نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی

کوچکی‌‌نژاد :صندوق ذخیره فرهنگیان فامیلی اداره می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،جبار کوچکی‌‌نژاد ،نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ از ماموریت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به وی برای بررسی اسناد و مدارک مرتبط با طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد.

آفتی که در افشاگری‌ها مشاهده می کنیم گم‌شدن نام مجرم اصلی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،جبار کوچکی‌‌نژاد ،نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ از ماموریت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به وی برای بررسی اسناد و مدارک مرتبط با طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد.

kochak-jabarجبار کوچکی‌‌نژاد از ماموریت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به وی برای بررسی اسناد و مدارک مرتبط با طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد و گفت: از امروز شنبه (۱۰ آبان) بررسی ابعاد مختلف عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان آغاز و به زودی قبل از شروع به کار هیات تفحص کننده،‌ نتایج به کمیسیون آموزش مجلس اعلام خواهد شد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه در بررسی‌های اولیه انجام شده از عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان وجود ابهامات بسیاری شناسایی شده است٬ افزود: متاسفانه دور شدن این صندوق در بسیاری از مواقع از وظایف اصلی خود و همچنین اداره آن به صورت فامیلی از معضلاتی است که باعث نارضایتی فرهنگیان شده است.

وی با تاکید بر اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان در دولت‌های مختلف دستاویزی برای سیاسیون و برای پیش بردن اهداف سیاسی افراد بوده است٬ تصریح کرد: از روزی که صندوق ذخیره فرهنگیان آغاز به کار کرده تاکنون وابستگان افراد صاحب منصب در کشور و همچنین افراد سیاسی و بستگان آن‌ها اداره آن را بر عهده داشته‌اند.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با یادآوری انتقادات فرهنگیان نسبت به عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان٬ گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان که با هدف رفع مشکلات فرهنگیان ایجاد شده هیچ خدماتی به آن‌ها ارایه نمی کند که این موضوع نگرانی‌های عدیده‌ای را موجب شده است.

کوچکی‌نژاد با تاکید بر اینکه فرهنگیان ماهانه ۵ درصد از حقوق خود را به این صندوق پرداخت می‌کنند تا بتوانند از عواید آن برای رفع مشکلات خود استفاده کنند٬ افزود: با وجود اینکه دولت نیز سهم خود را به این صندوق واریز می‌کند اما متاسفانه شیوه اداره ناصحیح این صندوق اجازه خدمت رسانی به فرهنگیان را نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه دور شدن صندوق ذخیره فرهنگیان از دید دستگاه‌های نظارتی باعث شده شاهد شکل‌گیری تخلفات بی‌شماری در آن باتشیم٬ گفت: از این پس با ورود مجلس به بررسی ابعاد مختلف عملکرد این صندوق به طور حتم شاهد رضایت فرهنگیان از این صندوق خواهیم بود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی٬ یادآور شد: تا هفته آینده نتیجه بررسی‌های انجام شده از عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان به کمیسیون آموزش مجلس اعلام خواهد شد./خانه ملت
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبارکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share