«گردان موصل»کلید اصلی آزاد کردن بخش‌های اصلی بیجی+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ابنا,گردانی از نیروهای ارتش عراق و مردمی برای پاکسازی اطراف پالایشگاه شهر بیجی به این شهر اعزام شدند. «ژنرال عبدالوهاب السعدی» از فرماندهان ارتش عراق در بیجی به تلویزیون دولتی عراق گفت ورود نیروهای امنیتی تازه نفس به بیجی می‌تواند «کلید اصلی» در آزاد کردن باقی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ابنا,گردانی از نیروهای ارتش عراق و مردمی برای پاکسازی اطراف پالایشگاه شهر بیجی به این شهر اعزام شدند.

«ژنرال عبدالوهاب السعدی» از فرماندهان ارتش عراق در بیجی به تلویزیون دولتی عراق گفت ورود نیروهای امنیتی تازه نفس به بیجی می‌تواند «کلید اصلی» در آزاد کردن باقی بخش‌های عراق باشد.

این نیروهای ضدتروریستی که “گردان موصل” نام دارند با هدف برقرار امنیت در اطراف پالایشگاه به بیجی اعزام شد‌ه‌اند. یک مقام نظامی نیز گفته است نیروهای امنیتی پالایشگاه را به گورستانی برای داعش تبدیل کرده‌اند.

پالایشگاه بیجی برای پنج ماه در محاصره نیروهای داعش بود و طی روزهای گذشته از لوث تروریست‌های داعش پاکسازی شد.

«عادل عبدالمهدی» وزیر نفت عراق پس از آزادسازی کامل بیجی از کنترل گروه تروریستی داعش، تاسیسات پالایشگاه این شهر را تعمیر و راه اندازی می‌کند.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت پالایشگاه بیجی، تیم‌های مهندسی و فنی این وزارتخانه پس از تکمیل تدابیر امنیتی، کار تعمیر، و راه اندازی این پالایشگاه به ویژه بخش تصفیه و پالایش آن را به منظور تامین فرآورده‌های نفتی و روغن مورد نیاز کشور آغاز خواهند کرد.

بیجی اکنون می‌تواند به عنوان پایگاهی در تلاش برای عقب راندن داعش از شهرهای جنوبی‌تر و شاید بعدا بازپس گیری موصل، دومین شهر بزرگ عراق، که هنوز در اختیار تکفیری‌های داعش است به کار گرفته شود.

حدود ۲۰۰ هزار نفر در شهر بیجی زندگی می‌کنند و پالایشگاه بیجی بزرگ‌ترین پالایشگاه نفت عراق است و ۵۰ درصد نیازهای نفتی این کشور را تامین می‌کند. ظرفیت تولید روزانه این پالایشگاه بالغ بر ۳۰۰ هزار بشکه است.

 

96ae03f7b108e0ea1004cc37f1f696ec

e451f941e9babc2282acb8c23cda7861

cb1b7565f37d1e6e2e045eab483c9c9c

/908748a0ec70b12b65eda4708f010da8

Share