به مناسبت روز بزرگداشت پدافند غيرعامل

پدافند غیرعامل یک اصل همیشگی و پایدار است+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به مناسبت روز بزرگداشت پدافند غیرعامل نشستی با حضور استاندار گیلان برگزار شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به مناسبت روز بزرگداشت پدافند غیرعامل نشستی با حضور استاندار گیلان برگزار شد.

دکتر محمدعلی نجفی در این نشست با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل و ضرورت توجه مدیران به این مهم اظهار داشت : پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرنظامی است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تمهیدات و اقدامات دشمن می گردد  .

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درخصوص اهمیت پدافند غیرعامل اظهار داشت : پدافند غیرعامل یک اصل همیشگی و پایدار است و مختص به زمان و مکان خاصی نیست بلکه باید بسیجی وار تدبیر و شرایط را به نحو مطلوب مهیا کنیم.

استاندار گیلان اتخاذ تدابیر کار آمد و عملیاتی را از جمله موارد مهم در پدافند غیرعامل دانست و افزود : تمامی بخش‌های مدیریتی باید در جهت اجرای هر چه بهتر پدافند غیرعامل همراهی لازم را داشته باشند و در جهت تحقق این مهم تلاش کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به نام گذاری هشتم آبان به روز پدافند غیرعامل تصریح کرد : نام گذاری ایام در حقیقت بهانه‌ای است تا به مسائل و مشکلاتی که در طی عملکردمان داشتیم به صورت کاربردی و اجرایی بپردازیم و در جهت ارتقاء کیفیت و حل مشکلات تلاش کنیم .

دکتر نجفی درک و فهم مشترک و انجام مطلوب و شایسته وظایف بین بخشی در پدافند غیرعامل را موثر و کارآمد دانست و افزود : پدافند غیرعامل برخورد با حوادث و دفاع در برابر انواع تهدیدات علی الخصوص تهدیدات نوین دشمن است که تمامی دستگاهها و مردم باید در این بخش آموزش‌های لازم را ببینند تا کارآزموده شوند.

استاندار گیلان از طراحی و اجرای پدافند سایبری و زیستی خبر دارد  و بر بهره‌گیری از ابزارهای نوین و فناوری‌های روز تأکید کرد .

نماینده عالی دولت افزود : هر چند نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی کشورمان از آمادگی کامل برخوردار می‌باشند اما برخورداری از آمادگی لازم و اجرای هرچه بهتر پدافند غیرعامل از جمله نکات مهمی به شمار می‌رود که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

احمدی‌پور معاون سیاسی و امنیتی استاندار نیز در این نشست گفت : حفظ، پایداری و کاهش آسیب‌پذیری و استمرار خدمات رسانی برای تأمین نیازهای جامعه ،  محور کار برنامه‌ریزی ، آموزش و مانور در پدافند غیرعامل است.

جواد  شفیعی ثابت مدیر کل پدافند غیر عامل نیز گفت : پدافند غیرعامل مجموعه اقداماتی است که مستلزم بکارگیری جنگ افزار نبوده و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تأسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرد و یا میزان خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

در ادامه این نشست برخی از دستگاهها به ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته خود درخصوص پدافند غیرعامل پرداختند .

IMG_9860 IMG_9861 IMG_9866 IMG_9868 IMG_9870 IMG_9872 IMG_9873 IMG_9874 IMG_9875 IMG_9876 IMG_9877 IMG_9878 IMG_9880 IMG_9885 IMG_9889

 

Share