فرماندار رشت

گاز رسانی شهرستان رشت تا پایان ۹۴ به اتمام می‌رسد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، فرماندار رشت با بیان اینکه گاز رسانی شهرستان رشت تا پایان ۹۴ به اتمام می‌رسد، گفت: شهرستان رشت در توسعه زیرساخت‌ها با عقب‌ماندگی مواجه است که در صدد جبران آن هستیم.

مراسم استانی گرامیداشت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت هشتم دی ماه در رشت/برگزاری مسابقه کاریکاتور سران فتنه در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرماندار رشت با بیان اینکه گاز رسانی شهرستان رشت تا پایان ۹۴ به اتمام می‌رسد، گفت: شهرستان رشت در توسعه زیرساخت‌ها با عقب‌ماندگی مواجه است که در صدد جبران آن هستیم. mahdavi_9239

سید عیسی مهدوی، با بیان اینکه در زمینه توسعه زیرساخت‌ها به ویژه گاز به متوسط استانی نرسیده‌ایم، اظهار کرد: با وجود اینکه رشت مرکز استان است و به نظر می‌رسد امکانات برای توسعه زیرساخت‌ها فراهم باشد اما در توسعه این مهم از جمله آسفالت‌راه‌ها، گازرسانی و آب‌رسانی با عقب‌ماندگی مواجه است که در صدد جبران آن هستیم.

وی با بیان اینکه در بحث آب کشاورزی سیستم آبی این شهرستان سنتی است، افزود: ۷۰۰ تا ۸۰۰ کیلومتر کانال سنتی است و دو برابر میزان مصرف آب کشاورزی دارد یعنی باید ۱.۸ میلیون مترمکعب در سال آب مصرف شود تا در کشاورزی برنج تولید کنیم به همین دلیل باید در این زمینه برنامه‌ریزی با مشارکت دستگاه‌های مرتبط انجام شود.

فرماندار رشت گفت: در گازرسانی اگر بتوانیم از بند «و» و از روش‌ ‌BOT و روش‌های سرمایه‌گذاری استفاده کنیم، می‌توانیم امید داشته باشیم که شاخص برخورداری گاز را از ۶۹ درصد تا پایان امسال به ۸۰ تا ۸۵ درصد برسانیم و پیمانکار قول داده تا پایان سال ۹۴ گاز رسانی شهرستان کامل می‌شود که مستلزم تامین اعتبار است.

مهدوی با بیان اینکه باید زیرساخت‌ها را در روستاهای این شهرستان تکمیل کنیم، تصریح کرد:۹ مجموعه آب‌رسانی روستایی در شهرستان رشت وجود دارد که اگر تکمیل شود مشکل آب‌رسانی روستایی تا حد زیادی حل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در نوار ساحلی آب شیرین کن‌ها فعال شده است، خاطرنشان کرد: در زیباکنار با استفاده از آب شیرین کن ۲۴ روستا تحت پوشش قرار گرفت و با استفاده از ظرفیت در منطقه آزاد که ۲۹ روستای شهرستان رشت در این مسیر قرار دارد می‌توانیم توسعه زیرساخت‌ها را در بحث آب آشامیدنی داشته باشیم./تسنیم

Share