نماینده ولی‌فقیه در گیلان

پیام‌های عاشورا باید در بین نسل جوان توسط حوزویان تبیین شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه عاشورا کوثری است که همچنان می‌جوشد و دریای ولایت‌مداری و ایثار و فدارکاری در راه اسلام است، گفت: پیام‌های قیام عاشورا باید در بین نسل جوان توسط حوزویان تبیین شود.

همه ما بایستی با حضور همیشگی خود در صحنه، قدر نعمت ولایت فقیه را بدانیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تأکید بر اینکه عاشورا کوثری است که همچنان می‌جوشد و دریای ولایت‌مداری و ایثار و فداکاری در راه اسلام است، گفت: استکبارستیزی ستون خیمه بصیرتی عاشورا بوده و خیمه‌های بصیرت عاشورایی در رشت تشکیل شود.

ghorbaniآیت‌الله زین‌العابدین قربانی بعد از ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب و روحانیون شهر رشت با بیان اینکه عاشورا درس ولایت‌مداری است، اظهار کرد: استکبارستیزی از درس‌های قیام عاشورا است.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از اهداف قیام امام حسین(ع) در روز عاشورا است، افزود: امام حسین(ع) برای احیای دین امت جدش و جلوگیری از ادامه انحراف جامعه از مسیر دینی قیام کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه عاشورا کوثری است که همچنان می‌جوشد و دریای ولایت‌مداری و ایثار و فدارکاری در راه اسلام است، گفت: پیام‌های قیام عاشورا باید در بین نسل جوان توسط حوزویان تبیین شود.

آیت‌الله قربانی با بیان اینکه آثار و برکات قیام عاشورا تمام‌شدنی نیست، تصریح کرد: عاشورا درس مقاومت، ایستادگی و استکبارستیزی که سبک زندگی اسلامی را به انسان‌ها ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه عاشورا صحنه مقابله تمام حق در برابر تمام کفر بود، اظهار کرد: امام حسین(ع) با حرکت به سوی کربلا و قیام عاشورا ثابت کردند که حق جاودانه و همیشه پیروز است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به بیداری اسلامی شکل گرفته در دنیای اسلام، افزود: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات حکومت دینی و اسلامی است که باید در جامعه نهادینه و به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

آیت‌الله قربانی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر هم مسئولیت شرعی و هم مسئولیت انقلابی است، گفت: اسیدپاشی حربه انگلیسی برای مقابله با امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به تقارن ۱۳ آبان امسال با عاشورای حسینی(ع)، خاطرنشان کرد: استکبارستیزی ستون خیمه معرفتی و  بصیرتی قیام امام حسین(ع) در عاشورا است./تسنیم

Share