مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان

گیلان در استانداردسازی بین ۳۱ استان در ردیف سی‌ویکم است !

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان با تاکید براینکه مصرف‌کنندگان از استاندارد نبودن محصول ضرر می‌کنند، یادآور شد: گیلان در استانداردسازی بین ۳۱ استان کشور در ردیف سی‌ویکم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،محمدعلی یوسفی،مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان در جمع صنعتگران گیلان با اشاره به بند ۲۴ سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: افزایش پوشش استاندارد برای محصولات داخلی و ترویج آن در سیاست ابلاغی مذکور تاکید شده است.

usefiG_1873وی یکی از متغیرهای مهم در رشد اقتصادی و پیوستن به بازار جهانی را کیفیت عنوان کرد و افزود: ارتقای کیفیت محصول دارای هزینه است.

یوسفی با بیان اینکه بعضی از واحدهای تولیدی گیلان دارای منابع مالی قوی نیستند، تصریح کرد: نبود سرمایه در گردش مشکل واحدهای تولیدی استان است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان نبود توان مالی را دلیل انجام ندادن الزام‌های استانداردسازی توسط واحدهای تولیدی دانست و بیان کرد: اگر قرار است مطالبه‌ای داشته باشیم باید امکاناتی در اختیار واحدهای تولیدی گذاشته شود زیرا این امر هزینه‌بر است.

وی با تاکید براینکه مصرف‌کنندگان از استاندارد نبودن محصول ضرر می‌کنند، یادآور شد: گیلان در استانداردسازی بین ۳۱ استان کشور در ردیف سی‌ویکم است.

یوسفی به استاندارد نبودن صنعت چای و بسته‌بندی برنج در گیلان اشاره کرد و گفت: سکوت را باید شکست و واقعیت‌ها گفته شود.

*ناوگان کشتیرانی نیازمند تسهیلات ارزان ‌قیمت است

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر نیز در جلسه مذکور با اشاره به تملک ۲۳ کشتی توسط این سازمان بیان کرد: افزایش ناوگان کشتیرانی با توجه به رویکرد دولت در افزایش دادوستد کالا با کشورهای شمالی نیازمند تسهیلات ارزان قیمت است.

علی‌اکبر غنچی بر پرداخت تسهیلات به کشتیرانی دریای خزر تاکید کرد و یادآور شد: افزایش ناوگان کشتیرانی با در اختیار گذاشتن تسهیلات امکانپذیر است.

*جرایم تسهیلات واحدهای صنعتی بخشیده شود

مدیرعامل شرکت ایران پوپلین نیز در جمع صنعتگران گیلان اظهار کرد: سال ۶۹ مالکیت شرکت مذکور از بانک صنعت و معدن به بانک ملی واگذار شده است.

باقر لطیفی به وام ۱.۵ میلیارد تومانی شرکت ایران پوپلین در سال ۶۹ اشاره کرد و افزود: تسهیلات مذکور بزرگ‌ترین عامل بازدارنده شرکت ایران پوپلین بوده و این رقم اکنون تبدیل به ۲۲ میلیارد تومان بدهی شده است.

وی خواستار بخشودگی جرایم بدهی بانکی واحدهای صنعتی شد و تصریح کرد: شکسته شدن جرایم تسهیلات در صنعت و پرداخت سرمایه در گردش در ارتقای تولید تاثیرگذار است./فارس

Share