی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه اکنون ۱۰ لیتر بر ثانیه شیرابه زباله سراوان و فاضلاب ۴۰ ساله شهر صنعتی رشت وارد دو رودخانه این شهر می‌شود، یادآور شد: درباره صنایع غیرمجاز با جدیت برخورد می‌کنیم.

وی به وضعیت تالاب انزلی اشاره کرد و متذکر شد: امسال ۱۰ میلیارد تومان اعتبار ملی و ۷ میلیارد تومان بودجه استانی برای تالاب انزلی در نظر گرفته شده است.

این مسئول گیلان را دارای ظرفیت‌ اقلیمی و زیستگاه‌های بی‌نظیر دانست و خاطرنشان کرد: هر سال پرندگان زیادی وارد این استان می‌شوند که طبق سیاست‌های کلی کشور شکار آنها ممنوع است.

وی شکار هر نوع پرنده مهاجر در گیلان را جرم دانست./فارس

Share