فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان

پلیس انتقاد پذیر بوده و خواستار تعامل بیشتر با مردم است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان گفت: اطلاع رسانی شفاف، دقیق و صریح مانع از رواج شایعات بی اساس در جامعه می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان گفت: اطلاع رسانی شفاف، دقیق و صریح مانع از رواج شایعات بی اساس در جامعه می شود.

sardar ghaeed rahmati (1)سردار ابراهیم قائدرحمتی عصر دوشنبه در نشستی با معاونان و روسای پلیس های تخصصی استان اظهار کرد: وقایع و حوادث مبهمی که اخبار و اطلاعات موثقی از آن وجود ندارد، موجب گرم شدن بازار شایعه می شود و همیشه میان شایعه و حقیقت ارتباطی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه حساسیت ماموریت پلیس در بعضی از مواقع مانع اطلاع رسانی دقیق و شفاف می شود، افزود: کار پلیسی مستلزم رعایت جوانب امنیتی بوده و پروسه زمان بروز یک جرم تا کشف، اطلاع رسانی بموقع پلیس به مردم را با مشکل مواجه می کند.

سردار قائدرحمتی با بیان پلیس درصدد کسب بیشتر مشارکت مردمی در کشف بعضی از جرایم می باشد، بیان داشت: کسب مشارکت مردمی در کشف جرم با ایجاد اعتماد امکان پذیر می باشد.

وی با اشاره به اینکه ارائه هشدارها و اطلاع رسانی ابزاری مهم برای روشن سازی افکار و نهادینه سازی تفکر پیشگیرانه در ارتقاء امنیت اجتماعی است، تصریح کرد: پلیس جامعه محور باید به رویکرد پیشگیری توجهی خاص داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه رویکرد پیشگیرانه مهمتر از برخورد انتظامی با جرایم می باشد، اضافه کرد: تنویر افکار عمومی و تحقق رویکرد پیشگیرانه پلیس با اطلاع رسانی هدفمند و اصولی ممکن می شود.

سردار قائدرحمتی جوابگویی و پاسخگویی پلیس به مردم را موجب تعامل و مشارکت بیشتر در تامین امنیت عنوان و اضافه کرد: پلیس باید با گسترش تعامل با رسانه ها، زمینه بروز بیشتر رویکرد پیشگیرانه را فراهم کند.

رییس پلیس گیلان در پایان با تاکید بر اینکه پلیس انتقاد پذیر بوده و خواستار تعامل بیشتر با مردم می باشد، گفت: پلیس خدمتگذار مردم است و مشارکت مردم را در ارتقاء تامین امنیت حیاتی و ویژه می داند./ایرنا

Share