وزیر کشور در جمع خبرنگاران

پرونده مظنونین اسید پاشی در دست بررسی است/ پیش‌نویس لایحه احزاب تقدیم دولت شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وزیر کشور از تقدیم پیش‌نویس لایحه‌های سمن‌ها و ان‌.جی.‌او‌ها به دولت خبر داد و گفت:‌ پیش‌نویس این لایحه فردا تقدیم دولت می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در گردهمایی استانداران که امروز به بررسی بودجه سال ۹۴ و ضعف‌های موجود در بودجه سال ۹۳ اختصاص داشت در جمع خبرنگاران به موضوعات مختلفی همچون پیش‌نویس لایحه‌های سمن‌ها، لایحه احزاب و بررسی موضوع اسیدپاشی پرداخت.

13920905000253_PhotoAوزیر کشور از تقدیم پیش‌نویس لایحه‌های سمن‌ها و ان‌.جی.‌او‌ها به دولت خبر داد و گفت:‌ پیش‌نویس این لایحه فردا تقدیم دولت می‌شود.

رحمانی فضلی اظهار داشت: تاکنون ضعف‌هایی نظیر عدم صدور مجوزها و نبود ضمانت‌های لازم وجود داشت که این موارد در قالب پیش‌نویس لایحه آماده شده و به دولت تقدیم می‌شود که امیدواریم تأثیرگذار باشد.

وی همچنین از به اتمام رسیدن پیش‌نویس لایحه احزاب خبر داد و گفت: پیش‌نویس لایحه احزاب به اتمام رسیده و تقدیم دولت شده است که امیدواریم این لایحه در دولت هم تصویب شود و به مجلس برود.

رحمانی فضلی در ادامه سخنان خود به موضوع اسیدپاشی‌های اخیر اشاره و تصریح کرد: به طور جدی پیگیر این موضوع هستیم که یکی از مطالبات مردم، رئیس جمهور و مسئولان کشور است.

وی با تأکید براینکه قوه قضاییه همکاری خوبی در این زمینه داشته است، افزود: در استان اصفهان کارگروهی متشکل از وزارت کشور، نیروی انتظامی، بسیج، قوه قضاییه و وزارت اطلاعات تشکیل شده که به صورت روزانه موضوع را پیگیری و دامنه تحقیق از استان اصفهان فراتر رفته است.

وزیر کشور تأکید کرد:‌تمام کسانی که در معرض انحرافات روانی و اخلاقی بوده‌اند و حدس زده می‌شود که شاید در این مورد مرتبط باشند پرونده‌هایشان در دست بررسی است.

وی همچنین گفت: کارگروهی با مسئولیت معاونت امنیتی وزارت کشور و متشکل از دستگاه‌های مربوطه تشکیل شده که هر چهارشنبه تمام گزارش‌های استانی و دستگاه‌های مختلف را بررسی می‌کند.

رحمانی فضلی در ادامه به نامه‌اش به لاریجانی در خصوص موضوع امر به معروف اشاره و تصریح کرد: در این نامه ابعاد اجرایی طرح امر به معروف را مورد نظر قرار دادیم و بعد حقوقی را از نظر قانون اساسی مطرح کردیم؛‌ در بعد اجرایی معتقدیم دستگاه‌های اجرایی مربوطه باید اجرا را برعهده بگیرند چرا که تجربه لازم را در این زمینه دارند.

وزیر کشور تأکید کرد: اصل امر به معروف واجب است و بسیاری از پیشنهاداتی که داده‌ایم در کمیسیون‌ها در حال بحث و بررسی است و برخی از آنها در صحن علنی اصلاح شده است.

رحمانی فضلی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا گزینه معاونت سیاسی وزارت کشور تعیین شده است، گفت:‌ ما سه چهار گزینه به دولت معرفی کردیم و با توجه به حساسیت‌های این معاونت تعیین و تکلیف آن قدری طولانی شده اما امیدواریم هرچه زودتر معاونت سیاسی نیز مشخص شود.

وی همچنین درباره اخبار مربوطه به شهادت جمشید دانایی‌فر نیز یادآور شد: برخی گزارش‌ها  حاکی از شهادت وی است اما در این باره مدرک مستندی ندارم؛ با مسئولان کشور پاکستان در ارتباط هستیم و همواره در ملاقات‌ها از آنها می‌خواهیم برای مشخص شدن سرنوشت دانایی‌فر با ما همکاری کنند

/فارس

Share